{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.595 visninger | Oprettet:

Kamphunde i extrabladet.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Har lige sat og læst denne artikel i Ekstrabladet.. og syntes det er forfærdelig og læse.. det er synd og skam at nogle grupper skal ødelægge glæden ved såkaldte muskelhunde for andre.. Ved man hvad man har med og gøre er det nogle fantastiske vovser... Hva mener i om det.. skal de forbydes og til at ha mundkurv på.. ??? (link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamphunde i extrabladet..
  • #1   18. feb 2007 jeg tror ikke på den med mundkurven, for det får hundene til at se endnu farligere ud, og så vil de igen kunne tiltale dem, som bruger hundene til potens forlænger. Forbydes tror jeg desværre også er den forkerte løsning, igen af samme grund, at de ville kunne tiltrække netop de forkerte typer.... Men hvad er så løsningen? ja gid jeg havde svaret, men jeg ved at der er nogle herinde, som snakkker om, at der skal kræves stamtavle på de hunde, og dem som ikke er med stamtavle skal neutraliseres( eller hvad det hedder, så de ikke kan avle) måske det kan være løsningen

• #2   18. feb 2007 Man burde have tilladelse, en form for kørekort til at have de såkaldte muskelhunde. Nogen folk kan jo åbenbart ikke styrer det!

• #3   18. feb 2007 De skal hverken forbydes eller have mundkurv på... Det er jo ikk den slags hunde der fører i statistikkerne over dem der bider mest på mennesker. En hund er hvad ejeren gør den til og vores amstaff er der ikk noget som helst ondt i.. Kan blive så sur på folk der bare siger de skal alle have mundkurv på fordi der er nogen i racen der er arrig men det er der sku i alle racer. Det er det samme som og sige at alle unge mand skal gå med håndjern fordi der er en del af dem der er voldelig.. det holder jo ikk..

• #4   18. feb 2007 Det skal bare forbydes at lave alle de blandinger med muskel hunde. Der er ingen der kan finde ud af at opdrage på de hunde. Alle muskelhunde bør være med stambøger og så skal det være krav at man tilmeldes et hold på en hundeskole, når man anskaffer sig en sådan hund. Og ikke til 1 gangs hundeejere. Den der med et par på 21 år, der flytterr sammen og køber en sådan blanding. Det går galt, da de jo ofte flytter fra hinanden igen. Og så ryger hunden til nyt hjem, og endnu mere kaos.

• #5   18. feb 2007 der står i det klip at det er blandt andet ulovlige hunde som pitbull med i sagerne...fatter det bare ikke...ULOVLIGE racer hva laver de her...og ind ting mere ja stram reglerne lad os få kørekort til hunde indført og stram loven mht import af hunde.. og avl af hunde... i sønderborg er det næsten OVER halvdelen pitt's men når de er ved doktor dyr er amstaffs og det er da at ødelægge det...

Undskyld mit sure opstød men er SÅ træt at blive kikket skævt til og mig og kæresten er meget ansvarsbevidst med vores to hunde i forhold til så mange andre hundeejer vi møder på ture osv

• #6   18. feb 2007 Jeg har selv haft Rottweiler.. og kender en del der har racen.. så ved af erfaring hvor fantastisk en race det er.. Min søster og hendes kæreste har en Cane Corso (Italiensk Mastif ) og kender nogle andre der også har den race.. bla en politimand, syntes det er nogle sindsyge dejlige basser begge racer.. Jeg har så desværre også set det modsatte, folk der overhovedet ikke har styr på hvad de er gået ind til med sådan en hund.. og det ender desværre alt for tit galt.. evt "kørekortet" kunne hjælpe, syntes det er en fin ide, men ligesom med alt mulig andet, så går folk udenom det, og jeg tror desværre straffen bliver sådan at folk er skide ligeglade, bøder på 500 kr måske.. Jeg har ikke et speciel klogt bud på hvad der kan gøres.. men syntes det er sørgeligt og se hvad nogle bruger deres hunde til i al alm .. og syntes at der skal gøres noget.. det er synd og skam og se hvilke vilkår nogle hunde lever under, og hvadfor en opdragelse de får... det er ikke hundes skyld, det er sku ejerne det er galt med

• #7   18. feb 2007 Der er også et debat indlæg på sol.dk

Det er sku de sribenter der burde have mundkurv på..
    Har længe overvejet af Købe en Amerikansk Bulldog men har endnu ikke fundet den rette...

• #8   18. feb 2007 "Derfor alt uden tavle skal steriliseres..og jeg siger steriliseres, ikke kastreret!".
    Hvorfor skal hanhundene gå fri?
    Alle muskelhunde uden travle bør neutraliseres.

• #9   18. feb 2007 I know.

• #12   18. feb 2007 Charlotte M: problemet med disse hunde er jo ikke forfaldet på mennesker, men på andre hunde:-)....

• #13   18. feb 2007 fair nok men derfor kan man stadig ikk sige at kun de hunde skal gå med mundkurv, vores amstaff blev overfaldet af en større blanding af en gravhund da han var lille og det var der ikk noget forkert i men hvis vores overfalder en anden i dag er det forkert.. Så skal ALLE danske hunde igennem et tjek af en eller anden slags og så må de vudere ud fra det hvem der skal have mundkurv på for der er sku også mange andre hunderacer end muskelhunde der er arrige...

• #15   18. feb 2007 nå.

• #16   18. feb 2007 oz her.

• #17   18. feb 2007 Jeg ville sige, det er da ikke kun blandingerne der laver lort i den, Der er da også fine ægte "muskelhunde" som bider både børn og andre hunde. Jeg ville mene at de skulle gå med mundkurv. punktum, man kan overhoved ikke stole på dem, og fri mig fra folk herinde der har dem og de er knapt 1år- min hund kan med alle. prøv at læse profilerne med ældre hunde af den slags herinde- kan ikke med andre hunde osv osv. jeg er ved at være godt træt af at læse en labrador bider mere end end ambull f.eks, indrøm dog at der er noget galt oppe i hovedet på de hunderacer.

• #20   18. feb 2007 hvis store hunde skal have mundkurv skal alle.... æv æv sikken en holdning at ha hva....???
    Jeg tror at løsningen er kørekort og ikke mundkurv... det er ikke hunden men hænderne der fører den der er gale i skralden.... jeg har set store hunde jeg ikke gårhen til, men jeg har dæleme også set mange små jeg ikke går i nærheden af....

• #22   18. feb 2007 og alle hunde er farlige... det er hvordan man opdrager dem det kommer an på... kender man sin hund og ved den er mere tændt så har man også sine forholdsregler.... Det er der desværre mange der så ikke gør...

• #23   18. feb 2007 næh men jeg kender en lab der er meget skør i hovedet og den kan ikke hilse på nogen som helst andre hunde uden at gå til angreb...

• #24   18. feb 2007 Må jeg lige spørge::: er en gd ikke en af de hurtigeste angrebshunde???? spørger bare, for det har jeg hørt...

• #25   18. feb 2007 Runa : takker ....
    synes det er godt at diskutionen kommer op, så nogen måske kunne overbevises om et kørekort, det har faktisk været oppe at vende i schæferklubben...

• #27   18. feb 2007 jeg ved godt at man kan blive nervøs ved løsgående hunde, det bliver jeg selv når jeg går med mine, for her i området er det ikke alle der respektere det... og det selv om jeg har muskelhunde.. for mine kan skam også komme i en situation hvor det er dem det går ud over... desværre... Så jeg kan godt forstå problemet.. jeg mener bare ikke det hjælper med mundkurv... hvis det skulle slå igennem, så skal ALLE have det på... prøv og forestil dig en hund med mundkurv på som så bliver angrebet af en anden uden... den kan jo ikke forsvarre sig.. så mundkurv = alle hunderacer hvis de ikke kan finde på den gode løsning = kørekort til hund

• #28   18. feb 2007 Kimie F, nu er du så den jeg skrev om tidligere (åbenbart) med hunde på 1 års tid, hvis du ikke er enig i at hunde som dine, kan have brister, der er meget farlige for andre- en labrador kan man skille ad, det kan man ikke med muskelhunde. om en GD er en hurtig angrebshund- de har været brugt som vagt og kamphunde i 1800 tallet i romeriget, så har de været brugt hos de kongelige som vagt og jagthunde(vildsvin), men hvad vil du bruge det til???? nu snakker vi om muskelhundene som har medfødte brister i deres hoveder, for det er jo ikke GDen der er på forsiden af aviserne vel???

• #29   18. feb 2007 problemet ligger jo i bund og grund i det, at muskelhunde tit gør mere skade end andre hunde, når uheldet er ude. Forstået på den måde, at muskelhundene har flere kræfter og stærkere bid, og at det er derfor det så tit går helt galt, når det er.
    Jeg tror også at den der med kørekort til hunde vil være den bedste løsning, og der synes jeg jo, at alle skal igennem sådan et kursus, for der så mange hunde som skal omplaceres, at et kørekort til hund måske også kunne redder kommende hunde, fra at skulle omplaceres...

• #30   18. feb 2007 nej det kan jeg jo godt se, GD er aldrig farlig og det er da bare ok...
    Men min holdning er og bliver : Mundkurv på en race så skal der mundkurv på alle....
    Men den allerbedste løsning ville være et kørekort.... ellers kan du ikke have hund.. og det må alle hundeejere da være glade for at kunne få igennem...

• #32   18. feb 2007 og jo en muskelhund viser de samme tegn som de andre...
    men for pokker der er da intet galt i at holde på at alle skal have kørekort til hunde....
    dette er ikke et skænderi vi skal have gang i men en god debat, hvor holdninger er og skal være til...

• #34   18. feb 2007 Kimie: vi er helt enige angående det med kørekort til hunde -ALLE hunde, og det er et kursus man skal på inden, man kan købe hund, for på den måde kan man sortere (staves?) de seriøse fra (dem som mener det alvorligt, og hvor det ikke bare er et impulskøb) og så skal sælger se kørekortet inden hunden bliver solgt, og hvis man som sælger ikke ser kortet(sælger til en som ikke har taget kursuset) vil der komme en stor bøde....

• #35   18. feb 2007 syntes nu det er en god ide´... Så kan folk i hvert fald ikke klage over at deres hunde er blevet bidt.. Men wow 86% ja for at forbyde "kamphunde".. det er da mange.... (det stod der da jeg stemte)

• #37   18. feb 2007 Team vomløs Gitte P : præcis. er helt enig med dig...

• #38   18. feb 2007 Personligt syntes jeg ikke mundkurven er vejen frem.. Som der også bliver nævnt så vil muskelhunde folket jo klart kræve at alle skal ha det.. og jeg ville være forfærdelig ked a at se min dejlige Balder med Mundkurv.. eller Gitte's søde smukke Vannie .. Kørekortet kunne sagtens være vejen frem, men det kræver jo at de der sidder ved magten får hevet sig selv i nosserne for alvor og får skabt en lov der er så stærk at kun få vil bryde den, vi kommer ingen vegne med bøder på 500 eller 1000 kr.. incl hvis det er den klasse bøderne ligger i , så vil langt de fleste skide på det, og fortsætte avl salg osv... det er jo ikke særlig lang tid siden hvor en opdrætter blev frataget retten til at ha kennel og avle dyr, men hun fortsætter stadig ufortrødent.. Men syntes det er en go debat der er gang i .. .. Min Søster og hendes Kæreste's Cane Corso er en sindsyg dejlig hund.. Han er dog kun 8 mdr nu men de går til træning med ham, og har gjort det siden de fik ham.. min søster er 18 , og hendes kæreste 20 .. det er nok sjældent man ser det, men de er virkelig ansvarlige hunde ejere.. og de slipper ALDRIG hunden fri hvis der er folk i nærheden der ikke bryder sig om det.. Congo som hunden hedder reagere faktisk ikke hvis den bliver overfaldet hvilket er sket et par gange til træning hvor en stor Sankt Bernard møffede den fuldstændig sindsygt og bed den op til flere gange.. så psyken på congo fejler intet, og Min Balder og Congo leger tit sammen, og jeg er ikke det mindste nervøs ved det, selvom det selvf er under opsyn.. vi har tit passet Congo, og de har passet Balder uden problemer.

• #39   18. feb 2007 Helle K
    Fordi det er en lov at man skal køre med sele gør alle det jo ikk vel, Så tror du selv på at folk vil sætte en mundkurv på bare fordi det skal være sådan, vores hund vil i hvert fald ALDRIG få sådan en på.. Problemet er også at man kun høre når det er muskelhunde der overfalder andre, hvis din lille hund bed min ville folk aldrig få det afvide, men hvis vores bed din var vi på forsiden, og sådan er det lige meget hvad du siger..

• #40   18. feb 2007 hader ordet kamphund smiley og særligt alt den negative omtale det er dejlige trofaste og loyale hunde hvis da at man har forstand på at opdrage en hund............
    kunne det da ikke bare blive moderne for rockere og .............. at have kanariefugle istedet så kunne vi læse om dræberfuglene der synger dine øre væk smiley

• #41   18. feb 2007 jørgen og anette M

Lige nøjagtig smiley

• #42   18. feb 2007 Men fakta er vel at en muskelhunds bid er kraftigere end bidet fra en labrador?
    Man hører da også om små hunde der skambider børn!
    Men de vil jo aldrig kunne gøre ligeså meget skade på en anden hund.

Kan sagtens forstå at de gode muskelhunde ejere krummer tæer når deres hund er under angreb igen.
    Men som der også bliver nævnt længere oppe, mener jeg også problemet ligger i at mange med hvalpe går rundt og tror at de sagtens kan med alle hunde når de bliver voksne, og er blinde for at mange ik kan med andre hunde når de bliver voksne.

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #43   18. feb 2007 jeg har en Amstaff.
    Jeg er ganske enig med DKK med hensyn til at disse hunde skal føres i snor. Ikke alle skal have mundkurv, men kun de mest aggressive. Så spørger folk den ene gang efter den anden, hvordan ved man at den er særlig aggressiv? Jo, det kan man sagtens se, når den møder andre hunde. Så godt bør man kende sin hund.

Min Amstaff gør ingenting, jeg stoler 100 procent på hende. Men jeg synes det er i orden med disse stramninger. Fordi de mange overfald er et problem! Det skal stoppes!
    Og stramninger er nødvendige, hvis disse hunde ikke skal forbydes, for det bliver de, hvis overfaldene fortsætter. Rimeligt nok.

Et stort problem omkring disse hunde er også muskelhundejere der benægter den uheldige udvikling, man ser og læser så meget om.

• #45   19. feb 2007 Innek H: det var dog utroligt en amstaff ejer der kan se der er et problem, det var fand.. dejligt. Kan du ikke sprede budskabet, så der er andre der gider at åbne deres øjne herinde.

Kommentér på:
Kamphunde i extrabladet..

Annonce