{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Tilladelse {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står sommetider og mangler et billede af en hund til min efterlysnings Hjemmeside/fotoalbum

Hvis jeg går på nettet og finder et billede af sådan en hund og sætter ind gør jeg så noget ulovligt??

Hvis jeg gør søger jeg hunde herinde som jeg må låne et billede af . Jeg vil så skrive modelbillede ved efter/fremlysningen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilladelse
  • #1   25. feb 2007 hvis billedet er copyright så SKAL du spørge om lov ellers ved jeg det ikk:)

• #2   25. feb 2007 Birthe, skulle der en dag blive nødvendigt med et modelbilled, så låner du bare fra min profil........

Bare læg en besked om det og det er ok med mig.

• #3   25. feb 2007 du må også godt bruge mine billeder smiley

• #4   25. feb 2007 Som jeg tolker det , så må man i bund og grund ikke bruge andres billeder uden tilladelse, uanset om der står copyright på eller ej.

Læs evt. her: http://myldretid.dk/billeder/ophavsret.php

Skulle du mangle billeder en dag, så lav en tråd herinde, tror der er mange der hellere end gerne vil hjælpe dig med billeder *S*

• #5   25. feb 2007 du må godt låne billeder a Maxie og Silche...........bare sig til, så kan jeg sende nogle til dig...der ikke er redigeret

• #6   25. feb 2007 Hej

Jeg mangler i øjeblikket et billede til denne hitte hund.

07EH-4-0005

Hund: Dansk-svensk gårdhund
    Alder: 5 år og 1 måned
    Køn: Tæve

Vi kan ikke fortælle så meget om hende da det er en hittehund. Men hun er en glad og venlig lille dame, og vi er defor i samråd med vores dyrlæge, blevet enige om at hun da ikke bare skulle aflives.

Jeg bor for tiden hos: Frederikshavns Internat Tlf: 9847 9079 (se telefontid under internatet)

• #7   25. feb 2007 Så en tråd hvor der var nævnt at uanset om der var copyright på billeder eller ej, så må man ikke gengive uden tilladelse. Så jeg ville nok spørge. Jeg har selv "lånt" nogle billeder til fotoalbum fra udstillinger. Der har jeg skrevet at hvis nogen ikke er tilfreds med at netop deres hund er på et af billederne, så vil jeg selvfølgelig taget billedet væk. Men har endnu ikke fået en eneste negativ tilbagemelding.

Så ja, i bund og grund skal vi nok spørge om lov først. Det er ikke altid nok at bede om tilgivelse bagefter, selvom jeg selv har vovet pelsen.

Gitte

• #8   25. feb 2007 Man må nu heller ikk selvom der ikk står det er copyrightet smiley

• #9   25. feb 2007 Ja så må jeg jo hellere spørge.

Er der ikke nogen der har en Dansk Svensk gårdhund jeg må låne.

• #10   25. feb 2007 § 3. Ophavsmanden har krav på at blive navngivet i overensstemmelse med, hvad god skik kræver, såvel på eksemplarer af værket som når dette gøres tilgængeligt for almenheden.

Stk. 2. Værket må ikke ændres eller gøres tilgængeligt for almenheden på en måde eller i en sammenhæng, der er krænkende for ophavsmandens litterære eller kunstneriske anseelse eller egenart.

Stk. 3. Sin ret efter denne paragraf kan ophavsmanden ikke frafalde, medmindre det gælder en efter art og omfang afgrænset brug af værket.

<b>Gengivelse af kunstværker m.v. </b>

§ 23. Offentliggjorte kunstværker og værker af beskrivende art, jf. § 1, stk. 2, må gengives i kritiske eller videnskabelige fremstillinger i tilslutning til teksten, når det sker i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af formålet. Gengivelsen må ikke ske i erhvervsøjemed

Stk. 2. Et offentliggjort kunstværk må gengives i en alment oplysende fremstilling og gengives i en kritisk eller videnskabelig fremstilling i erhvervsøjemed, såfremt betingelserne for aftalelicens efter § 50 er opfyldt. Dette gælder dog ikke, såfremt ophavsmanden over for nogen af de aftalesluttende parter har nedlagt forbud mod værkets gengivelse.

Stk. 3. Offentliggjorte kunstværker må gengives ved omtale af dagsbegivenheder i aviser og tidsskrifter, når det sker i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af formålet. Bestemmelsen i 1. pkt. finder ikke anvendelse på værker, der er frembragt med henblik på gengivelse i aviser eller tidsskrifter.

Stk. 4. Udgivne kunstværker eller eksemplarer af kunstværker, der af ophavsmanden er overdraget til andre, må gengives i aviser, tidsskrifter, film og fjernsyn, når gengivelsen er af underordnet betydning i den pågældende sammenhæng.

§ 24. Kunstværker, der indgår i en samling, eller som udstilles eller udbydes til salg, må gengives i kataloger over samlingen. Sådanne kunstværker må endvidere gengives i meddelelser om udstilling eller salg, herunder i form af overføring til almenheden.

Stk. 2. Kunstværker må afbildes, når de er varigt anbragt på eller ved en for almenheden tilgængelig plads eller vej. Bestemmelsen i 1. pkt. finder ikke anvendelse, såfremt kunstværket er hovedmotivet og gengivelsen udnyttes erhvervsmæssigt.

Stk. 3. Bygninger må frit afbildes.

<b>Fremstillere af fotografiske billeder </b>

§ 70. Den, som fremstiller et fotografisk billede (fotografen), har eneret til at råde over billedet ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden.

Stk. 2. Retten til et fotografisk billede varer, indtil 50 år er forløbet efter udgangen af det år, da billedet blev fremstillet.

Stk. 3. Bestemmelserne i § 2, stk. 2-4, §§ 3, 7, 9, 11 og 11 a, § 12, stk. 1, stk. 2, nr. 5, og stk. 3, §§ 13-16 b, § 17, stk. 1 og 4, § 18, stk. 1 og 2, § 19, stk. 1 og 2, §§ 20, 21 og 23, § 24, stk. 1 og 2, og §§ 25, 27, 28, 30-31, 34, 35, 39-47, 49-58 og 60-62 finder tilsvarende anvendelse på fotografiske billeder. Er et fotografisk billede genstand for ophavsret efter § 1, kan denne også gøres gældende.

• #11   25. feb 2007 hov.. citeret fra http://www.kum.dk/sw5905.asp

• #13   25. feb 2007 Tak Sanne

Jeg har snuppet det der er i din profil her og har sat det ind.

• #14   25. feb 2007 Ja så kunne jeg godt bruge et modelbillede til denne hitte hund.

Bull Terrier
    Stor Han hvid med brune pletter Chip 208224000021484
    Fundet i Søndermarken
    indleveret 22/01-07

Kommentér på:
Tilladelse

Annonce