813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Vagthund Vagthund

Nu er situationen sådan at jeg imorgen flytter på Spentrup Kro. Til Juni får jeg så en boxer hvalp og planen vil være at han ( udover udstilling m.m. ) skal bruges som vagthund derude når han bliver større.
Hvad kræver det af træning m.m. ?
Hvad kræver det af kroen ?
og hvad skal der til at tilladelser osv. for at måtte gøre dette?

Kroen er jo ikke kun erhverv men også beboelse ( hvis det ændrer noget rent lovmæssigt )

Jeg har desværre ret så travlt så får ikke svaret tilbage på tråden foreløbelig men vender tilbage og håber nogle har de svar jeg søger

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vagthund
  • #1   27. feb 2007 den ska ku alm. lydighed.... thats it

Lykke

• #2   27. feb 2007 Boxeren er nu ikke en hund som jeg forestiller mig som synderlig dygtig vagthund... Eller kan de godt komme ud af fjolle-mode når det gælder?

• #3   27. feb 2007 Søster.. de kan faktisk blive godt gale i skralden..gg..

• #4   27. feb 2007 Det er bare svært at forestille sig..
    Men det er vel det samme med min race... Selvom de er opdrættet til også at være vagthunde (believe it or not)

• #5   27. feb 2007 Søster.. ja har sværere ved at tro det om din lille ræv..Gg.. Men har da mødt et par boxere man ikke skulle stikke fingerne ind til smiley

• #6   27. feb 2007 Søster: tro mig, du vil ikke ønske at møde en boxer, der har slået over fra fjolle-mode, til vagthund - uf, de er tændte.
    Vores damp/spasser-boxer, kan blive noget så gal i skralden, hvis der sker noget der ikke skal ske - så bliver hun møj farlig og vi har ikke trænet - det er medfødt, at hun kan passe på

• #7   28. feb 2007 få dig dog en bullmastiff ;O))) passer bedre til din bulldog ;O))

• #8   28. feb 2007 Tror nu nok godt at en Boxer kan klare opgaven..men min tanke er: hvorfor en han? tæver er SÅ meget bedre til at patruljere vagt....

Men bortset fra det så skal du vist have tilladelse fra politiet til at gå vagt,ren straffeattest og muligvis en vagtcertifikat som tages på kursus...(er ikke sikker,så hæng mig ikke op på det)

• #9   28. feb 2007 Sabina.
    Det afhænger helt af hvad type for vagt du ønsker at din hund skal udføre?
    Hvis det er beskyttelse af dig er der ingen krav mig bekendt, så længe det er i ren forsvar.

Skal du bruge hunden til at passe på kroen når der er aflukket kræver det skiltning, at der ikke er adgang til området hunden går i samt nogle krav til "indlogering" af hunden.
    Jeg vil mene at en kro går ind under erhvervsmæssig bebyggelse, også selvom at der er enkelte "fastboende"
    Er det udendørs gælder igen få særregler, men stort set det samme som v. indendørs.

Rent træningsmæssigt er det rimeligt simpelt at lære din hund at beskytte ejendommen, det burde enhver træner kunne hjælpe dig med.
    Og tror da at Boxeren passer fint til formålet, dem jeg kender er da rimeligt skarpe.

• #10   28. feb 2007 Dan: en kro server vel også mad - der må da også være nogle hygiegniske bestemmelser - kan ikke tro at den må have adgang til feks køkken - eller ?? ved du det ??

• #11   28. feb 2007 Troede faktisk at der var flere regler?

Kommentér på:
Vagthund

Annonce