Hjælp min hund lyder som en dræber {{forumTopicSubject}}
Da chili var fra 0-1 år kunne hun lege med ALLE hunde, men da hun var omkring 1 år blev hun overfaldet af en anden hund og efter det er hun blevet rigtig smart over for næsten alle hunde hun IKKE kender, men hun har heldigvis ikke gjort skade på andre hunde.
Hun snuser lige lidt til dem mens halen køre, før hun flyver lige på dem, og det både lyder og ser ud som om hun er ved at dræbe dem, men der sker aldrig noget, hun spiller bare smart, har læst om det og så vidt jeg kan finde frem til er det hendes måde og sige at det er hende der er sej og de ikke skal prøve på noget, fordi hun er bange for at blive overfaldet igen...
Det er lidt flovt, men jeg giver hende altid lov til at hilse på alle de hunde hun må alligevel, og kan også mærke det stille og roligt går fremad... og det gør det ikk nemmere når det er en amstaff jeg har, for folk tror jo bare det er en kamp hund.
Men nu er der gået over et år og ville meget gerne kunne have hende mere fri, uden jeg skal være bange for hun en dag spiller smart over for den forkernt hund for så ville det jo gå helt galt...
Er der nogen det har et godt råd til hvordan jeg hjælper min dejlige hund...?
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 127
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 56
Nej men måske jeg skulle prøve det... kender du nogen...?
aug 2006
aug 2006
Okay... hva er dch...?
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
kan ikke li at du lader den hilse, når du ved den tænder af.....for det er lige DET der får folk til at hade vores muskelhunde....
Lykke
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.230
Super indlæg - kunne ikke være mere enig med dig :o)
feb 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 97
Kan da sagtens forstå at man ikke skal lade en hund som brøler hilse på andre da det kan skade deres sind men altså hallooo... det er jo altså noget af det som rent faktisk kan hjælpe. Hvis man har en hund som er bange for andre så hjælper vi den jo oz ved at lade den møde andre hunde. Så hvorfor skulle man ikke kunne hilse på andre hunde bare fordi den brøler. Som nævnt kan det jo være dens måde at kommunikere på, hvad ved vi?? Men hunden skal da ha lov til at hilse på andre, det er jo ligesom noget de finder ud af når de hilser på hinanden. Det er det samme med os mennesker. Bare fordi der er en som hilser på en anden måde så skal de da ikke udelukkes fra at hilse på andre.
Hvis det er det samme som misty så virker de jo glade og ivrige for at hilse på den anden hund og når de snuser så køre halen på Misty, altså logre som det nu hedder Men ja at hun så brøler når den anden hund er på vej væk jamen det er jo ikke noget man kan bedømme, det vel bare hendes måde at sige heyy jeg var ikke færdig med at hilse eller hva ved jeg. Men det er det samme når vi ikke går over for at hilse eller går forbi en anden hund jamen så brøler hun og det er da fordi at hun vil hen og hilse. For glad er hun da, bare ikke når hun ikke må hilse eller den hund hun hilser på går igen
Noget andet er at Misty også brøler af andre hunde, ligger vel åbenbart til nogens gener. For hun er heller ikke en "farlig" hund. Har aldrig set en hund være så glad for mennesker i alle aldre og har heller ikke kendt til en man kunne gøre alt ved, hvor andre nok havde gået deres vej.
Jeg har dog efter at hun begyndte at brøle ikke hilst på enhver hund men dem hun kender og har mødt før. Har lokket hende med pølse når en anden hund kom forbi for at tage hendes opmærksomhed, har ligeså snart hun skulle til at gøre klar på et brøl sagt højt og tydeligt nej. Jamen man kan jo gøre en masse for at hun skal holde op. Jeg skrev selv for nogle måneder siden at jeg havde det problem og fik da nogle meget positive tilbagemeldinger så måske nogle af jer skulle gi Siri B det samme.
Det lyder jo, på nogle af jer, som om at nogle ikke er egnet til at have den slags hund.... Men hvordan ved du/i at du/i er?????
Bare lige en tanke
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Tænk dog på de andre hundeejere og hunde i denne sag, det er yderst uansvarligt at lade sin hund møde fremmede på den måde, med det reaktionsmønster.
Du bør få noget hjælp irl til den problemstilling da du kan forværre situationen betydeligt for din egen hund, men også for de hunde du lader hende møde på den måde.
Herinde kan vi ikke fortælle dig hvad du bør gøre da vi jo ikke kender din hund eller kan se hendes opførsel, så du bør for din egen og din hunds skyld få kontakt med nogle kyndige hundefolk der kan hjælpe Jer på vej.
Held og lykke i fremtiden...
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Hun kan komme i ret store problemer ved at spille smart overfor den forkerte hund.
Du skriver selv at hun spiller smart, men er du nu også sikker på det?
Min hund er utryg ved fremmede hunde, og det viser sig ved at han gør, dog har han aldrig rørt den anden hund.
Tit hilser han pænt, og begynder så at gø.
Men du kan jo bedst selv bedømme situationen, men tror nu ik du er i tvivl hvis din hund er aggressiv.
Hvis det er et stort problem så kontakt en adfærdsbehandler.
aug 2006
aug 2006
Tak for støtten..
Britta-Peaceful-Bull's B
* Kipler *
Rasmus .
Jeg fortæller selvfølgelig folk jeg møder hvordan chili kan være over for andre hunde hvis i læser hva jeg skriver står der også på dem hun får lov til at hilse på...! Og min hund har aldrig bidt en anden hund...!!!! Tror i jeg er helt lam...! jeg skrev ikk det tillæg for at blive svinet med for at få gode råd..! men det er åbenbart det helt forkerte sted...! alt hva jeg har læst siger jeg skal blive ved med at lade hende møde nye hunde, ellers vil hun aldrig blive sig selv igen...!
aug 2006
CKJ & HAPPY J
Hun er normalt ikk aggressiv, kun fordi hun er blevet overfaldet, jeg lader hende hilse for at gøre det bedere og kan mærke det hjælper, i starten efter overfaldet var det alle hunde hun ikke kendte, men nu kan hun hilse pænt på 1-2 ud af 3...
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Men held og lykke...
feb 2006
Og Britta Peaceful bulls, hvad er det for noget med at skrive at hvis den møder din hund med den adfærd så bliver den ædt!!! Altså hallo, hva siger det lige om din hund og ikke mindst om dig?? Kan da godt forstå at ikke alle hunde kan hilse ordenlig på hinanden men ligefrem at blive ædt fordi en anden hund brøler, det synes jeg ikke er særlig fedt skrevet.
Siri kommer med et problem og ber om hjælp, hvorfor så ikke skriv hvis du har noget du kan bidrage med istedet for alt det andet negative, er sikker på det ikke hjælper Siri på nogen måder.
Er sikker på at alle har været igennem en periode med deres hund som de ikke har kunne forstå til og ja så spørger man da om hjælp fra andre som måske kunne ha haft det samme problem. Man har da ikke brug for at få slynget ting i hovedet om at så skal den holde sig væk fra hunde, du skal få dig en anden hund, du er uansvarlig og alt det der nu er blevet skrevet tilbage.
Men ja Siri du skal nok ikke lige lade hende hilse på alle og enhver, men det skriver du jo også at hun ikke får lov til.
Hold dig i en tid til dem hun kender, hvis du kommer i en situation som gør at du ikke lige kan undgå at møde en anden hund så gør dit bedste for at distraher hende, leg med hende og lad hende få en go fornemmelse når i passere den anden hund og efter i er kommet forbi.
Begynder hun at løfte sig for at gøre klar til et brøl så vær klar på at gi hende besked på at det vil du ikke ha med et højt nej eller hvad du nu gør for at hun ved at dette vil du ikke ha.
Tag noget lækkert med ud når i går tur, pølser eller lever, som du så gir hende mens en hund går forbi, tro mig så har du hendes opmærksomhed og hun tænker ikke på den anden hund.
Brug noget tid når i er sammen med en anden hund som hund kan med, få hende til at være rolig med den anden hund, ros hende og få hende til at føle sig tryg.
Du skal vise hvem som bestemmer, det kan jo nemlig også godt være at hun prøver at beskytte dig når i er ude. Det skal hun ikke, det er dig som skal vise at du er lederen over for hende og at hun kan være tryg og sikker når der kommer andre hunde forbi. Det kan jo gøres på mange måder og det skal gøres.
Jeg er selv alene om Misty da kæresten og jeg gik fra hinanden så kunne sagtens forestille mig hvad du nogle gange går igennem Det sgu ikke altid let at være alene om at opdrage en hund og vide hvad man skal. Men det finder man ud af ved at tænke det bedste for sin hund.
Misty brøler en gang imellem, har været værre, men har været igennem en sej kamp med hende og ja det hjælper sgu:) Hunde gør og hunde bider amen hunde gør jo en masse crazy ting men det er jo op til oz at hjælpe dem til ikke at gøre disse ting, det er deres natur skal vi også huske på.
Hvis du vil kan du altid kontakte mig, og jeg vil da meget gerne hjælpe dig med problemet, hvis jeg kan. Ved bare at man skal sgu hjælpe hinanden på en go måde, hvis man kan selvfølgelig
Kan se du kommer heroppe fra østjylland og hvis du vil kan vi tage dem med ud en dag, nok bedst kun lige at ha din ud de første par gange, så jeg kan se hva du mener med det hele. Men sikker på der ikke er det helt store problem der
Hilsen Helle.
aug 2006
Mange tak, du er en stor hjælp, sådan nogle som dig kunne vi godt bruge mange flere af her inde... Jeg kommer fra randers, hva med dig...? Jeg forstår bare ikk alle de mennesker der ikk gør andet end at svine en til, de må have et meget kedeligt liv...
Men endnu en gang mange tak for hjælpen
feb 2006
Nå men jeg bor i Århus og går så på Randers erhvervs akademi. Vi kunne sagtens en dag mødes i Randers når jeg nu alligevel er der oppe. Så kunne jeg lige hilse på hende, for jeg har nemlig troen på at hun godt kan vænnes af med den brølen Du får lige en mail adr. så kan du skrive til den, bare mht. telefon numre og alt det som ikke alle skal vide he he... greatmisty@post.cybercity.dk
jan 2005
så står du der med alle dine talenter, og gode intentioner (for din egen hund)...mens en anden ejer står med en såret hund....det er sku da uansvarligt....
det er din fornemmeste pligt, som muskelhunde ejer, at sørge for at være en god ambasadør for denne race, udvise ansvarlighed og modenhed, og tage koncekvensen af at du har en muskelhund (med hvad der der følger).....
min Amstaff kan heller ikke med andre hunde, og derfor må jeg holde hende i snor, når fremmede hunde nærmer sig TUFFFFFFFF.... det samme bør du gøre....og så næste gang du skal have hund, tænke lidt dybere over valget af hunderace....
Lykke
feb 2006
Kender det fra mig selv, man bruger sgu nogle gange ikke de helt rigtige ord når man beskriver en hændelse.
Nogle gange skal man sgu oz lige bruge hovedet selv og tænke før man begynder at misforstå.
Tror du selv at når hunden faktisk logre at hun så lyder som en som kan dræbe?? Jeg fik da et mindre chok første gang jegvar udsat for det og ja for mig lød det sgu som noget af et løvebrøl men altså nogle ord skal man nok ikke tage så hårdt som beskrevet, du kender selv racen ik og tror du der er så meget forskel igen på din hunds brøl og på Siri´s g min for den sags skyld??
Tror jeg egentlig ikke, og når man læser sådan noget fra en anden person og man selv har været udsat for det, så må man da for fanden oz vide lidt om ´hvad det egentlig drejer sig om istedet for bare at tænke negativt.
Så hvis du har det samme problem med din jamen hvorfor så ikke komme med noget Siri eller andre for den sags skyld kan bruge som f.eks. hvad du har gjord ved problemet og hvad man kan prøve at gøre?? Istedet for at komme med bemærkninger om at hun skal tænke på at få en anden hund... Ville du ha brudt dig om den tilbagemelding fra en person som ikke kendte dig eller din hund???
Ja ved sgu egentlig ikke hvorfor jeg gider at komme med meninger til det her men åbenbart noget som går mig på... Vi skal sgu da hjælpe hinanden og gi hinanden råd når vi netop har en hund som vi har, ik?
feb 2006
jan 2005
kan godt huske i gamle dage, når man stod sammen med en kæmpe Rottweiler der gjorde netop dette....og ejeren smilende sagde " jahh min hund snakker "...i min bare r... den dominerer KRAFTIGT....
men jeg tror jeg istedet for at agumenterer i denne tråd vil starte en ny en` op.... med emnet respons på emner...
Lykke
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
HVORFOR skal din hund hilse på fremmede hunde???Selvfølgelig skal den lære at man godt kan gå forbi andre hunde uden at prøve at overfalde dem eller bide ud efter dem, men det er lidt en anden sag.
Jeg har selv amstaff, og hun opførerer sig eksemplarisk i snor, men hun får IKKE lov til at hilse på fremmede hunde.
Hvis du vil ha en hund der næsten med sikkerhed kan med fremmede hunde, så køb en labrador.
Amstaffen er ikke en hund man skal regne med kan med fremmede hunde, og man skal heller ikke bare slippe den løs blandt fremmede hunde for at lege. Langt de fleste tilfælde vil det gå godt, men det er det der ene tilfælde hvor det ikke går godt, der gør at der er diskutioner om hvorvidt den som race skal forbydes.
m.v.h.
Annika
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Det er da trist at din hund er blevet overfaldet men det forsvare stadig ikke at du lader din hund bruge det mod andres hunde, havd nu hvis den ejer der har sgat ja til de kan hilse ikke har læst sin hund godt nok og den så bliver skræmt for liv og sans og derefter bliver bange for andre hunde?? er det noget du har lyst til at have på samvittigheden???
Er det så ikke bedre at du søger noget hjælp hos en adfærdsbehandler og du derigennem får løst jeres problemer, for så er du også sikker på at de hunde din får lov til at møde er nogen der også psykisk kan klare det.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Det du gør ved de fremmede hunde....eller det din hund gør..........er nøjagtig det samme, som din hund i sin tid oplevede og som nu er årsag, efter din mening, til at din hund er sådan...........hvordan har du så forstillet dig, at de andre hunde får det efter sådan et overfald ?..........tror du de er imune overfor det ?.........det kunne jo tænkes, at de begynder at reagere nøjagtig som din.
Jeg er selv ejer af en ekstrem dominerende tæve. Jeg holder hende fra fremmede tæver for jeg ved, at det er der problemet er........ser ingen grund til at hun skal rende rundt og spille smart ass overfor andre....jeg ønsker ikke at min hund skal ødelægge andres sind fordi hun lige skal vise, at hun bestemmer.......jeg har ikke en rosenrød ide om, at hun en skønne dag kan løbe på engen med blomster bag ørene og lege med en flok tæver........Emma´s dominans toppede først omkring 2 års alderen.....inden da kunne hun lege med alle.
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Du kan ødelægge deres psyke til fordel for din egen hunds psyke, det er da ikke fair.
Tjalfe får slet ikke lov til at møde andre hunde, med mindre det er tævehunde han kender, for han brøler også og går på tæer og rejser nakkehår og noget så farlig.
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.267
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
aug 2006
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Jeg lader nu alligevel hende (Kelly)ik hilse på andre fremmede hunde, for det skal sku ik være MIN hund der kommer på forsiden af BT
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 49
aug 2006
"MGP DKK snob " Er glde for du bruger ordet snop, for det er da lige hva du er, det skal da ikk gå ud over andre muskelhunde at min hund har et problem...! Det kunne lige så godt være en gravhund der havde det problem min hund har...!...!
feb 2006
Synes jeg ser MGP DKK snob overalt i debatter og næsten altid med ret dumme og ubrugelige kommentar.
Ja undskyld mig, er ikke en der hidser mig op over små ting men kunne ikke lige se hvorfor den bemærkning skulle komme...
Hjælp min hund lyder som en dræber