{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Hund stjålet {{forumTopicSubject}}

For et stk. tid siden havde vi en diskution herinde om at lade sin hund sidde alene udenfor imens man gik ind og handlede.
Flere skrev jamen jeg har en stor hund og ingen tør tage den, og de ville blive ved med at lade dem sidde derude alene ja og til måske en grusom skæbne.
Jeg sidder så her og læser inde på dyrenesbeskyttelse om efterlysninger, og ser at en rotwieler/schæfer blanding er blevet stjålet udenfor en butik, og ejeren var ikke væk så længe.
Ja ingen hunde kan være i sikkerhed ved at blive efterladt til sig selv udenfor en forretning, og det gælder alle racer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund stjålet
  • #1   20. feb 2007 Man stjæler bare ikke en hund :S

• #2   20. feb 2007 hmmm ja det har du da nok ret i :o)

stakkels hund og ejer mht den rotweiler/shæfer... hader virkelig sådan noget.. hvordan kan folk dog være så onde at stjæle andre folks hunde!
    stakkels hunde smiley

• #3   20. feb 2007 haha... det eneste luie ville gøre med en fremmed foran et supermarked, ville nok være en stor omgang savl med tungen, og en masse lovren med halen hehe

• #4   20. feb 2007 medmindre at den fremmede selvfølgelig virkede truende på ham hehe

• #5   20. feb 2007 Respektér naturen

Så må vi ikke håbe det er et barn der kommer for tæt på.......

• #6   20. feb 2007 Det er netop derfor Naja IKKE får lov til at sidde alene udenfor butikkerne her i byen. For ikke ret langt herfra blev der stjålet 2 Amstaf'er og det var endda i deres eget hjem de blev stjålet.. Sååå damen bliver pænt hjemme med mindre der står en ude ved hende..

• #8   20. feb 2007 Phoco og Maja får ikke stå alene udenfor en butikk, Men jeg ved at maja gidder ikke at fremmede kommer og kæler/snakker med hende når hun er bundet og alene... Hvis vi skal i kiosken bliver altid den ene ude med hundene...

• #9   20. feb 2007 fofbandet møg svin på ders lunger blir ramt af kraft..... kan ikke klare dem der gør sådan noget har selv prøvet det.

• #10   20. feb 2007 Til dem der så smukt foreslog at lære hunden at angribe personer der forsøger at tage deres snor, bør det lige nævnes at dette kunne tolkes som et angreb og angrebstræning er forbudt. Derudover er det eneste du får ud af det at hunden sikkert bliver meldt, hvilket kunne munde ud i en aflivelse smiley
    Er det så ikke nemmere at gå efter smøger før eller efter lufteturen?

• #12   20. feb 2007 Respektér naturen

Ja det bør man da gøre............

Historierne viser jo desværre bare at det ikke altid sker....

• #13   20. feb 2007 Respekter natur>> Det hedder en forsvarshund så vidt jeg er oplyst, da alt angrebstræning er forbudt. Hvis en hund forsvarer sin herre bliver det stadig behandlet som et angreb, det har der osse været eksempler på i avisen med videre. DEsværre er det meget sort og hvidt hvad angår lovgivning smiley

• #14   20. feb 2007 § 6. Det påhviler besidderen af en hund at træffe de foranstaltninger, der efter forholdene må anses påkrævet for at forebygge, at hunden volder andre skade.

Stk. 2. Har hunden tidligere forårsaget skade, hvorfor dens daværende besidder er ifaldet bøde- eller erstatningsansvar i henhold til dom, vedtagelse eller forlig, skal politiet (i København politidirektøren og uden for København politimesteren) pålægge besidderen at lade hunden dræbe, når den ikke bestandig holdes indelukket eller forsynet med forsvarlig mundkurv. Tilsvarende pålæg kan meddeles besidderen af en hund, der viser sig bidsk eller glubsk eller har den vane at forulempe folk ved på gader, veje stier, eller pladser m.v., der er åbne for almindelige færdsel, at fare imod dem eller forfølge dem, eller som forulemper husdyr i ejendom eller på marken. Overflyttes hunden til en anden politikreds, skal besidderen underrette politiet i denne om pålægget.

§ 8. Besidderen af en hund er forpligtet til at erstatte den skade, hunden forvolder.Oplyses det, at den skadelidende har medvirket til skaden, kan erstatningen dog nedsættes eller helt bortfalde

§ 10. Hvis der rejses tiltale for nogen skadevoldende lovovertrædelse, der i henhold til § 8 kan medføre erstatningsansvar, skal der gives skadelidte lejlighed til at påstå erstatning. Hvis der ikke opnås forlig om erstatningen, skal erstatningspåstandene påkendes under sagen, selv om straf ikke pålægges tiltalte. Sådan påkendelse kan ske før eller efter afgørelsen af spørgsmålet om straf. Hvor erstatningskravet angår materiel skade og er af indviklet beskaffenhed, kan retten, efter at forlig forgæves er prøvet, nægte kravets forfølgning under straffesagen

12 Med bøde straffes den, der overtræder § 1, stk. 1, § 2, § 3, stk. 1, 1.-3. pkt.,§ 3, stk. 3-5, § 5, § 6, stk. 1, § 7, § 8, stk. 2, eller et i medfør af § 4 eller § 6, stk. 2, givet pålæg.

Stk. 2. På samme måde straffes den, der hidser en hund på nogen eller undlader at holde sin hund tilbage, når han bemærker, at den overfalder nogen.

Stk.3. I forskrifter, der udstedes i henhold til § 1, stk. 2, kan fastsættes straf af bøde for overtrædelse af forskrifterne

• #15   20. feb 2007 hvor ser du det henne på dyrenesbeskyttelse???

• #16   20. feb 2007 Helle K:

Det er ikke Amerikans Staffordshire Terrier (amstaff) der stjæles mange af i England. Men derimod Staffordshire Bull Terrieren (staff).

En trist udvikling at hunde både i DK og udlandet åbenbart er noget man stjæler.

• #17   20. feb 2007 Lasse og Line>> Er det de paragrafer jeg har posted du /i mener?

• #19   20. feb 2007 der er kun en ting der kan gøres LAD VÆRE MED AT SÆTTE HUNDEN ALENE DERUDE kender en der har fået stjålet sin hund foran supermarked så derfor gør jeg det aldrig

• #20   20. feb 2007 Helle K.

He he, ja nogen gange går det jo lidt hurtigt når man læser nyhederne ;o)

• #21   20. feb 2007 heller ingen der kunne tage min

• #22   20. feb 2007 måske er den bare gået sin vej og er så samlet op af en hjælpesom person ? hvorfor altid tænke det værste ?

• #23   20. feb 2007 Jeg stiller nu stadig min udenfor når jeg går til kiosken eller købmanden.. Jeg bor så også kun i en by med 300 indbygger og alle kender alle. Så jeg er nu ikke så bange for at han skulle blive stjålet

• #24   20. feb 2007 jeg stiller også mine udenfor når jeg handler ind

• #25   21. feb 2007 sorry men den tror jeg nu ikke at butikkerne vil invistere i...

• #26   21. feb 2007 Kris H - en boks i Norge eller Sverige ????????

Kommentér på:
Hund stjålet

Annonce