845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

De farlige husdyr!!!!! De farlige husdyr!!!!!

Hej alle hunde og dyrevenner.

Jeg bor i Norge, med min Dejlige Rottweiler, og i samme hus bor Rie med Zitara og Vabber.....
Jeg sad og læste på netavisen VGnett, de har et til tider godt diskutionsforum....
Det sidste indenfor hunde, er jo at en amstaff ( som er blit ulovlige i norge pr sep. 04) Er blevet avlivet og dette resulterede i at ejeren, som var på stoffer og MEGET sur, gik amok på dyreklinikken.
Det har jo ført til at forskellige mennesker med div. hundeerfaringer, skal udtrykke deres mening.
Det er for så vidt okay.
Amstaffen er blevet forbudt og det kan vi ikke gøre noget ved nu. Det er for sent......
Det der irriterer mig, er når folk kommer med fuldstændig uholdbare argumenter, hvorfor Schæfere, Rottweilere og div. små terriere skal forbydes...
Vi har politiet til at ta sig af kriminelle.....
Vi har børneværnet til at ta sig af dårlige forældre...
Hvorfor er der ikke nogen, der passer på at dyrene blir behandlet ordentligt?
Så havde vi måske sluppet bare nogle af disse anklager mod vores kære sofagrise...
Hallo, min Rocky blir banket af katten!!!!
Men det betyder jo ingenting, for når det gælder husdyr, så er der åbenbart kun en ting politikerne tænker på....
KOLLEKTIV AFSTRAFFELSE.
Tak fordi i lyttede... Jeg skulle bare ha lidt aggression ud.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article363924.ece

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De farlige husdyr!!!!!
  • #1   28. mar 2005 Jamen du har da så evig ret, der bude tages fat i de mennesker der ikke har styr på de hunde, for det er jo ikke racerne der er noget galt med, men folk der ikke ved hvad de laver.
    Tina

• #2   28. mar 2005 Tak, det er godt med lidt støtte.
    Jeg diskuterede dette med en kammerat for ikke så længe siden.... Han mente ikke det havde noget med opdragelse at gøre.... Han havde nemlig set masser af velopdragede hunde, som pludselig, kunne gå amok.
    Det er ligemeget, hvad man prøver. Det kommer altid et modargument.

• #3   28. mar 2005 Ja, der er mange meninger, mener klart at det har en hel del at gøre med opdragelse, men også den præning de for fra hvalpetiden og selv om man har en velopdragen hund, skal man også kende sin hund for den kan jo komme i en presset situation og så skal man jo støtte hunden, ikke øge presset den.
    Vi møder da bestemt mange fordomme mod vores schæfer, en tur på gågaden og vi har det hele for os selv*S*

• #4   28. mar 2005 Enig, med schæfere læse man kun når de har angræbet, de har jo i mange år været en af de mest avlede racer, så der er mange, men folk husker kun den ene historie, så da er det nok med mange af de udskælde racer.

• #5   28. mar 2005 ja du har jo evigt ret !!!

• #6   28. mar 2005 Ta lige en kigger på vgnett.no se under diskuter i venstre side..... og under dyr.....

På hundebitt.no er det statens statestikker......
    Det er golden der vinder!!!!

• #7   28. mar 2005 Det er ikke fordi jeg skal dømme golden.... Men så er det jo igen det med børn og hunde... Det er ikke alle, der har ligemeget respekt for dyrene.....

• #8   28. mar 2005 gir Bodino helt ret det ejerne der fejler noget ikke hundene lige meget hvilken race

• #9   28. mar 2005 Ja, tænk en gang, det med børn, så handler det jo igen om respekt, det er jo de voksne der skal lære børnene det, har selv 2 dejlige unger og igen problemer med det.

• #10   28. mar 2005 samtidig vil jeg sige at brugs hunde skal sku have brugt noget af deres energi og ikke bare ligge i en sofa ellers kan det gå galt

• #11   28. mar 2005 Det er ikke hundene der er noget galt med, selvfølgelig kan det ske at der dukker en op med mental fejl, det bunder mange gange i præning.

• #12   28. mar 2005 Mine svigerforældre måtte avlive deres hund.
    Han var en blanding af schnauzer og border...
    De kunne ikke længere stole på den, når børnebørnene var der ( ikke mine unger).
    Men er det så mærkeligt når ungerne lige skal avprøve deres plasticværktøj i næsen af den stakkels hund???

• #13   28. mar 2005 børn skal lære at behandle dyrene med respekt

• #14   28. mar 2005 Bodino hygge

• #15   28. mar 2005 Vil drøne ud i det gøde vejr med børn og hunde.l
    Hygge

• #16   28. mar 2005 har selv en søn der kan være lidt vild ind imellem men hunden får da også lov at svare igen

• #17   28. mar 2005 Maria... Ligefør skrev du at den er sindsyg... og nu er den bare forvirret...
    I mine øjne, er der stor forskel på de to ting.....

• #18   28. mar 2005 Hmmmmmm

Bliver lidt forbløffet i denne tråd når jeg læser at Pittbulls er sindsyge....
    Dem jeg har mødt, har været stabile familiehunde også omkring børn... ( Skal lige siges at disse individer ikke holdes ulovligt i DK, da deres ejer tog konsekvensen af forbuddet og flyttede til USA og bosatte sig, MED hunde, og de er stadig fredelige familiehunde)

At en hund der blanding af racer med henholdsvist stort og lille hoved bliver sindssyge??? DET er dog den MÆRKELIGSTE påstand jeg har hørt længe!!!

Men efterfølgende kommer der jo en masse gode, fornuftige og saglige argumenter frem!

Det er IKKE racen der som udgangspunkt er noget i vejen med!
    Men ENTEN kan ejeren have ønsket en potensforlænger ELLER ejeren har ikke sat sig ind i hvad lige netop denne race har brug for for at udvikle sig harmonisk

INDIVIDER i alle racer, dyrearter ect KAN være født med en mentalbrist!

En reaktion fra hunden behøver IKKE at være tegn på aggressivitet, men kan være smerter, ubehag, frygt ect ect.......

Ang børn og dyr.....

Mine 3 unger får lov at tumle med hundeene , i det omfang hundene gider...
    Miune 3 hunde får lov at tumle med ungerne i det omfang ungerne gider....
    Der SKAL være gensidig respekt! Og det er voksnes opgave at styre forløbet....
    Men ungerne skal også have mulighed for at drage deres erfaringer på egen hånd, og ikke superviseres igennem alt ( og NEJ, selvfølgelig skal dyrene ikke lide overlast i den forbindelse)
    Jeg mener bare, at når man er sikker på at barnet har forståelse for hovedtrækkene i omgang med dyr, er det en god ide at lade det fortsætte lidt på egen hånd....

Laila, der egentlig havde et par pointer mere, de er bare væk lige nu ;D

• #19   28. mar 2005 TIL MARIA L

JEG SYNES GODT NOK AT DU BURDE TÆNKE DIG OM FØR DU UDTALER DIG ... OG HVAD LAVER DU HERINDE UDEN HUND ????

HVIS DU ER DYRLÆGE STÅR DET GODT NOK DÅRLIGT TIL I DK ....

HILSEN INGE

• #20   28. mar 2005 TIL MARIA L

IGEN VIL VIDE HVORFOR DU ER HER INDE UDEN HUND ???

HILSEN INGE

• #21   28. mar 2005 JEG TROR IKKE PÅ DIG OG DET ER SÅ MIN MENING ....

• #22   28. mar 2005 JEG SYNES DU SKAL SMUTTE UD HERINDE FRA ...

• #23   28. mar 2005 Til Maria L

Nej jeg vil ikke for billeder kan stjæles alle steder på nettet ...

• #24   28. mar 2005 Søde Lille Maria.....

Du har fgjort raget dig ind i noget her, med eller uden den påståede bror, som du ikke kan rage dig ud af igen....
    Dine indlæg er nu, for mig, gennemsyret af imbecilitet på højeste plan...
    Du er AFGJORT ikke aldersmæssigt i nærheden af de 30+ som du ville skulle være , for at dine udsagn skulle have bare lidt troværdighed....

Mit råd vil afgjort være at du bare går til bekendelse, for intetfra dig kan da tages seriøst fra nu af!!!!

Laila, der faktisk mener at man,normalt, skal bestå folkeskolen før man kan søge ind på videregående uddannelser!

• #25   28. mar 2005 Så opret den, s¨kan vi finde ud af om vi synes den er falsk eller ej! Hvorfor mener du desuden ikke at den skal oprettes herinde, når du nu alligevel deltager i debatten???

• #26   28. mar 2005 Hvorfor er du her så??????

Og Bodino, vi kunne ikke være mere enige!

• #27   28. mar 2005 der var vidst ikke rent mel i posen

• #28   28. mar 2005 hun havde søgt om venskab og efter at jeg havde modtaget tænkte jeg og at hun ikke var så gammel og lige pludselig var hun dyrlæge

• #29   28. mar 2005 Ja, hun var godt nok en fusker af rang!
    Godt hun selv valgte at smutte, magen til pladder skal man da lede længe efter!

• #30   1. apr 2005 Du har fuldstændig ret! Det undrer mig at jeg ikke har hørt før nu at Norge har forbudt amstaff. Jeg har slet ikke set noget i de danske medier, undrligt.

Kommentér på:
De farlige husdyr!!!!!

Annonce