{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.684 visninger | Oprettet:

Bløder efter kastration {{forumTopicSubject}}

Vi fik Johnzon kastreret igår(torsdag) eftermiddag og det bløder stadigt fra hans sår. Vi ringede til dyrlægen i morges og han mente at det var fint nok at det blødte for så ville hævelsen ikke blive så voldsom, plus det renser ud i såret. Men vi kan ikke lade være med at være nervøse over at det stadigt bløder. Han sætter en plet på størrelse med sin pote næsten hver gang han sætter sig et sted. Vi har tjekket sårene og der er ikke noget der tyder på de er gået op.

Er der nogen herinde der har erfaringer med den slags?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløder efter kastration
  • #1   10. feb 2007 Det er konstant... Vil tror det er sådan 2-3dråber på 5 min... Eller noget i den stil... men det ser jo lidt voldsomt ud når han tværer det ud på gulvet... Vi havdefået afvide at det nok ville væske lidt. Jeg havde bare ikke regnet med at det ville være blød der kom ud af ham...

  • #2   10. feb 2007 ja, det er nok ikke andet for end at få set på ham. Men dyrlægen tog det meget stille og roligt og mente bestemt ikke at der var nogen grund til panik. Men det er jo ens baby'er så man kan jo ikke bare lade som ingenting når han sviner hele gangen til med blodpletter.

  • #3   10. feb 2007 Har du nogen fornemmelse af, om mængden af blod bliver mindre?

    Men hvis det ikke er mere end 2-3 dråber på 5 min., ville jeg ikke være bekymret til at starte med.
    Din dyrlæge har ret i, at det er godt, det bløder lidt.

    Du skal bare holde øje med, om det begynder at bløde mere, eller om det bliver mindre.
    + Du skal holde øje med, at han ikke bliver sløv og kold.

    Mvh
    Line.


  • #4   10. feb 2007 Jeg vil nok mene at det bløder mindre end igår. Og han er helt frisk og godt tilpas ellers.. Vi må holde skarpt øje med ham. Tak for det! smiley

    Havde lige brug for at blive beroliget.. hehe


  • #5   10. feb 2007 Så længe blødningen bliver mindre, og han ellers har det godt, skal du i hvert fald ikke være bekymret.

    Jeg ved en del om det.
    Min mor er veterinærsygeplejerske og hundefrisør, jeg selv er dyrepasser.
    Jeg har haft med alle slags dyr at gøre fra barnsben og har selv haft katte og heste, som jeg fik kastreret - det er det samme med hunde.

    Så bare tag det helt roligt og lyt til din dyrlæge - han ved, hvad han snakker om.

    Sov godt.

    Mvh
    Line.


  • #6   10. feb 2007 Jeg kan godt forstå at du er bekymret, som du selv skriver så er det jo vores kæreste eje, og man bliver bare så nervøs, min er også kasteret, og oplevede ikke noget i den retning, men så længe du selve såret ikke er sprunget op, men synes du skal ringe til dyrlægen imorgen hvis det forsætter...
    Tanker til jer.


Kommentér på:
Bløder efter kastration

Annonce