{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

åleæskebør
åleæskebør
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 1

valg af lejlighedshund {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg går og overvejer at få hund (igen, er opvokset med hund) og det skal være en lille hund da jeg bor på 2 sal og har læst at man helst skal skåne sin hund for trapper.

så jeg søger hjælp til valg af en lille hund max 10kg
den skal kunne lære at være alene hjemme
den skal helst ikke gø
og så skal den helt være uden race sygdomme

håber der er nogen der kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af lejlighedshund
  • #1   21. jun 2018 Hvad med motion, aktivering, pelspleje?

• #3   21. jun 2018 den vil få 2-4 gåture af 30 min hver dag og så vil der blive leget og øvet alm lydighed hver dag også
    og pelspleje skal den bare helt ikke trimmes, ellers er jeg villig til at børste hver dag

• #4   21. jun 2018 Følger lige med smiley

Vi har valgt at få en chihuahua. Han (og forældre) er konstateret fri for de sygdomme, som ligger til racen. Det kan være svært at finde en race helt uden sygdomme overhovedet et eller andet sted, men det betyder ikke at hunden har det smiley

Det med at gø er hos de fleste simpelthen et spørgsmål om opdragelse, almen håndtering og træning smiley

Yorkshire terrier er også en dejlig race. Vires overbo har en blanding heraf. Han begyndte at gø, da han kom i puberteten, men efter en kemisk kastration gør han sjældent og han er også noget af det sødeste smiley papillon er også en af mine favoritter af små hunde

• #5   21. jun 2018 Bichon Havanais er en ganske sund race - der kan selvfølgelig være en del pelspleje, men en skøn race smiley

• #6   21. jun 2018 Hvad med en af grifonnerne?

• #7   21. jun 2018 Husk lige at tjekke om man overhovedet MÅ have hund hvor du bor smiley

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 99
    #8   21. jun 2018 Hvad med en shiba? De kan som godt være alene hjemme. De gøer sjældent og det er generelt en sund race.

• #11   21. jun 2018 Jeg tænkte på bichonnerne.
    Feks löwchen eller min egen race Bolognese. De kan fint trives i lejlighed og med rette træning fint lære at være alene en hverdag. Der ud over er de heller ikke voldsomt gøende og vogtende.
    Det er generelt raske racer, men jeg vil anbefale at vælge efter forældredyr der i generationer er testet for løs knæskal (pl) og øjenlyst.

Ellers synes jeg også whippet og papillion passer godt ind i din beskrivelse.

• #12   21. jun 2018 Hvis der er et sted i området, hvor hunden (sikkert) kan få lov at løbe løs en gang imellem ville en mynde (tænker shoppet e.l.) måske være noget?
    De er generelt sunde, ikke voldsomt krævende men kræver ofte indhegnet område for at kunne få snoren af (selvom der sikkert er folk der med held lærer dem at gå uden snor - jeg ville blot ikke forvente det ved anskaffelsen).

• #13   21. jun 2018 Haha, autocorrect slår til igen!??

• #14   21. jun 2018 Aaargh... Jeg vil have min computer tilbage *suk*

• #16   22. jun 2018 Jo lige præcis smiley

• #18   22. jun 2018 Hvis du bor i en by med meget befolkningstæthed (og derfor mange andre hunde) så er det også godt at have i baghovedet, at finde en race der er ok med andre hunde. Der er eksempelvis rigtig mange hunde hvor jeg bor, og jeg tænker, at det må være ret trættende i længden for både hund og ejer, med en hund der reagerer på alle hunde den ser.

Jeg bor på 2. sal med en sheltie.

Kommentér på:
valg af lejlighedshund

Annonce