Lade hunde mødes med mundkurv? {{forumTopicSubject}}
Min og en veninden hund kan bare ikke sammen. Vi har prøvet utallige gange, forskellige steder og under forskellige omstændigheder... de farer bare på hinanden.
Min hund kan i se under min profil. Han er en hurtig hund der kan lide at løbe. Venindens er en basset, som er knapt så hurtig.
Til at starte med går min hund væk, når hendes prøver at opsøge ham, men basset hunden er vedholdene og vil i kontakt.
Hvis de så endelig kommer i kontakt går det galt.
Vores hund er nu blevet kastereret og derfor ville vi idag give dem en chance igen.
Der var mærkbar forskel i opførslen fra min hunds side, men hendes ville gerne slogs og min forsvarede sig selvfølgelig.
Da vi havde opgivet og gik mod bilerne tog fanden ved min hund og fuldstændig umotiveret hakkede han den anden en over snuden. Jeg har aldrig set den opførsel fra ham før.
Vi snakker nu om at prøve at lade dem mødes med mundkurve på, så de ikke kan skade hinanden, men er det en god idé?
Jeg ved godt at det hæmmer deres sprog, men ville det være godt for dem at få "kæmpet" deres orden på plads?
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
De skal selvfølgelig ikke have mulighed for at sloges og kunne skade hinanden igen. Det er klart
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Jeg ville gå tur sammen med den anden hund+fører i snor og lade dem venne sig til hinanden.
nov 2005
Det er bare så hårdt for min veinde da deres hund trækker for at komme over til min. Min er ikke det mindste interesseret i deres hund.
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.803
Mundkurv er efter min mening en dårlig ide. Da hunden ikke kan udtrykke sig frit.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 543
Sådan er det desværre bare.
Min mors hund kan slet ikke klare synes af vores, så de kommer i hver deres rum hver gang vi ses
nov 2005
Vores tanke var at de så måske kunne få orden på rangordnen på den måde og det skulle selvfølgelig ikke ske for fuld skue! Det skulle foregå et sted folk ikke kommer, men jeg tror også bare at vi må acceptere at de ikke kan sammen.
Det er ski bare en skam når det er nogle venner vi ses med ofte og rejser med.
Når vi rejser er vi nød til at lade den ene hund komme i pension og det er vi selvfølgelig trætte af.
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
1 hæmmer deres sprog
2 tvinger dem til underkastelse
3 kan give en forstærket trang til at angribe næste gang de ses og der ingen kurv er på
det eneste der virker er at gå tur og så må hun lære hunden at kunne gå uden at trække, når der andre hunde, dvs hun skal sikre hundens fokus kun er på hende evnt med godbidder
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Tænker på om det virkelig er sådan at de kommer op at slås.......eller om den ene bare markerer?
nov 2005
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Det har de fleste af os, og der tror jeg da heller ikke man tar hen til vedkomne og får kaffe- bare fordi man skal være sammen....
Mundkurve synes jeg vil være synd, og tror nu også det vil gøre det værre.
Begge hunde bør acceptere at I som fører har dem ved jer, og evt. gir dem besked på at lægge sig- men venner blir de nok aldrig
Lade hunde mødes med mundkurv?