{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Hund i bil - tæppe eller kasse? {{forumTopicSubject}}

Vi har idag fået bestilt vores første bil smiley Er såååå glad altså.

Nu er jeg så begyndt og kigge på hundeudstyr.

Vi skal have en Hyandai i10, så der er ikke plads til hende bagi, desværre. Hun skal derfor være på bagsædet. Her kan jeg ikke finde ud om vi skal købe et tæppe beregnet til det, som dækker sæderne osv - eller om en stor transport kasse er bedre?

Hvilket tæppe/ kasse er bedst? nogle i kan anbefale?

Dakota og bilen skal begge være beskyttet.

Tager imod alle råd - også hvis der er andre ting i mener man skal have i bilen som hundejer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i bil - tæppe eller kasse?
  • #2   19. jul 2018 Helt klart kasse!

• #3   19. jul 2018 Tak for det! Sys ikke jeg havde set løsning med kasse på bagsædet før (kun helt bagi) så derfor jeg blev i tvivl. Jeg vil kigge på kasser!

• #4   19. jul 2018 Når I skriver kasse, hvad mener I så? Et alm. bur?

Et stofbur fx holder jo nærmest ikke på hunden, så hvad menes der med kasse? smiley

• #5   19. jul 2018 Transportkasse, der er lavet til det, Tinna

• #6   19. jul 2018 CH

Hvad er det?

Jeg har nemlig selv tænkt på andre løsninger end hund i bagagerum, men finder kun videoer af hunde der flyver ud af plastik transportkasser osv. ved kollision.

Og hvordan stabiliserer man det på bagsædet? Har set nogle oppustelige puder som kan sættes på gulvet bag forsædet, men det er jo lidt bøvlet når man er 2 der bruger bilen og på ingen måde har samme længde til rattet smiley

• #7   19. jul 2018 Godt spørgsmål Tinna.

Og Gud en jungle... ved slet ikke hvilken en jeg skal købe. Der er så mange?! Og vil helst en der er lidt aflang så den passer på sædet og ikke går udover. Men de fleste er vel lavet til bagi..

• #8   19. jul 2018 Tillykke med bilen, det bliver dejlig for jer begge to. For mig er bilen jo frihed.

Hvis ikke han kan være bag i, så ville jeg ikke sætte buret på bagsædet, det vil jo altid komme til at stå skrå, hvilket jeg synes må være ubehageligt for hunden.
    Jeg ville enten lægge bagsædet ned eller tage det ud og så købe et hundebur.

Du får lige et link til en, som laver hundebur til rimelige penge. Han er er også rigtig opfindsom med at få lavet et bur der passer til lige netop den bil man har.
    Prøv at ringe til ham og spørg, hvad han foreslår til Dakota og din nye bil smiley
    http://bechtrade.dk/

• #9   19. jul 2018 Der er nogle muligheder i det der:

profilbillede
  • #10   19. jul 2018 Vil helst undgå at ligge sæderne ned. Men er begyndt og tænke om der måske er plads til hende bagi ... Måske jeg bare skal vente til jeg har bilen og så se smiley

• #11   19. jul 2018 Jeg synes der ser ud til at være fin plads.

• #12   19. jul 2018 Jeg har af og til min cocker med i min forældres i10'er. Han kan sagtens være bagi, men er jo også meget mindre end en golden. Et bur ville der ikke kunne være.
    Ved ikke med bur på bagsædet, men tænker du bliver nød til at lægge sæderne ned.
    Fravalgte selv en i10' fordi jeg ville kunne have hunden bagi.

• #13   19. jul 2018 jeg tror sagtens hun kan være bagi, bare af med hattehylden så burde der være plads nok til hun kan ligge bag bagsæderne , jeg har haft to hunde (1 golden og 1 shih tzu) med i både en lille fiat punto og i min lille nye kia picanto. Der er ikke meget plads men ligger eller sidder hunden stille har de godt kunne være der uden at være helt klemt sammen. også bare et gitter op bag bagsædet fordi den lille kængurubold altid hoppede over ryglænet

• #15   19. jul 2018 Vil kigge på gitter også. Vi har ikke råd til en i20 smiley ellers havde vi slf købt den. Men ja er en ny vi har købt.

• #17   19. jul 2018 in veninde har en c1 - og har haft en labrador bagi uden de store problemer

• #18   19. jul 2018 Jeg ville have pillet bagsædet ud, men jeg bruger det så heller aldrig

• #20   20. jul 2018 Jeg havde to huskies bag i en Fiat panda, så mon ikke hun kan være der smiley
    Ellers så læg halvdelen af bagsædet ned og sæt et bur ind.

• #21   20. jul 2018 Ja hvis hun kan være bag i med gitter om til bagsædet, så er det da nok den sikreste løsning.

Jeg synes ulempen med hund bag i, uden bur, kan være at hvis man gerne vil kunne sætte bagklappen på krog på varmere dage, så er der en ret stor åbning ind til hunden. Så skal man være lidt kreativ med noget der lukkes for der, eller få lavet låger ud mod bagagerumsklappen.

• #22   20. jul 2018 Jeg synes ulempen med hund bag i, uden bur, kan være at hvis man gerne vil kunne sætte bagklappen på krog på varmere dage, så er der en ret stor åbning ind til hunden. Så skal man være lidt kreativ med noget der lukkes for der, eller få lavet låger ud mod bagagerumsklappen

Så får man bygget et bur der passer til bilen - problem løst.

• #23   20. jul 2018 Anni

Det er også det jeg skriver smiley

At man kan få lavet en låge, men hvis det er en ting man ikke har tænkt på er det jo fin info som skal med i overvejelserne.

• #24   20. jul 2018 Tinna, nu er der altså stor forskel på en låge og et bur.

• #25   20. jul 2018 Et bur inkluderer vel også en låge ud mod bagagerumsklappen? smiley

• #26   20. jul 2018 Mht låger ved bagklappen i stedet for et bur. Så er dette ikke nødvendigvis noget som behøves at speciallaves. Både variocage og artfex har nogen, der kan justeres så de passer i forskellige biler.

Kommentér på:
Hund i bil - tæppe eller kasse?

Annonce