Øv - herreløs hund i indre by {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige kommet tilbage fra en yderst kedelig gåtur m watson...
Vi nåede kun lige over på næste gade da jeg ser en eurasier-lignende hund sidde ved hjørnet til kiosken. Den kigger længe efter mig og watson da vi går forbi på den anden side af vejen, og det slår mig at den kvinde jeg normalt ser ham i selskab med mangler. Han luftes altid uden snor her i området, hvilket altid har bekymret mig, men da han er tilsyneladende tudse-gammel og virkelig rolig har jeg aldrig konfronteret hende med det.
Men nok om det. Den sidder helt for sig sig på fortovet til en meeeeget trafikeret vej, og jeg beslutter at blive stående lidt længere væk for at iagttage om ejeren mon kommer ud af kiosken. Efter 5 min går jeg hen til ham for at se efter halsbånd. Det har han ikke. Han og Watson hilser pænt, da en kvinde m barnevogn kommer til kiosken og pænt spærger om ikke jeg kunne blive stående da hun er nervøs for at han hopper op ad barnevognen. Det går jeg selfølgelig med til, og spørger også lige så pænt om hun kunne kigge efter en ejer i kiosken. Det siger hun ja til.
Så snart hun går ind går hunden over til barnevognen og langsomt *hopper* lidt op for at kigge, og jeg genner den pænt væk (uden at skræmme den).
Barnevognsdamen kommer ud og fortæller at der ingen er inde i kiosken, og samtidig overhører en nabo os og fortæller mig hvor hun TROR at ejeren bor.
Jeg prøver at lokke hunden med godbidder mod huset (som ligger liiige rundt om hjørnet) men den blev ved m at gå tilbage til kiosken.. Så jeg må gå, uden hund, over til huset og banke på.. Ingen svarer... Jeg prøvede to gange mere og kiggede også ind ad vinduet, men kunne ikke se nogen...
Da var der kun én ting at gøre - jeg har ikke nummeret til Falck,. så politiet måtte involveres... Og heldigvis, for kioskejerens kone ville gerne hjem men er MEGET bange for hunde, og han prøvede at gå efter hende (og jeg tør ikke bruge magt over for en hund jeg ikke kender, især når der kun er pels at tage fat i), så staklen måtte blive bag døren indtil politiet kom 10 minutter senere...
De har fået alle de oplysninger jeg har om hunden og lokkede den pænt ind i bilen med godbidder. Jeg håber nu at den kan komme hjem og at ejeren lærer en lektie om at lade hunden gå løs uden halsbånd og tegn (hvis der var tegn havde jeg jo ingen grund til at involvere politiet).... Ærgeligt ærgeligt...
Jeg er nu helt gennemkold og watson synes hellere ikke at han har fået ret meget ud af at stå og glo i en halv time - 40 minutter på samme stykke fortov...
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 115 Svar: 2.316
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Godt du tog affære og ikke bare gik din vej
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.218
Imponerende, faktisk, at de i det hele taget kom.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
Lykke
mar 2006
Ja.. efter de historier jeg har læst herinde undrer jeg mig også lidt...
mar 2006
God ide
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
Lykke
mar 2006
Øv - herreløs hund i indre by