{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Muskelhu..nårh nej. {{forumTopicSubject}}

Jaa nu skal vi til at have et muskelhu...nårh nej for engangsskyld er det ikke de DEJLIGE hunde denne tråd handler om.

Jeg har ALTID være bange for hunde ind til jeg blev voksen fordi jeg som lille blev bidt i armen af en deeejlig familie hund som hed basse og basse var en schæferhund.. ja i læste rigtig jeg blev bidt af en shæferhund og ikke en terrier.

Nu lyder mit spørgsmål så.. hvorfor er der så mange shæferhunde som det bare slår klik for når de bliver ældre? ja jeg ved godt der også er mange dejlige shæferhunde derude ingen tvivl om det. men jeg spørger om dette da 3 ud af de schæferhunde jeg har kendt der har det slået klik for..Og ALLE 3 har jeg kendt fra hvalp og alle 3 familier har været gode hunde ejere. men da hundene pludselig begyndte at bide deres børn (Og mig) ja så blev de aflivet..

Nogen der har et gæt på hvordan sådan en ellers god hund kan slå klik oven i hatten og begynde at bide?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhu..nårh nej.
  • #1   23. feb 2007 jeg ved ikke lige hvorfor de bider lige pludselig?
    men min lillesøster blev også overfaldet af en schæferhund, da hun var lille. derfor bryder jeg mig ikke så meget om dem i dag.
    men er sikker på at der er rigtig mange dejlige schæfere der ude

• #2   23. feb 2007 Har både en kammerat og en veninde der er blevet overfaldet af shæfere...

• #3   23. feb 2007 Er også selv blevet bidt af en schæfer hund som lille.. men det var vidst selvforskyldt :-S

• #4   23. feb 2007 jeg er helt enig.
    tror desværre der er mange der glemmer og sige til deres børn at hunden også skal ha fred!
    min hund har sagt fra over for min datter en gang, men der gøede hun kun. jeg stod og så på det, også syntes det var helt fint hun gjorde det, og lige siden har min datter været helt klar over hvornår channi ikke vil lege mere.

• #5   23. feb 2007 uha nu kommer det frem hvor magen der er blive bidt af en ikke kamp hund.... hmmm hvor mage er så blive blidt af en såkaldt kamp hund

• #6   23. feb 2007 Jeg har mødt 1 schæfer hund, ud af adskillige, som ikke var aggresive overfor Annie. Selv da hun var hvalp...

Jeg er sikkert bare uheldig.

• #7   23. feb 2007 Søren S :
    Du burde jo ikke bare være uheldig når du har mødt så mange smiley

• #8   23. feb 2007 sandra J det skulle jeg også til og skrive, måske er det fordi den er så populær at de bare avler på hundene, selvom de måske ikke har så gode gener.

• #9   23. feb 2007 Hver gang jeg møder dem er de løs og spurter hen mod annie, og er virkelig truende. "Heldigvis" gør Annie intet, men bliver en smule skræmt i stedet. Håber ikke det ender galt en eller anden dag når hun får nok (kvinder bliver lidt underlige med alderen, hehe :P)...

• #10   23. feb 2007 namse> ja det ville være rart og vide, laura min søster har to amstaff`s og har haft en tredje også dem er hun aldrig blevet bidt af. hvor imod hun er blevet bidt i maven af en coccerspaniel "staves"??

• #11   23. feb 2007 NAMSE .
    Tror der har været rigeligt med tråde om muskelhunde...

• #12   23. feb 2007 Camilla A : ENIG :))

• #13   23. feb 2007 Vores hund har også schæfer i sine gener, og han bider i alt.. det er slet til tider specielt når han keder sig..

• #14   23. feb 2007 Indavl kunne være et bud...

Men synes iøvrigt at det er totalt irrelevant hvilken race der er tale om når man taler om hunde der bider - det er bare ikke i orden. Og man retfærdiggører ikke at en race bider fordi en anden race bider mere og sådan læser jeg måske lidt denne tråd... Sorry!

/ Trine

• #15   23. feb 2007 Polski Owczarek Podhalanski !
    Der bliver spurgt om i starten om der har et bud på hvorfor det slår klik for en ellers ganske udemærket familiehund...

• #16   23. feb 2007 Folk køber schæfere som familiehunde.......Og det er de også.

Men schæferen skal samtidig bruges. Den er skabt som brugshund, og at ligge i sofaen og se sød ud og ellers passe på familien er ikke nok.
    Gør den det, vil mange før eller senerekamme over af frustrationer.

Tror desværre mange køber en schæfer uden at vide, hvor meget de egentlig kræver for at være velfungerende.

• #17   23. feb 2007 janie F
    Tror desværre det gælder for mange hunderacer :S

• #18   23. feb 2007 Camilla, det tror jeg også........Nu er det bare kun lige schæferen der bliver nævnt i startsoplæget ;o)

• #19   23. feb 2007 Camilla
    Ja det er også det jeg svarer på først i mit indlæg... altså mit bud!

Men der står altså også andet i indlægget end blot om nogle har et bud!

/ Trine

• #20   23. feb 2007 Janie

Jeg tror du rammer sømmet på hovedet.

Manglende aktivering af en brugshund = store problemer

• #21   23. feb 2007 Jeg har selv fra flere fået at vide, de har købt deres schæfer for at passe på.

Og da det jo "kun er en hyrdehund" burde nogle lange ture være nok for at få den velfungerende.

Det er fandme trist at stå og høre folk seriøst mener det. En schæfer er den 3. mest intelligente hund, så en eller 2 lange ture om dagen tror jeg ikke ligefrem dækker dens behov.

• #22   23. feb 2007 Jeg bryder mig ikke synderligt om schæfere, har endnu tilgode at møde en stabil venligtsindet af slagsen, jeg er sikker på de eksiterer, har bare aldrig mødt nogen, ikke engang i de schæferklubber jeg har været i....?? Det finder jeg lidt uhyggeligt, og meget underligt!

Men klart handler meget om hvilket formål man har med den hund man anskaffer sig, jeg har endnu ikke mødt en hund der ikke trives bedst med at have 'et arbejde' af en slags. Noget hvor den kan bruge de evner og talenter den nu een gang fra 'naturens' side har.

• #24   23. feb 2007 Miss Fich.....Kom du hjem til mig og mød min. Hun er en krudtugle (ballademager) af den anden verden, men kærligheden selv overfor alt og alle.

• #25   23. feb 2007 Har os undret mig... vi havde en da jeg var lille.. indtil den bed mig uden grund eller advarsel da jeg var 9 år smiley

• #26   23. feb 2007 Lillen, det skrev jeg også at jeg var sikker på, dem jeg har mødt har bare enten bidt ud efter mennesker eller dyr, og har haft ejere der enten lader stå til eller 'straffer' hunden med tæsk fra snor, aportbuk eller hvad de lige havde i nærheden.

Jeg har da set i tv hvordan en schæfer kan være, bør være, men jeg stoler ikke på dem over en dørtærskel, takket være deres ejere.

• #27   23. feb 2007 jamen så kommer jeg til kaffe og kage en dag Janie

• #28   23. feb 2007 Min dør vil altid være åben, og du vil mødt med glæde fra både 2 som 4 benene :o))

• #29   23. feb 2007 Jamen så er det bare om at finde den rigtige dør..*ss*

• #30   23. feb 2007 He he vi kan da også gå dig i møde :o))

• #31   23. feb 2007 Jeg mener, at jo mere populær en race er jo flere kommer i kontakt med de pågældende og jo flere historier vil der være. Nu er det jo sådan at bidepisoder ophobes og jo større hund, jo farligere situation, jo større skræk. Ikke meget historie i et bid fra en chihuahua og heller ikke meget skræk...vel ; ))
    Schæferen har været populær i mange år.
    Jeg har været schæferfan, men bryder mig ikke om den skrå ryg, så vælger racen fra i dag.

• #32   23. feb 2007 Generelt er der meget, vi ikke ved om hunde og nogle ved meget lidt......En ellers velfungerende hund, som pludselig bider, har ved nærmere eftersyn, nok ikke været velfungerende ; )) på en eller anden led, måske den bare blev voksen og reagerede på ophobet frustrationer !?

• #33   23. feb 2007 Jeg har haft schæferhunde hele mit liv, og jeg er 60 år nu.
    Jeg er aldrig blevet bidt af en hverken som barn eller voksen. Blev bidt i hånden da jeg var barn af en blandingshund, og det var min egen uvidenhedsskyld.
    Schæferen, har gennem årene efter krigen været en utrolig populør hund, og der for blev der avlet på alt.
    Mange schæferhunde er det som kaldes signalfølsomme. Jeg betragter egentlig schæferen lidt som en araberhest, hingst. Der skal ikke så meget til før den kommer op og ringe, og en masse forkerte mennesker har haft anskagget sig en, ligesom med muskelhundene nu, uden at vide hvad der skulle til for at dække deres behov.
    Det er nu igen blevet et problem fordi mange købe af brugshundelinier, og hvis de ikke bliver træ´net og aktiveret, så køre de oppe under loftet,
    Den kan også fuldstændig tage komandoen i familien, så den skal avlives eller omplaceres.
    Mine egne er k´rammebamser, men også aktive vagthunde. Men jeg har så også lang erfaring for hvordan jeg vælger hvalp.

• #34   23. feb 2007 Ja og så skal opdrætterne også vælre mer opmærksomme hvem de vil sælge til.

• #35   23. feb 2007 Snow ; du har ganske ret, desværre er erfaring noget der høstes med tiden, at være vokset op i en "hundehjem" er en god start, men mange starter på bar bund og hundeføling, tager tid og kræver øvelse. Derfor at det er så vigtigt at få nybagte hundeejere til hvalpetræning og hundeforståelse, men dem der møder op er allerede ½vejs, det er dem der ikke mener, at der er noget at lære, der tegner de triste statestikker ; ))

• #36   23. feb 2007 De schæfere vi møder og leger med er alle utrolige velopdragne og dejlige hunde......

• #37   23. feb 2007 Jeg har lært at som voksen ikke at være bange for Schäfere - blandt andet havde vores bedste venner en dejlig langhåret af slagsen og hun var jordens dejligste hund. Min kusine er leder for de hunde i Civilforsvaret der bliver sendt ud for at hjælpe under f.eks. jordskælv. Hun har en og den er lige så god som dagen er lang, men er også en veltrænet hund.

Jeg var så uheldig at der hvor jeg blev passet, da jeg var lille havde de en Schäfer som bed næsetippen af deres egen søn - han var vist lidt ældre end mig. Heldigvis fik han den syet på igen - men det er da ikke så sært at man så bliver bange for den slags. Men jeg er da glad for i dag, at jeg ikke længere er bange for dem, for det var jo kun et enkeltstående tilfælde, og jeg kender ikke årsagen til hunden bed ham. Et tilfælde skal i hvert fald ikke være med til at give racen et dårligt ry fra min side af.

• #38   24. feb 2007 forkert opdragelse

Kommentér på:
Muskelhu..nårh nej.

Annonce