{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.855 visninger | Oprettet:

Overboens hvalp er meget ked af det. {{forumTopicSubject}}

Overboen har fået hvalp. Den er meget ulykkelig når de går fra den. Fra 7-17 ca. I alle timerne.
Jeg har skrevet dem et brev, hvor jeg gør dem opmærksom på dette. Hvad kan man ellers gøre. Det er ikke til at holde ud at høre på smiley
Jeg er stort set hjemme i alle timerne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overboens hvalp er meget ked af det.
  • #1   3. jul 2018 Op og befri den !!!!!

• #2   3. jul 2018 Stakkels lille impulskøb smiley smiley

Jeg stemmer for kidnapning men samtale er nok den rigtige vej frem.

• #3   3. jul 2018 Det er helt vildt. Den banker hårdt i gulvet og man kan dårligt abstrahere fra dens hylen eller banken smiley det er hjerteskærende

• #4   3. jul 2018 Op og banke på smiley

Evt. tilbyde at gå en tur med den i dagtimerne når de ikke er hjemme smiley

• #5   3. jul 2018 “ den banker hårdt i gulvet”………… smiley

Er du sikker på det ikke er konen der ligger kneblet og bundet på stuegulvet? smiley

• #6   3. jul 2018 En hvalp der er alene hjemme i 10 timer?
    Hold fast hvor er det bare synd smiley

• #9   3. jul 2018 Jeg kunne godt tilbyde at lufte den eller sågar passe den, det hjælper jo bare ikke på problemet. Jeg vil prøve at optage larmen, så jeg har noget at vise dem eller evt udlejer. For det er ikke fedt. Vores gulv er meget lydt, så man kan høre selv det at gå. Men banken tror jeg er hvis den hopper op i sofaen og den vipper. Det larmer meget

• #11   3. jul 2018 Ej stakkels lille hund smiley
    Jeg tænker også en samtale med ejer og hjælper det ikke så kontakt udlejer
    Det er vildt synd for hunden, men det er da heller ikke til at holde ud at bo i

• #13   3. jul 2018 Jeg fandt overboens nummer på krak og sendte hende en besked. Hun får deres bror ud og se efter hvslpen. De har haft hunden en uge .

• #14   3. jul 2018 Godt at du fik fat i hende - skidt at en hvalp man kun har haft en uge skal være så meget alene...

• #15   3. jul 2018 Flot du handler det er sgu synd men de har näppe vist bedre

• #16   3. jul 2018 Ja det er sku synd men nu er der faldet ro på ovenpå smiley det er sku ikke rart at høre på. Som hun skrev hun vidste ikke lige hvad de skulle gøre ved det

• #18   3. jul 2018 Lens har du stadig den e bog om alene hjemme træning? Ku du ikke sende den til ts, den er jo oolagt at printe ud og gi overboen.

Stakkels hvalp, efterladt i så mange timer smiley

• #20   3. jul 2018 Åh rædsel, nede under den video i linket, er der videoen medfaxekalkfjolset og boxerhvalpen Fiona smiley

• #22   3. jul 2018 De kan få rigtig meget ud af det klip, så ville være synd at lade være. Men ja, suk troede faxekalk havde slettet alle sine videoer fra Youtube

• #23   3. jul 2018 Godt du handlede

• #24   3. jul 2018 #9 ... joe kunne du have lyst til at gå en lille tur med den og underholde den lidt, så vil den blive mere træt og kunne slappe af indimellem, og med tiden vænne sig til nogen tid alene ...
    er det noget du har lyst til så synes jeg da du skal tilbyde det ...

• #25   3. jul 2018 Så har den været alene igen smiley kan.høre at den graver helt vildt i et eller andet. Hold nu kæft det er synd

• #26   3. jul 2018 Min mail er nemokat@email.dk hvis i vil have bogen

• #27   3. jul 2018 Tak Helle også printer jeg den ud og giver til dem i gave. For jeg vil gerne kunne være hjemme uden at få det skidt på hundens vejne.

• #30   3. jul 2018 Gad vide om de har proppet den i bur, siden du kan høre, den graver.

• #32   3. jul 2018 Jeg kan bare ikke høre en fis på den video smiley
    Jeg har ikke fået nogen mail TS. Men du skriver bare hvis det er smiley

• #33   3. jul 2018 Jeg skal lige til en pc, du får mailen imorgen smiley
    Ved ikke om den er lukket inde i et rum smiley

• #34   3. jul 2018 Der skal skrues godt op for at høre det

• #35   4. jul 2018 Nå blev vækket lidt i 7, af gøen. Non stop lige siden, tror sku den er i et bur smiley
    Kom også til at sende en lidt sur besked til ejeren at de har en lille uge til ar fikse problemet, eller finde en passer ellers ville jeg gå til udlejer. Dertil gav jeg dem youtube linket og engang i aften, vil de få bogen. Men fuck det er belastende, jeg bliver i virkelig dårligt humør. Bliver ked af det, kan ikke holde ud af at være i min lejlighed:(

• #36   4. jul 2018 Sidste spam fra mig.
    Ejeren skriver at de arbejder på det, at hvalpen har fået et tryghedshalsbånd og bur, da de håbede det ville hjælpe. De vil gerne modtage videoer og bøger, så de kan blive klogere og få det stoppet. Jeg må bare få lidt tålmodighed, selv om det er forfærdeligt at høre på og at jeg bliver lidt ked af det smiley

• #38   4. jul 2018 Ej men, det er da helt hen i vejret. Stakkels hvalp, de burde virkelig overveje om de i det hele taget bør beholde den.

Bur og tryghedshalsbånd- hjælper ikke en fis, hvalpen skal jo lære at være alene, gradvist, ikke bare kastes ud i det. De er godt på vej til at skabe en hund med seperationsangst

Har de tid til en hund? Det virker ikke sådan... en alenetid fra 7 til 17, det er altså ikke ok

• #39   4. jul 2018 Jeg har sendt den

• #41   4. jul 2018 Det nytter altså ikke at TS tilbyder at hjælpe, for det løser jo ikke problemet. TS kan jo ikke overtage pasning og træning af andres hund.

Jeg ville droppe de der skriverier, og så tage den face to face.
    Det er meget sympatisk at sende videoer og bøger, men hvis vi nu skal være lidt realistiske, så har de allerede ødelagt en masse, så det bliver et stort og tidskrævende arbejde hvis den hvalp skal på rette spor. Lader man sin nye hvalp være alene hjemme i 10 timer, er det naivt at tro, de er gearet til at gøre alt anderledes. Der gik jo ikke mange timer fra den første sms til hvalpen igen bare blev ladt alene.
    Bare det at de har smidt hvalpen i bur, skriger jo af at de er ligeglad med at løse hvalpens problem. Det de arbejder på, er nok bare at få hvalpen stille for din skyld. Hvad bliver det næste? Mundkurv?

• #42   4. jul 2018 Enig Rikke. I dette tilfælde ville jeg blive endnu mere bekymret hvis hvalpen er lydløs fra den ene dag til den anden smiley
    For hvad har gjort ved den? Bur på badeværelset? Antigøhalsbånd? smiley

• #43   4. jul 2018 Jeg kan seriøst høre den banke og kradse rundt i det bur smiley der var lige ro i en time/halv times tid. Nu gøer den og banker rundt igen smiley

• #44   4. jul 2018 Synes heller ikke at du skal tilbyde at tage hvalpen. Det er sku den lette løsning og ærligt, det er ikke dit problem.

• #46   4. jul 2018 Jamen så tilbyd du din hjælp hvis du gerne vil hænge på andres dyr.

Det er så nemt at spille smart når det ikke er en selv der står i det.

• #48   4. jul 2018 Helt enig i at hvalpen skal have hjælp. Men ikke ved at passe den.
    Jeg havde nok kontaktet udlejer i første omgang og så ellers politiet/Dyreværnet hvis ikke første hjalp.

• #50   4. jul 2018 Jamen det er da godt for dig.

• #53   4. jul 2018 Præcis, det er ens eget ansvar og ikke alle andres.
    Sku en fesen tankegang at forsøge at tørre det af på ts.

• #55   4. jul 2018 Præcis. Her skal der ikke tilbydes pasning af hvalpen. Det er ikke TS problem at løse det, det er ejer selv.
    Jeg havde kontaktet udlejer, gerne i dag.

• #56   4. jul 2018 Og helt enig, kunne hunden sagtens være alene hjemme, så kunne TS godt tilbyde at gå en tur med den midt på dagen nu hvor ejer har lange arbejdsdage.

• #57   4. jul 2018 Jeg tror ikke den har angst. Den har nok bare ikke lärt det. Det er jo en hvalp

Det bør kunne rettes op let hvis de fx havde pasning og träner det

• #58   4. jul 2018 Ja Lens men det er noget de selv skal løse. Det er ikke TS der skal det.

• #59   4. jul 2018 Hvis ts vil hjälpe er det en fordel. Den må jo ikke forlades pt

• #61   4. jul 2018 Enig... Og de gør det ikke pga de er onde. De har sikkert fået det råd et sted med bur og tror de gør det rette

Jeg synes det er fint at snakke med dem, måske tage hvalpen indtil de finder pasning. Den skal väre et sted hvor der ikke sker en masse i de timer for målet er at läre sove og ro osv imens de er väk...

Problemet er at den jo er for lille til at väre alene og de har derfor en stor opgave... Eller må af med hunden

• #62   4. jul 2018 Det er stadigvæk ikke TS problem. Hun skal ikke pludselig hænge på en andens hvalp 10 timer om dagen.
    Jeg havde kontaktet udlejer i dag.

• #65   4. jul 2018 Enig Isabelle

Det er irriterende at have et hjerte nogle gange... Jeg er nødt til at handle i den slags også så jeg ved hvor irriterende det kan føles

• #66   4. jul 2018 Indskriv i dyreværnslovgivningen at hunde ikke må opholde sig i lukkede bure uden opsyn!

Alt for mange nye hundeejere har burløsningen i baghovedet når de køber en hundehvalp, og som her tror de, at det er som med en papegøje man bare kaster ind i buret, helt uden traume for hvalpen, som lige er blevet fjernet fra sin mor, søskende og trygge hjem. smiley

• #67   4. jul 2018 hvad er et tryghedshalsbånd?

Og har jeg forstået det korrekt at de har købt hunden og så ikke lært den at være alene hjemme, men bare taget på arbejde fra dag 1?

• #68   4. jul 2018 Jeg er helt på linie med Bodil og Isabelle, og er overrasket over, at nogle rent faktisk hellere vil lade en lille hvalp lide, end utisigtet at komme til at hjælpe ejeren, og på grund af hvad? Principper?! Hvad kan den lille, angste hvalp bruge dét til?

Hvis jeg ser et dyr i nød, hjælper jeg - uanset situation. Jeg er ikke altid populær hos andre dyreejere, fordi jeg siger min mening og ringer til de nødvendige myndigheder, hvis jeg opdager, at noget ved et dyrehold ikke er i orden.

Udover, at man ikke ikke rent lovgivningsmæssigt må lade et dyr lide, så har vi alle et ansvar for de dyr, der er omkring os - også andres dyr! Vi kan ikke bare vende den anden kind til, det ville vi/I formentlig ikke gøre, hvis det var et barn - eller?

Nej nej, børn og hunde er ikke ens og bla bla bla, men de er begge forsvarsløse individer, der er dybt afhængige af mennesker omkring dem!

Fesen tankegang!

• #69   4. jul 2018 Adaptil junior.

• #70   4. jul 2018 Nej nej, børn og hunde er ikke ens og bla bla bla, men de er begge forsvarsløse individer, der er dybt afhængige af mennesker omkring dem!

HØRT

• #72   4. jul 2018 Før I udråber jer selv som hjerternes dronning, så kunne det være, I skulle overveje, hvad der hjælper hvalpen, og ikke jeres eget ego. At fastholde en hvalp hos en ejer, der ikke gider den, er jo idiotisk.

• #74   4. jul 2018 Jeg har selv været nabo til en hvis hund ikke havde lært at være alene hjemme smiley
    Da de jo skulle arbejde,der aftalte vi at jeg passede deres hund og de så trænede alene hjemme -det endte med at blive et stort nabo projekt og hunden lærte over måneder at være alene smiley
    Jeg havde gjort det samme i den her sag.

• #75   4. jul 2018 Det ene udelukker jo altså ikke det andet!

Man kan vel hjælpe HVALPEN, mens der arbejdes på en løsning, hvad enten den er omplacering, tilbage til opdrætter eller andet? Det nytter da slet ikke noget bare at lade hvalpen blive endnu mere ødelagt, indtil ejerne får øjnene op eller tager en beslutning.

Det har ikke en skid at gøre med at være frelsende engel eller pudse ens egen glorie, så kunne jeg jo kalde jer andre det modsatte?!

• #76   4. jul 2018 Præcis Rikke og Radar.

• #77   4. jul 2018 Det gør du jo allerede - altså udråber os andre til at ville lade hvalpen lide.

• #79   4. jul 2018 selvfølgelig skal man ikke bare ignorer problemet, men det gør TS jo heller ikke, der er jo blevet gjort noget.
    Det ville da være sødt af TS hvis hun tilbød at passe hvalpen, men skal hun så sidde derhjemme hverdag i 10 timer indtil overboen får lært hvalpen at være alene?
    Det kan jo tage lang tid, alt efter hvordan og hvorledes. Eller er det så pludselig TS opgave at lærer hvalpen at være alene.
    Så må man da håbe at TS ikke har nogle planer i den nærmeste fremtid. På den anden side er det da nemt at være hundeejer, man køber hvalpen og tager fra den og passer det man nu skal/ønsker, og hvis der opstår problemer så er naboerne forpligtet til at løse problemet, så hundeejeren stadig kan gøre det de skal/ønsker.

• #81   4. jul 2018 Soom minimum skal der ringes efter fx dyreværnet eller 1812, heldigvis lader det til, at TS handler ret hurtigt og er opsat på at hjælpe denne hvalp, respekt for det.

Hvis man IKKE gør noget lider hvalpen - korrekt?

Hvis I så en mand banke hans hund på gaden, ville I også blande jer udenom? Hvis denne mand smed hunden i armene på jer og bad jer tage "lortet" med jer hjem, ville I så aflevere den tilbage, vel vidende at hunden ville fortsætte med at blive mishandlet?

• #82   4. jul 2018 Jeg mener bestemt ikke, at TS ska have hvalpen boende i 10 timer hver dag, men indtil enten DV eller DB eller anden myndighed kan tage over, det gælder om at få denne hvalp UD af situationen hurtigst muligt. Ejerne har jo tilsyneladende ikke tænkt sig at tage fri for at lære den at være alene, og personligt ville jeg ikke kunne holde ud at høre på den dagen lang, MENS jeg selv var hjemme, så havde jeg taget den ned, hvis det var praktisk muligt.

Men jeg havde sat himmel og hav i bevægelse, indtil den fik hjælp og efter første sms, hvor ejerne igen forlader hvalpen, havde jeg droppet al kontakt med ejerne, og istedet kontakt myndghederne.

• #84   4. jul 2018 Jeg ved faktisk ikke hvad der skal til, før hunden kan blive fjernet. Hvis den får mad og har vand til rådighed.

• #86   4. jul 2018 Selvfølgelig kan DV eller DB hjælpe, selvom de ingen myndighed har, det har jeg nu oplevet flere gange.

Politiet rykker ud, hvis der klages over støjen fra hvalpen, hvorefter ejer får besked på enten at få den til at være stille (!) eller skille sig af med den. DV og DB kan opfordre til det samme, men samtidig kan de tilbyde at omplacere hvalpen, og/eller hjælpe med værktøjer til at håndtere denne situation, den del går politiet jo slet ikke ind i.

Så jeg snakker ikke kun om, hvem der har myndighed til hvad, men om at NÅ ejeren af hvlpen, og der er både DV og DB altså ret gode, de er gode til at tale til folks samvittighed.

• #88   4. jul 2018 Det kan ejer gøre, den risiko er der altid. Og ved politiet kan de smække antigøhalsbånd på hvalpen eller give den til den første den bedste på gaden.

Jeg havde først forsøgt DB og DV, og slutteligt politiet, hvis det ingen effekt havde...

Heldigvis bliver rigtig mange mennesker flove og kede af det, når der står et bundt fremmede mennesker foran deres hoveddør, og gør dem opmærksom på problemer/mistrivsel hos deres dyr, mange ser DV og DB som myndigheder, og heldigvis for det.

• #91   4. jul 2018 At man ikke lærer den at være alene hjemme betyder altså ikke at man ikke vil hvalpen..

Det er tydeligvis en ny hundeejer, og hvis ingen har fortalt dem før de fik hund at den ikke kan være alene, hvordan skulle de så vide det?

• #92   4. jul 2018 Der er da ikke tale om et problemdyr, men en omsorgssvigtet hvalp

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #93   4. jul 2018 Hvis det var mig, så stod jeg foran deres hoveddør, så snart de kom hjem. Og fortalte at enten gjorde de noget ved problemet nu (og her mener jeg sørge for hvalpen har det godt, og ikke blot er stille) eller os ville jeg ikke tøve med at kontakte politiet og dyreværnet, hvis jeg hørte den pive i morgen. Selvfølgelig ville jeg starte med dialog om de gør noget for træningen, og at ingen hvalp skal være alene så længe bur eller ej. Og om de har planer om at holde ferie til at træne den.
    Puha mit hjerte kan slet ikke med en hvalp der efter en uge er efterladt, og samtidig så længe. Lille pus er jo lige kommet fra sin mor. Jeg har ondt i maven bare vores skal være alene 8 timer, og hun snork sover bare, og er 1 år. Så ville slet ikke kunne holde til at hører hvis naboens hund pev i 10 timer flere dage.

• #95   4. jul 2018 om ikke andet ville jeg nok lige snakke med ejer ... måske de har ferie snart og havde tænkt (naivt) at de kunne alene hjemme træne der ... er det tilfældet og har ts lyst kunne hun jo tilbyde måske sammen med andre ejer kender at hjælpe hvalpen igennem de par uger ... måske de ikke ved en dyt om det at købe hvalp og hvad deraf følger, så kunne en snak måske også være en hjælp ....

har man lyst og mod på at tilbyde sin hjælp så synes jeg man skal gøre det, jeg havde gjort det .. hvis ikke man har må man kontakte de muligheder der er at kontakte for at hvalpen får den hjælp den skal have

• #97   4. jul 2018 Ingen har vist påstået, at TS ikke har forsøgt at hjælpe?

Jeg opponerer blot imod den holdning, at "dit dyr, dit problem", og at man ikke kan se udover der faktum, at man inddirekte hjælper ejer ved at hjælpe hvalpen. I dette tilfælde helliger midlet målet, synes jeg.

Hvis man ikke har praktisk mulighed for, eller kan overskue at have en hvalp til låns 10 timer om dagen, synes jeg det er fair nok, men jeg er ved at kaste op over ikke at ville hjælpe et forsvarsløst dyr af principielle grunde.

• #99   4. jul 2018 Isabelle, det går jo begge veje som det ses her.

• #102   4. jul 2018 der er jo ingen grund til at nedgøre hverken den ene eller anden holdning ...

hvalpen, og nok også dens ejere skal have hjælp, og så for at afhjælpe de gener TS oplever ... om man vil kontakte politiet, de organisationer der er mulige, eller byde ind med selv at blive en del af en her og nu løsning er jo op til den enkelte ... det gør hverken nogen til "hjerternes dronninger der plejer ego" eller andre til kynikere !!

• #103   4. jul 2018 Nej det er det nemlig ikke, Ida.

Isabelle jeg har nu ikke udråbt dig til noget, jeg er bare uenig med dig i hvordan tingene skal gribes an smiley

• #105   4. jul 2018 Præcis Hanne, vi har alle lov til egen mening og holdning uden at man skal nedgøres for dette.

Jeg gjorde blot opmærksom på at det sørme går begge veje og kommer fra begge lejre af.

• #106   4. jul 2018 Hvis hvalpen ikke får hjælp, lider den - korrekt? Jo længere tid der går, jo længere tid lider hvalpen - korrekt?

Nogle her i tråden ville ikke hjælpe her & nu fordi de ikke vil tage ansvaret for andres dyr, den skal ikke "tørres af på andre", altså er det ikke fordi de ikke havde muligheden eller pladsen/tiden til at hjælpe, men pga. principper og dét er usympatisk imo.

• #109   4. jul 2018 Enig med Ida.
    Tror sørme ikke at der er en eneste her i tråden der ikke mener at hvalpen skal hjælpes.
    Lidt ærgerligt at nogen ellers forsøger at få det til at fremstå sådan.

• #111   4. jul 2018 Man kan sagtens hjælpe hvalpen her og nu, helt uden at passe den.
    Lad nu være med at fremhæve pasning af andres hunde som eneste måde at hjælpe på.
    Det passer simpelthen ikke.

• #120   4. jul 2018 hvad tænker du kunne være en her og nu løsning ... må sige min erfaring med kontakt til boligforeninger, politi og diverse dyreværnsorg. i sager hvor man mener dyr lider sjældent løses her og nu, det tager ofte tid inden de rykker ud ... så imo vil her og nu løsninger involvere nogle mennesker i form af ejer, folk ejer kender eller hvem der nu hurtigt kan byde ind ..

Bare at sige at ejer kan tage fri, eller tage den med, det ved vi jo ikke om de kan, at de tilsyneladende har dummet sig er alle vel enige om, men der er nu ikke noget der hedder "chef jeg skal lige have fri en tid, hvalpen skal lære at være alene" eller "chef, jeg er nødt til at have hunden med på job" ... vi ved jo ikke hvad deres muligheder er ...

• #121   4. jul 2018 Maj Britt jeg skelner mellem angst og normal adfärd. Hvalpen reagere normalt. Ingen grund til at sygeliggøre den.

Den har ikke lärt det. Det er årsagen.

Når det skal løses er årsagen afgørende for redskaberne. Derfor er det näppe en separationsangst. At den ikke har det godt er klart. Men igen er årsagen vigtig og her er reaktionen normal og forventet.

Hvis man ser en hund med decideret separationsangst kan man forstä forskellen med det samme

• #123   4. jul 2018 Man kan ringe til politiet feks.
    Startende i morgen kl. 7.

• #124   4. jul 2018 Kodesprog Cecilie?

• #126   4. jul 2018 Den findes altså allerede, gamle mand

• #130   4. jul 2018 @ Zenta#123 ... joe det kan man , men får man dem til at rykke ud, måske, her og nu, næppe, er ejere taget på arbejde, slår de så døren ind til hvalpen, næppe osv ... sorry jeg holder af politiet men troen på at de prioriterer en situation som den beskrevne særlig højt, den har jeg ikke ... TS beskriver jo ikke at hun tror hvalpen ikke får mad, drikke, ikke bliver luftet osv, så når jeg ellers har læst sager om omsorgssvigtede dyr hvor flere har forsøgt at få politiet til et rykke ud gennem længere tid, så tror jeg altså ikke på at denne får høj prioritet ...

• #131   4. jul 2018 Det er bare at blive ved så. Derfor startende kl. 7.

• #133   4. jul 2018 @ John ... nej men det er køb af hund ganske givet i flere tilfælde ...

@ Zenta ... jep og de siger, vi ser på sagen, tak for Deres henvendelse ... nogle timer senere kan man så konstatere de ikke er kommet og ringe igen, ja vi er opmærksomme på Deres henvendelse får man af vide ( i bedste fald) vi kommer så snart vi har en ledig vogn ... Igen det er ikke en her og nu hjælp .... TS vil stå i samme situation i flere timer som minimum når overboerne i morgen tager af sted for at passe deres job ...

Men som jeg skrev, man skal gøre hvad man føler for, og man skal bestemt ikke byde ind med at være en del af en hurtigt/midlertidig løsning hvis man ikke har lyst, men man må desværre så nok regne med at der går længere tid inden der findes en løsning og der bliver ro, med mindre hun er så heldig at ejer har ferie fra på fredag, man har da lov at håbe, ikke mindst for hvalpens skyld ..

• #137   4. jul 2018 At det ikke er hendes ansvar.
    TS kan og skal ikke hænge på en andens hund i 10 timer om dagen.

• #138   4. jul 2018 Bestemmer hvem?
    Ts...

• #140   4. jul 2018 Ja det gør TS, men forhåbentligt tænker hun lidt videre end en hurtig her og nu løsning og forhåbentligt tænker hun også på sig selv og på hvor meget hun ønsker at være hængt op på.

• #141   4. jul 2018 Det er en periode og hvis det kan hjälpe hvalp ig ejer så er det en god ide. Men så skal ejer Naturligvis oppe sig

• #143   4. jul 2018 Hehe ja en periode .. På måske en måned. På måske 3. Hvem ved.

• #145   4. jul 2018 Ja den er god med jer smiley

• #146   4. jul 2018 Ja Holly, det sker jo hele tiden.

• #147   4. jul 2018 Ja den er god med os .. Eller noget.

• #150   4. jul 2018 I svarer jo som I vil uanset hvad vi forklare så ja den er sgu go med jer smiley

• #151   4. jul 2018 Bare lige et pip angående det med boligforeningen, så er det ikke så ligetil. I vores boligforening skal man i hvert fald være min. 2 husstande der klager over en beboer/deres dyr, og første gang får de jo så selvfølgelig bare en advarsel.

Vi har her i opgangen en " problemhund", og jeg skrev under på vores nabos klage nummer 2 over den , her den anden dag. Det er selvfølgelig naboen der er mest generet af den, da der er mest lydt mellem etagerne, men vi bliver også jævnligt vækket af hunden der går gø-amok kl. 2 ,3, 4 , 5 om natten ! Den gøer også altid når de skal gå tur, og så står den gerne lige udenfor vores have og går psykopat amok i 5-10 minutter, ja og ejeren siger aldrig noget, hverken ude eller inde. Vi kan ikke rigtig bruge vores have, fordi den gøer så pokkers meget, og hvis vores hunde er ude i haven svare de jo igen , forskellen er bare at vores bliver bedt om at flette næbet og bliver lukket ind MED det samme, jeg gider ikke selv at høre på det, og mine hunde skal ikke være til gene for de andre beboere.

Så hvis de ikke får gjort noget ved problemet, så ville jeg snakke med de andre beboere og høre om de også er generet, og så evt. klage sammen.

• #153   4. jul 2018 Heller et stødhalsbånd til ejerne, helle for fjernbetjeningen!!!

• #155   4. jul 2018 smiley
    Jeg har ikke talt med overboen som sådan om at se efter hvalpen. Det er ikke nogen jeg som sådan vilså forslå. De må komme på banen. Lejligheden er ret lydt så og jeg taler ikke med dem, hører dem kun, haha når de øhm hygger sig og mine radiatorer klapper. Der er lidt lydt her, og det meste kan jeg sku ignorere.
    Jeg vil lade det være dem som kommer med ideen. Problemet er bare at det jo umiddelbart ikke er noget som bliver løst her og nu, hvolket det nok ikke ville ske under normale forhold. Så ser jo nok frem til en masse uger/måneder og det føler jeg ikke er holdbart.
    Hvalpen ligner for mig en labrador blanding? Primært sort, hvid blis og ved ikke om den måske lunne have bokser i sig. De fåer gange jeg har set den på græsplænen har den været meget nervøs. Som at den kun gik bag ejerens ben ph da mine hunde gav et bjæf fra sig var den nær løbet a h til. Så ejeren måtte samle den op.

• #156   4. jul 2018 ingen taler om at det skal være 10 timer om dagen ... måske 1 times tid 2 gange, så den blev mere træt ...

Jeg tror ikke overboen kommer og spørger om du TS vil se efter den, det kunne jeg aldrig finde på at bede andre om, det er netop at bede andre tage ansvar for den dumhed man selv har lavet, så den slags tilbud om hjælp skal komme fra den der vil hjælpe, hvis man kan og vil ....

jeg har nu aldrig haft hunde der tog måneder om at lære at være alene hjemme, så mon ikke når den bliver lidt ældre og mere tryg ved den nye bolig og de nye ejere dens så bliver mere rolig ... men ja 10 timer alene er mange, alt for mange for de fleste hunde...

håber virkelig de snart har ferie og de bruger den fornuftigt...

• #157   4. jul 2018 At TS tager hvalpen en time om dagen hjælper ikke på at den lære at være alene hjemme.
    Tværtimod.
    Så er hvalpen bare ked af det i 9 timer fremfor 10.

• #158   5. jul 2018 Det kan da godt være, at rigtig mange hunde hurtigt lærer at være alene hjemme, men nu har denne jo allerede fået særdeles dårlige oplevelser med det, så nu må man jo forvente, at det vil tage meget længere tid, end hvis man var startet fornuftigt på alene hjemme træningen. Det er jo derfor indsatsen skal gøres fra starten af, inden noget begynder at gå galt.

Desværre hører man jo jævnligt også herinde nogen anbefale bur til hvalp, der skal være alene hjemme. Det er ikke så længe siden, der var en tråd, hvor en ny hunde ejer fortalte, at de af opdrætteren var blevet anbefalet at sætte hvalpen i bur, når den skulle være alene hjemme smiley

Vi ser jo også herinde, folk der fortæller, at de har fået hvalp i begyndelsen af weekenden, og at den allerede fra mandag har været alene hjemme en arbejdsdag uden problemer, så de mener, at al den snak om flere ugers ferie, er vildt overdrevet. Og så er vi andre, der tænker, at de godt nok har været svineheldige, for det kunne meget nemt have givet problemer.

Der er altså rigtig mange dårlige råd man som ny hundeejer kan risikerer at få. Og vil man så gerne have hund, er der nok nogen, der er tilbøjelig til lytte til dem, der bagatelliserer indsatsen, der skal til.
    Jeg ved ikke, hvad man kan gøre her, og hvad ejerene er indstillet på at gøre, men jeg kan blive helt dårlig af at tænke på den stakkels hvalp.

• #161   5. jul 2018 Jeg ved faktisk ikke om jeg synes det er en god eller dårlig idé at tilbyde at passe hvalpen.
    Jeg ville dog ikke selv have hverken lyst eller overskud til at hænge på andres hvalp mange timer dagligt på ubestemt tid, med dertil hørende dårlig samvittighed hvis jeg så selv skulle noget nogle af dagene.

• #167   5. jul 2018 Nej og derfor ville jeg også ringe til dem der skal handle på den slags og jeg ville blive ved og ved til de handlede på det.

• #169   5. jul 2018 Nej Ida, det hjælper ikke hvalpen.
    Kunne være fedt at folk faktisk tænkte lidt længere.
    Der er kun een der skal løse det her og det er ejer selv.
    Kan ejer ikke det, så må ejer finde et nyt hjem til hvalpen.

• #170   5. jul 2018 Helt konkret. Hvordan kan hunden hjælpes her og nu, i dag?
    Realistisk set.

• #171   5. jul 2018 Hver time den ikke er alene, har hjulpet den i den time.

• #173   5. jul 2018 Enig Ida.

• #174   5. jul 2018 I dag, Ida.
    Nu og her..
    Hvad kan man gøre når man høre en hund have det skidt, som kan få den ud af situationen på kort sigt eller længere sigt.

Oplagt er henvendelse til ejeren og sige at man ringer til myndighederne, det næste er vel at gøre det - men det er næppe mere virksomt end truslen om det.

Jeg synes diskussionen om hjælp eller ikke hjælp i hverdagen er meget lidt konstruktiv for den hund, der er i fuld gang med at blive ødelagt.
    Det er sådan noget der er fuldstændig situationsafhængigt og afhængigt af de involverede.
    Der er ikke rigtigt og forkert der.

Hunden skal hjælpes nu...

• #175   5. jul 2018 Så må man jo gå igang med at kontakte dem der skal handle på den slags.
    Der er vel i grunden ingen grund til at gøre det mere indviklet end det er.

• #176   5. jul 2018 Hvem er det, der skal det?

• #177   5. jul 2018 #172 "Det er jo sådan set ejernes ansvar at finde ud af. "

Præcis sådanne udtalelser opponerer jeg imod! JA, det er, i sidste ende, ejers ansvar at finde en løsning, men denne kan vel hjælpes på vej?

For at tage mig selv;

Nej, jeg har ingen familie eller venner, der ville kunne hjælpe, hverken i kort eller lang tid. Nej, jeg kan ikke bare tage ferie i 1-2-3 uger, som det lige passer mig. Jeg kan ikke afspadsere, og jeg kan ikke arbejde hjemmefra.

Det er altså ikke bare ligetil, fordi det måske er muligt for andre.

Fordi vi ville tilbyde at passe hvalpen er sørme ikke ensbetydende med, at vi ikke tænker langsigtet, men for at give hjælp til netop hvalpen her & nu, og ikke om 1-2-3-17 dage, når politiet eller andre endelig vil tage sig af sagen.

Hvor realistisk er det, at politiet rykker på det her?

• #179   5. jul 2018 ... som jo altså ikke handler, så var problemet der jo ligesom ikke, Pia..

• #180   5. jul 2018 Ringe til dem, der tager sig af det?!

Jeg blev engang udsat for et seksuelt overgreb (mand onanerede foran mig og spærrede vejen, så jeg ikke kunne komme væk), dét havde politiet sørme ikke ressourcer til.

At ringe til politiet hjælper jo netop IKKE hvalpen her & nu, for pokker.

Men enig med CH, der er kun én, der kan afgøre, hvilken hjælp der kan tilbydes, og det er TS. Hvis TS ikke har lyst til at passe hvalpen er det fair nok, synes jeg, men det er ikke ensbetydende med, at det ikke ville kunne lade sig gøre for andre at tilbyde.

• #181   5. jul 2018 Prøv med politiet. Eller 1812. Og prøv så at lade være med at være så hjælpeløs.

• #183   5. jul 2018 Pia, jeg er ret sikker på, at enten DV eller DB vil tage sådan en henvendelse alvorligt, det har de gjort alle de gange, jeg har haft brug for dem og det er en del gange...

Jeg mener nu nok, at TS har inddraget ejer i problematikken, og har mere end én gang gjort opmærksom på problemet, uden at ejer handler.

• #186   5. jul 2018 Ida, nej, JEG ville ikke, men det er da ikke givet, at andre ikke ville?

Igen; der er jo ikke tale om, at overtage ansvaret, men at hjælpe hvalpen midlertidigt, indtil en varig løsning findes.

• #188   5. jul 2018 Jamen, man må jo tage én dag ad gangen, Ida, der er jo aldrig garanti for noget som helst med levende væsener.

Udgangspunktet må jo være, at hjælpen hvalpen hurtigst muligt og indenfor ens egne tryghedsrammer, og de er forskellige for os alle. Jeg ville uden tvivl hjælpe, og derefter presse på overfor ejer, imo er kommunikation bedre end trusler om alverdens ting.

• #190   5. jul 2018 Årh, hold dog kæft, Maj-Britt - du aner hat om, hvad jeg har gjort og ikke har gjort!!

• #192   5. jul 2018 Jeg har flere gange skrevet, at hvis TS ikke kan/vil tilbyde pasning er det fair nok, det er fint med mig. Ikke alle har samme muligheder for at hjælpe på samme måde.

Tværtimod føles det sørme som om, jeg/vi, der ville have tilbudt pasning, bliver disset, fordi vi ikke "tænker langtsigtet", og at det KUN er ejers ansvar, dén holding opponerer jeg imod, for den er jeg lodret uenig i. Men gad vidst, om den holdning gør sig gældende i alle situationer, hvor man skal hjælpe andre med deres kæledyr, fx i situationer, hvor økonomien ikke rækker? Eller er det kun, når det er ens tid?

• #193   5. jul 2018 Af en person, der har udtalt nedenstående, ville jeg nok ikke trække offerkortet, Skrighunde:

"Jeg er helt på linie med Bodil og Isabelle, og er overrasket over, at nogle rent faktisk hellere vil lade en lille hvalp lide"

• #194   5. jul 2018 Og siden hvornår er det forbudt at hjælpe naboen?

man kan jo netop hjælpe med alenehjemme træning, så dem i fremtiden kan finde ud af det..

Nye hundeejere skal tridsalt lige lærer tingene før de kan gøre dem..

Og hvis man har et alm arbejde er det ikke sikkert man kan få fri bare sådan lige uden det medfølger en fyreseddel

• #196   5. jul 2018 Men Rikke, det er jo det, der sker, når man ikke VIL hjælpe her og nu!

Igen; at man ikke har fysisk mulighed for det, ikke kan overskue en andens hvalp hver dag eller ikke har tiden til det kan ikke bringe mit pis i kog, men når det udelukkende handler om principper, om at "den skal ikke tørres af på andre", mister jeg forståelsen.

Hver eneste time, den hvalp er alene, jo mere lider den, og hvis man ikke vil hjælpe hvalpen fordi man ikke vil hjælpe ejeren = påtage sig ejers ansvar, så handler det jo netop om vilje og ikke muligheder...

• #197   5. jul 2018 Og som jeg skrev før, hvor skulle de vide fra at man skal alenehjemme træne den inden de fik den, når ingen har sagt set?

Det er altså ikke alle der er på hundeforummer

• #199   5. jul 2018 Nå, jeg har en hund, der skal luftes, så jeg springer ud af denne debat nu, vi må være enige om at være uenige.

Til TS; pøj pøj med hvalpen og med at få ro i dit hjem igen, jeg håber, at det hele løser sig for alle parter.

• #201   5. jul 2018 Ida - Hvis de ikke har vidst det er det jo svært at vide man skulle sætte tid af til det..

• #202   5. jul 2018 Nu har de hvalpen og debatten kører her... Hvad gør man akut?

• #204   5. jul 2018 Ida hvordan vil du läre dem det akut?

• #206   5. jul 2018 Jeg søger et akut tiltag. Hjälp nu til hvalpen.

• #207   5. jul 2018 Jeg ville hjælpe hvis jeg kunne..

Har selv været nabo til en pivehund, den havde været vandt til at have en makker, men da ejerne gik fra hinanden tog manden hans hund og hun beholdt hendes.

hvilket resulterede i en hund der nu skulle være helt alene efter flere år ikke at have været det..

Jeg kunne desværre ikke passe den der, og de flyttede også hurtigt efter.

Havde det været nu havde jeg tilbudt min hjælp og lige så langsomt alenehjemme trænet den..

Jeg ville ikke engang tage noget for det, jeg ville syntes hundes selskab var betaling nok smiley

Hunden slipper for angsten, ejer kan trygt tage på arbejde uden at stresse over hvalp og jeg får hundeselskab i dagtimerne..

win win win smiley

• #209   5. jul 2018 Ida - Og de gør sikkert hvad de kan, de er jo desværre blevet rådgivet forkert og efterfølgende anskaffet sig bur..

• #210   5. jul 2018 #196
    Hvis du ikke kan få andet ud af det, end at vi andre bare vil lade hvalpen lide, så har du jo absolut ikke fattet en meter.

• #212   5. jul 2018 Ida - Og det er fint, men så vidt jeg husker er du ud af en familie der har hunde..

Det er alle ikke smiley

• #214   5. jul 2018 Rikke, tilsyneladende fatter DU ikke, hvad jeg skriver, så lad det være ved det...

• #215   5. jul 2018 Jeg forstår godt at man ikke kan holde ud at høre en hund hyle i 10 timer hverdag, og gerne vil hjælpe hunden.
    Men jeg forstår ikke at en tilfældig nabo skal tage ansvar for en fremmeds hund og sætte sit eget liv i stå i flere uger måske mere. HVor mange kan sige at de 100 % har mulighed for pasning af hvalp 10 timer om dagen, indtil ejerne får den lært at være alene 10 timer, og det med dags varsel. Hvis nabo bare en dag ikke har mulighed er hvalpen jo banket tilbage til start, jeg har i hvert fald læst herinde at hvalpen ikke må være alene før den kan uden at blive ked af det/utryg.
    I kender jo ikke hundens ejer og ved derfor ikke om i kan regne med at de gør alt de kan for at finde en anden løsning, eller det pludselig er meget belejligt at hvalpen bare passes.
    Der bliver skrevet et sted, at det nok lige er muligt at ejer kan få fri fra arbejde eller kan tage hunden med, men det forventes at naboen kan tage fri/være hjemme de specifikke 10 timer dagligt i x antal tid.

• #216   5. jul 2018 Skrighunde:
    Jo, jeg har fattet at vi andre elsker at dyr lider, og du er den gode.

• #217   5. jul 2018 # 195, nej men nu har de der overboer så anskaffet sig den ...

# 200, #205, ja bror kom, ikke længe efter skrev TS nu larmer den igen, så han er åbenbart heller ikke en løsning der holder hele dagen hver dag ....

Arbejdsgiver, det er ikke alle der har så fleksible arbejdsforhold så de bare lige kan få fri, ferie, arbejde hjemme osv ...

Opdrætter, hvis det "bare" er en hvalp fra et eller andet tilfældigt kuld af tilfældig privatperson, så er det jo ikke sikkert vedkommende vil tage den tilbage ...

Får virkelig ondt af den hvalp ... det virker bestemt til den er købt uden videre omtanke, viden og rådgivning ...

har selv haft en mega diskussion med yngste datter for få år siden om det var nu hun skulle have hund eller ej, hun så da bestemt ingen problemer, men dem fik hun så forklaret, men ikke alle har de netværk, eller familie med hunde og erfaring ...

ja det er hundene der taber , øv, øv og atter øv

• #218   5. jul 2018 #205: "Det ved de nu og så kræver det blot et opkald til bror (hundesitter)/opdrætter/arbejdsgiver. "

Gør det ? Hvem siger, at det ikke bare var et held, at bror havde tid den ene dag ? Arbejdsgivere ? Der er vel mange af dem, der ville sige og med fuld ret, at det kommer ikke mig/din arbejdsplads ved.

Hvis det var så simpelt, så havde de vel gjort det. Jeg synes ikke det lyder som ejere, der ikke vil gøre noget ved det. Mere som nogle, der har kastet sig ud i hundehold uden at sætte sig ordentlig ind i, hvad der krævedes, og som muligvis i desperation har lyttet til nogle dårlige råd. Og her tænker jeg på forsøg på at løse problemet ved brug af bur.

Om man vil hjælpe i sådan en situation, kommer vel an på så meget. Først og fremmest hvilke muligheder man selv har, der er trods alt ingen, der har påstået, at andre skal tage fri for at passe en andens hvalp. For mig ville det det i høj komme an på ejers egen indstilling og muligheder, samt hvor omfattende og hvor langvarigt evt. pasning kunne forventes at ville vare.

• #219   5. jul 2018 Rikke, ja, det er tydeligt, at du har fattet det, I guder!

• #220   5. jul 2018 Hvorfor er det i orden, at venner og familier passer hvalpen, men ikke en nabo/ikke ven eller familie? Er det pludseligt mindre kortsigtet, fordi det er en tæt på?

Om det er den ene eller den anden, der hjælper hvalpen kommer da ud på et, hovedsagen er, at hvalpen bliver taget hånd om.

• #225   5. jul 2018 Ts kan vi gøre noget for hvalpen nu akut? Nogle ideer?

• #226   6. jul 2018 Lige en enkelt kommentar mere;

Nogen i denne tråd skal nok passe på med kritikken af min såkaldte hjælpsomhed. Der var en anderledes positiv stemning, dengang jeg hjalp med at sende diverse kosttilskud og godbidder, faktisk også til Vestsjælland og gav økonomisk bidrag til foder, fordi vedkommende ikke selv havde råd til hverken det ene og det andet.

Men der skulle jeg (og andre!) måske også bare have sagt "Dine hunde, dit problem."?

• #227   6. jul 2018 Stop nu jer selv people...

Ts jeg Tänker om der er noget mere aktivt der kan gøres? Jeg har ondt af at den går der dag efter dag. Dyrevärnsorganisationer måske?

• #228   6. jul 2018 TS - Jeg synes egentlig du burde ringe til DB så kan de snakke med nabo om hvordan en hvalp fungere når de åbenbart ikke gider selv at sætte sig ind i det inden de får den. Synes det lyder til du har prøvet at hjælpe uden at overtage ansvaret og respekt for det smiley

Skrighunde, så du er tilbage og på krigsstien nu Mikala? Det godt nok ulækkert at du vender tilbage for at ribbe op i gammelt nag igen. Kom nu videre altså.

• #229   6. jul 2018 Ida, spørgsmålet er ikke om man synes TS har hjulpet, spørgsmålet er om hvalpen er blevet hjulpet.
    Så er det ret underordnet hvem, der gør hvad.

Jeg forstår ikke perspektivet her..

• #230   6. jul 2018 Anya, jeg vil ikke finde mig i at blive disset af personer, som tidligere har taget imod min hjælp - det har ikke en skid med krigsstien at gøre, men godt forsøgt at prøve at dreje den derhen...

• #231   6. jul 2018 230 - Morsomt at du ikke vil finde dig i noget du er fortrinlig til at gøre mod andre smiley

Vi husker nok lidt forskelligt, og jeg forsøger skam på intet. Siger bare min mening. smiley

• #232   6. jul 2018 Husker forskelligt?! Mig bekendt var du ikke til stede, hverken da jeg sendte ting eller penge, så der er såmænd ikke så meget at rafle om.

Jeg bliver virkelig provokeret af den dobbeltmoral, nogle lægger for dagen i denne tråd, og eftersom det er min person direkte, der bliver forsøgt sået tvivl om, synes jeg det er på sin plads, at jeg tager til genmæle.

• #236   6. jul 2018 Holly, og du mener ikke, at andre går efter manden i denne tråd?

Jeg er ikke ude på at vinde en diskussion, jeg har blot fremlagt min holdning og redegjort for, hvorfor jeg ikke er enig med andre.

Men mistænkeliggøres for at have det hele i munden og gøre mig selv bedre end jeg er, af en som tidligere gladeligt har taget imod min hjælp, dét vil jeg simpelthen ikke finde mig i! Nu har jeg ikke sat navn på, og jeg reagerer kun fordi det er henvendt direkte til mig. Jeg kun langt tidligere i denne tråd have nævnt paradokset i selv at modtage hjælp fra fremmede og samtidig mene, at andre ikke skal hjælpe...

• #237   6. jul 2018 Er jeg den eneste her der sidder og krummer tæerne mens jeg venter på en update fra TS, og krydser fingre for at ejer har forstået et vink med en vognstang og snart finder på en god løsning på det ulykkelige problem?

• #238   6. jul 2018 Nej Pia, det er du bestemt ikke

• #240   6. jul 2018 Som skrevet tidligere, så er det bare at gå igang med at ringe til dem der skal handle på den slags.
    Men det virker som om at det er langt sjovere at være hjælpeløs og sidde med armene over kors og påstå at hverken politi eller 1812 gider hjælpe her og nu og det helt uden man overhovedet aner en pot pis omkring om det nu også passer.

• #241   6. jul 2018 Hej igen det tog lidt tid at komme ned i bunden.
    Der har været stille deroppe i 2dage. Igen gøen eller noget. Måske den bliver passet ude? Jeg ved det ikke.

• #242   6. jul 2018 Og ved du hvad?
    Det er sørme heller ikke dit problem.
    Du har handlet på det og der er åbenbart fundet en løsning og det endda helt uden at du skal passe en andens hund i 10 timer om dagen.
    Hvem havde dog set det komme?

Tak for update og tak fordi du handlede smiley

• #244   6. jul 2018 Godt at høre.
    så må vi krydse fingre for at de har fundet en god løsning smiley

God weekend!

• #245   6. jul 2018 Tak for opdatering, TS. smiley

Jeg håber, at der er fundet en varig og god løsning for den lille hvalp, og at freden i din bolig varer ved. smiley

• #246   9. jul 2018 Hmmm eller også er de allerede kommet af med den igen.

• #247   9. jul 2018 For hundens skyld må man da håbe at den er kommet væk

• #248   9. jul 2018 Tilbyd at passe den

• Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 6 Svar: 10
    #250   10. jul 2018 Nogle undre sig altid når vi får "problemhunde" det der sker med den hvalp, er en sikker måde at skabe en problemhund, det er simpel DYREMISHANDLING og ejerne forstår ikke en disse når denne hund bliver skør i hovedet, for det gør den. Jeg ville blive ved at ringe til "Dyrenes Beskyttelse" de vil hjælpe dig, Læste for år tilbage at 50% af Danmarks hundeejere ALDRIG skulle have haft HUND desværre.

• #251   10. jul 2018 Guuuuuuuud Pernille, hvorfor er det slet ikke blevet debatteret i de andre 247 indlæg at TS kunne tilbyde at passe den smiley

• Merete A
    Merete A Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #252   10. jul 2018 Du bør for hvalpens skyld OMGÅENDE kontakte politi og DB. Du er vidne til daglig dyremishandling, og det bør du uanset hvad reagere på.
    De mennesker egner sig ikke til at have hund!. Det kræver så uendeligt lidt at sætte sig ind i en hunds behov, så der er INGEN undskyldning.
    Det er muligt at politiets og DB’s handlemuligheder er ringe, men støjen skal politiet reagere på. Du har dermed også markeret, at situationen for hunden og for dig er fuldstændig uacceptabel.

• #253   10. jul 2018 merete - læs nu tråden

• #254   10. jul 2018 Okay, hvad sker der for alle dem der vælter ind og kommenterer, uden at have læst hvad der egentlig sker i sagen? Er alle børn gået på sommerferie og keder sig? smiley

• #256   10. jul 2018 Jeg har stadig ikke hørt hvalpen eller set dem med hvalpen udenfor. Spørgsmålet er on hvalpen overhovedet er deroppe mere. Der er ihvertfald ro.

• #257   11. jul 2018 det lyder meget imponerende at hvalpen lærer det SÅ hurtigt når den har været så rædselsslagen. jeg siger ikke det er uopnåeligt men det skulle være lidt imponerende.

en hvalp skal tisse ret ofte så i burde statistisk set se hinanden i opgangen men det kan lade sig gøre ikke at rende på hinanden.

jeg tror den er afleveret et bedre sted smiley

• #259   11. jul 2018 Enig og det er nok bedst

• #260   11. jul 2018 åh ja, hvor kunne man ønske folk satte sig mere end i det at få kæledyr inden de købte dem .. så var efterspørgselen ikke så høj og en del af grundlaget for hovedløs avl og hvalpefabrikker væk...

så et indslag i tv2 forleden med en fra internaterne hvordan de svømmer over i dyr der mangler nye hjem, selvfølgelig er der mange katte, men også hunde og andre dyr, som han sagde, der er flere årsager til vi får dem ind, men det er ikke sjældent at folk er nødt til at aflevere når de finder ud af hvad det indebærer at få den der nuttede hundehvalp, den er ikke bare et glansbillede men har sgu puls og behov, den er ikke bagt færdig i hovedet, men skal lære an masse ting .. det kommer i 2018 stadig bag på mange.... skræmmende ..

og det var så morgenen sure opstød smiley ... kender i det, man kan bare mærke dagens humør ikke er det bedste ,...

• #262   11. jul 2018 @ MB ... ja da, men så ved vist både du og jeg at ansvarligheden hos sælger følger typen af sælger/opdrætter .... så der er rigelig mulighed for at finde en sælger der ikke stiller de store krav og spørgsmål ... og ja imo (med risiko for at få en ordentlig en over nakken) så er det måske ofte sådan at den uansvarlige sælgere sælger til priser der tiltaler impulskøberen, eller køberen der ikke har mange penge ... og dermed IKKE være sagt at folk med få penge er de hundekøbere der ikke sætter sig ind i tingene ... men tror bare at i en del af hundehandlerne der finder den uoplyste køber og den uansvarlige opdrætter/avler hinanden lige netop grundet prisen ....

• #264   9. aug 2018 Sidste nyt. Hvalpen er hjemme igen. Denk har været en uge hos en hunde adfærd træner og har faktisk været stille siden. Dog er den begyndt igen. Dette er dog leg, og det gårvar ud over deres chihuahua som står og knurrer og piver i flere timer smiley

• #266   9. aug 2018 Jeg fatter slet ikke det der med at sende hunde i træning.... hvis ejeren ikke lærer det virker det da ikke?

kan man lære alene hjemme uden for hjemmet?

• #267   9. aug 2018 Ja de har en Chi som de har haft længe. Den er ikke et problem. Den. Gøer som en chi gøer.

• #268   9. aug 2018 Det kunne man godt frygte ja, faxevrøvleren er jo populær.

Hurtigløsninger uden man selv skal gøre en indsats, øv

• #269   9. aug 2018 Øv:(

• #270   9. aug 2018 Øv..! smiley

• #271   9. aug 2018 Der er en ny video på b b profil, hvor man kan høre den ulykkelige hvalp

• #272   9. aug 2018 https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45691-hvalp
    Her er et af de nyeste klip.
    Chihuahua piver i klippet. Man kan viddt ikke høre det men den knurre hele tiden.
    Overboen har inviteret til kaffe, så hvis i har nogle ideer til at stoppe med at destruere ting og jage chi.

• #274   9. aug 2018 Nå jeg fik lige talt smiley
    Den adfærdsekspert, var et familiemedlem. Som han og hvalpen flyttede ind hos en uges tid. Der havde den ingen problemer.
    Der har som sagt heller ikke været noget gøen de sidste mange uger.
    Dog er hvalpen begyndt at ødelægge ting og sager derhjemme, som de bliver lidt uvenner over. Hvalpen er heller ikke så bange mere, mødte den lige uden for, den kom løbende med logrende hale. Ejeren kom hjem med det samme, da jeg skrev til ham at den gøede igen.
    Tror bare de mangler nogle ting, som kan aktivere ham, når han er alene? Det er en labrador/boxer blanding.

• #275   9. aug 2018 Mental udfordringer, men de har mixet imod sig. Snak med hende der har boxeropdræt herinde, hun må ku hjælpe.

• #277   9. aug 2018 Ang chi der knurrer, det tror pokker hvis den er alene i samme rum som en aktiv lab boxer hvalp, det er sq synd for den lille, mon de ku lave noget afspærringer? Så de kan se hinanden, men den lille bliver ikke tumlet af en legesyg hvalp der er større end den selv?

• #278   9. aug 2018 Ja, det er jo godt for hvalpen.

Så er der bare problemet med chihuahuaen tilbage. Det er i hvert fald ikke ok, hvis hvalpen i stedet bruger sin energi på at drille chi'en, der jo er for lille til at kunne stoppe den. Ideelt ville nok være, at de 2 hunde var skilt af, mens de var alene hjemme.

• #279   9. aug 2018 Har forslået nogle kongs, med frossent foder i.
    Vil også forslå at de skiller hundene.
    Vil forslå nogle brain aktiviter. Så hvalpen kan blive træt og stimuleret. Også vil jeg forslå dem at træne med hvalpen inden de kører hjemmefra. om det er at træne sit, eller noget andet. Så han får brugt hjernen.

Kommentér på:
Overboens hvalp er meget ked af det.

Annonce