Fransk bulldog {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min nabo har lige anskaffet sig en Fransk bulldog. Det er en tæve på et år. En rigtig dejlig lille men MEGET kræsen dame.
Første problem er at hun ikke vil spise ret meget mad. Menneske mad vil hun hjertens gerne æde, men ordenligt hundemad, der takker hun nej til det meste. indtil for fem uger siden fik hun hos opdrætteren hvalpefodder fra Findland. Min nabo har købt fodder i dyre domme, men ikke om hunden vil æde det, lidt ryger der dog ned hvis der er blandet menneskemad i. Nu har vi så fundet ud af, at det fodder jeg giver mine hunde, det æder hun gerne. Jubiii endelig noget hun vil have.
MEN MEN MEN om det skyldes nyt fodder ved jeg ikke, men jeg tror det personligt ikke, så i går formiddags hævede hendes øje til det ukendelige. Vi fik at vide vi skulle tømme/rense hendes tårekanal og dryppe hendes øje, wee det hjalp. Så i går aftes havde hun pludselig en (udposning) under hagen. Hmmmm den forsvandt også efterhånden og er helt væk i dag. Her til aften har hun så en (udposning) på den ene kind, og mindsanten om ikke det andet øje så hævede.
Hævelserne er alle kommet efter hun har været ude at gå. Hun bruger (indtil i morgen) alm. halsbånd og hun trækker meget. Hun var aldrig ude at gå ved opdrætter, så skal først lære det nu.
Jeg ved ikke noget om de Franske bulldogs, og min nabo ved ikke stort mere.
Jeg håber vi kan få noget hjælp denne ved.
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 571
jul 2005
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 265
Hun er testet for allergi og der var ikke noget.
feb 2006
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Jeg går ud fra at hun er uden tavle?
er der en købskontrakt på hende?
feb 2006
Hendes broder opdrætter amstaff og rådede til den race da de ikke ville have en stor hund.
maj 2005
Det lyder lidt mistænksomt at opdrætteren aldrig gik tur med hende da en opdrætter ved hvor vigtigt det er at stimulere sine hunde i de tidlige måneder.
Men det til side, det kan være at hun har fået en allergisk reaktion på noget udendørs - det kan også være at hun ikke kan tåle maden, hvis hun som i siger kun er blevet fodret med et bestemt mærke hvalpefoder siden fødsel.
Synes at din nabo skulle tage hende til dyrlægen og undersøge hende for allergi samt fortælle ham forløbet.
Derudover synes jeg der skal tages kontakt til opdrætter og fortælle om situationen, for mig lyder det mærkeligt at de har haft hunden i 1 år og ikke selv lagt mærke til problemer med dette.
Jeg mener bestemt også at opdrætter må stå for evt. dyrlægeregning.
feb 2006
Hun har haft en løbegård at være i, men som sagt er det ikke blevet til ture. (ved godt selv det er meget vigtigt)
Tror bestemt opdrætter havde fortalt hvis det var noget der før har været et problem.
Det andet fodder kan ikke skaffes mere.
Med hensyn til kræsenhed er hendes far ligesådan.
Hun er testet for allergi.
feb 2006
men det kan ikke gøres om nu. Ingen tvivl om at de vil gøre alt for deres lille guldklump, også lære alt hvad de kan opsnuse om racen.
feb 2006
Hvis der er nogen der har et lignende tilfælde med deres hund hører jeg meget gerne fra jer -ss-
maj 2005
Jeg synes stadig i skulle kontakte dr. dyr og høre hans mening for det er bestemt ikke normalt at så meget skal ske med det lille pus indenfor så kort tid.
feb 2006
Bare underligt at det firsvinder så hurtigt igen.
Det med øjnene kan jeg forstå, da jeg fik at vide at det var væske fra øjnene fordi tårekanalerne stoppede nemt til ved den race, men det andet forstår jeg ikke.
Selv er jeg Collie kvinde, så ved ikke lige så meget om den lille Franske. Har aldrig sat mig ind i dem da jeg ikke skal have en sådan lille guldklump.
feb 2006
feb 2006
jul 2005
Fransk bulldog