776 visninger
|
Oprettet:
<3 Vi elsker Retriever <3 H
8. aug 2006 Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
8. aug 2006 Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
Hvorfor netop den hvalp!!!! {{forumTopicSubject}}
Ja, nu var der lige et supert inlæg herinde, om hvordan man køber den rigtige hvalp osv..
Så tænkte jeg, hvad gjorde at i valgte netop den hund i har jer nu?
Prøvede i at lave alle de ting, som at den kommer hen til jer uden noget, osv??
Det er en lidt sjov måde vi købte vores golden på, da der kun var ham og så en hunhund tilbage. Nogen vil mene hvorfor købte i ham, der var jo ingen at vælge imellem..Næ..rigtigt nok, men han var den mest dominerende i kuldet og havde et stort gå på mod og rigtigt kærlig derfor blev det ham.
Hvad med jer??
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 1.473
Intet skrammer ham, er rigtig kærlig og et stort gå på mod.....
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
aug 2006
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
med draco den store havde vi fundet den kennel vi ville have ham fra og stod på venteliste til der kom hvalpe.. men der var så en famile som ikke kunne have ham og vi blev spurgt. vi så mange billeder af ham og fik af vide hvad han kunne og hvordan han var, vi var ovre og se ham og han kunne rigtig godt med den lille vi har så det blev ham... og det er vi meget glade for i dag..
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.642
Vi valgte ikke ANna . Anna valgte os - ss -
Vi fik afvide at der var en ikkes olgt hvalp, - men for ik bare at vælge hende for at SKULLE have en hvalp - måtte vi ikke få afvide hvem det var - vi var der en times tid -
Og sku så "vælge" vores hvalp - valgte vi den ikke solgte - kunne vi købe - da det sku være med hjertet -
Og jeg var knust - for jeg var forelsket - men selvfølgelig måtte denne pragt hvalp da være solgt -
Men det var hun så ikke -
Og 3 - 4 uger efter flyttede hun hjem - ss -
Fræk og dominerende var hun i kuldet - ( måske derfor hun ik var valgt ) og lige så meget ballade har vi haft med hende siden - Griner -
Vi havde været en del steder og kigge hvalp - men ingen var "LIGE DEN" - Så vi var lykkelige da vi stødte på Anna - ss -
Idun blev vi tilbudt via selskabet - Men blev da forelsket på stedet -
Thor er overtagelse fra nogle venner -
Jasmin er tilflytter -
Og Futte og Tronja er født her - ss - Og flyttet hjem igen -
aug 2006
Vil det sige at du kun har taget den hund fordi den var smuk??
Jeg ville aldrig stole på en opdrætter, efter min mening skal man selv vælge opdrætter kan godt hjælpe. Men de skulle ikke ta en beslutning for mig om jeg skulle bruge den til udstilling eller ej
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.070
aug 2006
aug 2006
aug 2006
Selvom den golden vi har nu er som vi forventede, så det er jo bare dejligt.
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.902
Men da jeg købte Vanni, der havde jeg valgt, at jeg skulle have en samojede fra en dkk opdrætter, så jeg kunne følge med i hvalpens første leve tid, og at jeg derfor var sikret, at min kommende hund ikke havde haft de svigt, som min tidligere hund havde oplevet(ham fra internatet)
Angåede hvilken af hvalpene vi skulle have, da jeg købte Vanni, der var det opdrætteren, som tog valget for os, for at sikre sig at hver køber ville få den hvalp, som passede til dem:-)
aug 2006
Og ja man skal også tænke på de hunde man har derhjemme...
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Men til købere i udlandet, har jeg nogle enkelte gange udvalgt den hvalp de skulle have, alt efter hvilke kriterier de har. Og det har passet meget godt.
Men jeg vil nok sige, at hvis jeg som opdrætter kom et sted og skulle kigge på hvalpe, og opdrætteren sagde, hvilken hvalp jeg skulle have, ville jeg nok finde et andet sted, hvis jeg ikke er enig.
Men det skal da være sådan, at hvalpekøberen kan stole på, at man finder den hund, der er bedst til en selv, især hvis man ikke har så meget forstand på at vælge, og at se, hvad man skal vælge udfra.
aug 2006
Lykke ja kan godt følge dig. . .Men der er vel også en forskel om den skal bruges til udstilling ell bare familie hund... Man bliver vel nød til, at hvis den skal bruges til udstilling at den er rigtigt standarts mæssigt osv... Hvorimod, hvis det er en familie hund så går man vel efter noget andet, eller er det mig som er forkert på den???
aug 2006
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
Men i alle henseender er det vigtigt, at hvalpene er socialicere optimalt, da det jo påvirker hunden fremover. Ja, en hund kan ændre sig når den bliver ældre. Men vil dog sige, at jeg har nu til dato ikke set en dominerende hund gå i modsat grøft, med mindre den er udsat for en ikke så kvalificeret opdragelse(bank). Men en hund, der virker "svagere" end de andre kan sagtens gå hen og blive mere dominerende som ældre, hvis den ikke får den fornødne opdragelse, og med det mener jeg ikke bank, for det får man selv følgelig ikke noget godt ud af, selvom nogle tror at det er den eneste måde man kan opdrage en rottweiler på. De skulle selv have nogen bank.
aug 2006
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Det har simpelthen såå meget at gøre med prægning.
Hvorfor netop den hvalp!!!!