Avocate Avocate
Jeg bruger avocate (ved faktisk ikke om det staves på den måde) forebyggende for at forsøge at undgå hjerte-lungeorm, men jeg hører forskellige foreslag til hvordan man skal bruge det og vil høre jer herinde, der eventuelt bruger det.
Bruger I det kun ved påvist orm ?
Er der nogen af jer, der bruger det som jeg, forebyggende ?
Er der noget der peger på, at man skaber immunitet hos hundene, hvis man bruger det kontinuerligt ?
Jeg er enormt i tvivl, for det er jo invaliderende for en arbejdshund at få de skide orm - men omvendt, så er jeg ikke sikker på, at det er godt at behandle non-stop.
Anyone ?
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
Men ved, at flere giver NexGard Spektra forebyggende.
NexGard virker mod flåter, lus, lopper, hjerte/lungeorm og de demodex
På et eller andet tidspunkt bliver hunden nok resistent, men der går nok mange år.
Hvis faren for resistens var stor, så ville dyrlægerne nok ikke udskrive det i så stor stil.
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.766
http://www.ema.europa.eu/docs/da_DK/document_library/EPAR_-_Summary_for_the_public/veterinary/000076/WC500060913.pdf
Ifølge producenten bør det fremgå af indlægssedlen eller en dyrlæge kan oplyse om det.
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 154 Svar: 10.631
Nu får hun Nexgard Spectra i stedet - som forebygger mod de skide orm, og samtidig mod lopper og flåter. Bravecto er også på vej med en “plus”-udgave.
Hvis du er interesseret, har jeg vist noget Advocate liggende. Det kan jeg godt smide til dig i posten.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 68 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 357 Svar: 14.417
Det der med badning er jo i grunden et "problem" for Czhap bader næsten hver dag .. det har jeg slet ikke tænkt på ...
Nexgaard - er det piller eller hvordan ?
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 154 Svar: 10.631
Har tjekket, har én pipette. Den er din hvis du vil have den. Måske er den for gammel dog
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 68 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 357 Svar: 14.417
Nej, det skal du ikke begynde at sende - ellers mange tak
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 260
Jeg har fået testet hendes afføring, og testen kom tilbage negativ, men i samråd med dyrlægen skal jeg nu benytte Advocate forebyggende. Hun skal dryppes en gang om måneden, og ja, man skal undgå at hunden bader og det er lidt surt her i dette smukke varme vejr.
Jeg spurgte ind til Nexguard, men min dyrlæge meldte tilbage at han ikke har så meget tillid til Nexguards produkter.
Jeg håber at Irma med tiden vokser sig fra sin store interesse for alternative kosttilskud. Jeg bruger ikke nexguard på min voksne tæve, men vil naturligvis følge op med afføringssprøver med jævne mellemrum.
Avocate