{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

Lade hunde mødes med mundkurv? {{forumTopicSubject}}

Min og en veninden hund kan bare ikke sammen. Vi har prøvet utallige gange, forskellige steder og under forskellige omstændigheder... de farer bare på hinanden.
Min hund kan i se under min profil. Han er en hurtig hund der kan lide at løbe. Venindens er en basset, som er knapt så hurtig.
Til at starte med går min hund væk, når hendes prøver at opsøge ham, men basset hunden er vedholdene og vil i kontakt.
Hvis de så endelig kommer i kontakt går det galt.
Vores hund er nu blevet kastereret og derfor ville vi idag give dem en chance igen.
Der var mærkbar forskel i opførslen fra min hunds side, men hendes ville gerne slogs og min forsvarede sig selvfølgelig.
Da vi havde opgivet og gik mod bilerne tog fanden ved min hund og fuldstændig umotiveret hakkede han den anden en over snuden. Jeg har aldrig set den opførsel fra ham før.

Vi snakker nu om at prøve at lade dem mødes med mundkurve på, så de ikke kan skade hinanden, men er det en god idé?
Jeg ved godt at det hæmmer deres sprog, men ville det være godt for dem at få "kæmpet" deres orden på plads?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lade hunde mødes med mundkurv?
  • #1   30. jan 2007 Jeg tror bare jeg ville acceptere at de to hunde ikke kan med hinanden istedet for at blive ved med at forsøge..

• #2   30. jan 2007 Ja vi er egentlig også nået dertil, men hvis det med mundkurve kunne være en idé var den jo værd lige at prøve.
    De skal selvfølgelig ikke have mulighed for at sloges og kunne skade hinanden igen. Det er klart

• #3   30. jan 2007 I mine øjne bør hunde på tur med deres leder ikke kæmpe om nogen plads..

Jeg ville gå tur sammen med den anden hund+fører i snor og lade dem venne sig til hinanden.

• #4   30. jan 2007 Det har vi gjort en masse gange Nina, men det kan godt være vi skal blive ved.
    Det er bare så hårdt for min veinde da deres hund trækker for at komme over til min. Min er ikke det mindste interesseret i deres hund.

• #5   30. jan 2007 Jeg ville også prøver at gå sammen med den anden hund i snor. Hvis også at dette ikke lykkes, ja så vil jeg indse at de to hunde aldrig vil kunne sammen.
    Mundkurv er efter min mening en dårlig ide. Da hunden ikke kan udtrykke sig frit.

• #6   30. jan 2007 Jeg ville acceptere at de ikke kan sammen... Gizmo blev overfaldet af en af mine venners hund sidste tirsdag og jeg har altså valgt at de ikke skal ses længere for jeg tager ingen chancer med min hund, Gizmo forsvare sig nemlig ikke... Og ikke at det ville hjælpe når den anden er en malamut på 45 kg...

• #7   30. jan 2007 Vi har osse måtte erkende at der bare er nogle hunde der ikke kan døje vores og angriber ham når de får chancen.
    Sådan er det desværre bare.
    Min mors hund kan slet ikke klare synes af vores, så de kommer i hver deres rum hver gang vi ses smiley

• #8   30. jan 2007 Nu var tanken jo heller ikke at de for fremtiden skulle mødes med mundkurv på, men at de en enkelt gang skulle.
    Vores tanke var at de så måske kunne få orden på rangordnen på den måde og det skulle selvfølgelig ikke ske for fuld skue! Det skulle foregå et sted folk ikke kommer, men jeg tror også bare at vi må acceptere at de ikke kan sammen.
    Det er ski bare en skam når det er nogle venner vi ses med ofte og rejser med.
    Når vi rejser er vi nød til at lade den ene hund komme i pension og det er vi selvfølgelig trætte af.

• #9   30. jan 2007 som ejer af en hissig dame(for det er hun) kan jeg sige at det nok ikke vil hjælpe med en mundkurv, det jeg blevet stærkt frarådet i at bruge da det
    1 hæmmer deres sprog
    2 tvinger dem til underkastelse
    3 kan give en forstærket trang til at angribe næste gang de ses og der ingen kurv er på

det eneste der virker er at gå tur og så må hun lære hunden at kunne gå uden at trække, når der andre hunde, dvs hun skal sikre hundens fokus kun er på hende evnt med godbidder

• #10   30. jan 2007 Hvor længe har hundene kendt hinanden?
    Tænker på om det virkelig er sådan at de kommer op at slås.......eller om den ene bare markerer?

• #11   30. jan 2007 Jamen de kender jo ikke rigtig hinanden, da vi jo ikke har dem sammen ret ofte, men de har mødt hinanden omkring 20 gange på ca. 2 år.

• #12   30. jan 2007 Hvorfor SKAL de være sammen når de nu ikke kan lide hinanden? Har du aldrig haft nogen andet menneske du ikke ku holde ud?
    Det har de fleste af os, og der tror jeg da heller ikke man tar hen til vedkomne og får kaffe- bare fordi man skal være sammen....
    Mundkurve synes jeg vil være synd, og tror nu også det vil gøre det værre.

Begge hunde bør acceptere at I som fører har dem ved jer, og evt. gir dem besked på at lægge sig- men venner blir de nok aldrig

Kommentér på:
Lade hunde mødes med mundkurv?

Annonce