Hvilken hund skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}
Hej hundelskere
Jeg søger gode råd, omkring hvilken hunderace jeg skal vælge.
Jeg skal ikke have hund i morgen, men i en nærmere fremtid.
Lidt om hvad jeg forestiller mig:
Min kæreste og jeg bor i lejlighed på en stor 4længet gård med skov i baghaven, hvor mine forældre bor i hovedhuset(de har en fransk bulldog på 8år).
Jeg har haft hunde, katte og heste hele mit liv, så selvom det er min første egen hund, så ser jeg bestemt ikke mig selv om første gangs hundeejer. Jeg har trænet min ene hest til at følge mig som en hund, så er vant til at træne og elsker det.
På gården har jeg mine heste, som jeg træner hver dag når jeg kommer hjem fra arbejde som anlægsgartner. Jeg er meget aktiv, og ønsker mig en hund jeg kan have med i stalden, som kan løbe frit rundt på gården mens jeg rider, og som jeg kan tage med i skoven uden snor. Vi har 2katte, som den helst skal kunne blive gode nok venner med til minimum bare at ignorere.
Det skal være en hanhund, og helst ikke en lille hund, helst en mellem eller stor hund. Helst minimum pelspleje, og gerne en hund der knytter sig til sin familie.
Jeg har kigget lidt på Dansk Hønsehund men ved ikke om den kan undvære at være jagthund?
Har også set på Dalmatiner og korthåret Collie...
Hvad tænker i, hvilken hund tror i ville passe bedst ind hos mig?
mar 2018
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 8
Kan den nemt gå uden snor?
Er de nemme at træne?
Kan den godt geare helt ned og bare slappe på sofaen?
Er helt forelsket i deres sjove udtryk, udfra hvad jeg har læst tror jeg nemlig godt at det kunne være en hund for mig.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
I øvrigt er alle hunde under 50 kg, er jo reelt bare en stor kat.
mar 2018
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Hvor meget tid vil du bruge på HUNDEN, hvor den ikke bare skal løbe rundt og passe sig selv?
mar 2018
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Hvor meget af din dag, vil du dedikere kun til at aktivere hunden?
Det er jo ikke nok, at den er med til stævner et par gange om måneden, eller en løbetur i skoven to gange om ugen, og så kan den ellers tøffe rundt resten af tiden.
Hvad vil du lave med den, i løbet af en almindelig hverdag?
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Hunden SKAL være i snor i skoven altid. Eneste undtagelse er, hvis det er din egen private skov.
mar 2018
Selvfølgelig vil jeg bruge massere af tid på min hund, jeg vil have den med så meget jeg kan. Jeg har altid haft dyr, så selvom jeg er i stalden så træner jeg med min hund. Jeg er meget ude, og vil derfor også gerne finde en god hundeskov jeg kan tage i et par gange om ugen så min hund kan lege med andre hunde og være social.
Min far har været jæger i mange år, og haft jagthunde, så vil også rigtig gerne lærer den nogle gode sunde ting, som spor osv. det gjorde vi tit på foldene eller i skoven med vores gamle jagthund
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Jeg tror nu næppe, at der er nogen der er så letsindig at de rider i en hundeskov.....
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.227
Ellers kunne en labrador da være et godt bud.
mar 2018
De får den til at lyde som en der nemt bliver aggressiv på købhund?
http://koebhund.dk/grosser-schweizer-sennenhund
mar 2017
Arh, Broholmeren kan nu godt løbe, men er bedst i trav.
Men hoppen op og ned går ikke førend den er helt udvokset.
Det vil jeg også mene med Grosseren.
Men når de først er udvokset kan begge racer sagtens.
Grosseren er måske bedre som Kirsten foreslår, for så får du også racen der er er anderkendt som verdens smukke hund!
Det er dejligt at have en smuk hund...
mar 2018
Det er virkelig en smuk smuk hund, kan godt lide at den har lidt krop, Det er så dejligt med nogle input som man ikke selv havde tænkt på eller fundet. ?? det er klart en hund Jeg vil undersøge mere om og se om jeg kan få lov til at møde et sted. hvis i kender nogen der kan fortælle mig mere om den må I meget gerne sige til.
mar 2017
Det er hendes annonce under den mildest talt vrøvlede racebeskrivelse på køb hund. En Grosser er normalt sindssygt god til andre hunde. Det er den kendt for at være.
Men spørg Lone, hun er utroligt sød.
Ellers kan jeg skaffe nummeret til vores racerepræsentant, så han anvise andre hunde du kan møde.
Vi bor lidt udenfor Esbjerg er du der i nærheden kan du møde både en Broholmer og en Grosser. Ikke mange ejer lige de to hunde.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.958
mar 2017
Jeg tror købhunds beskrivelse af Grosseren, er sådan en lidt hjemmedigtet. Det er jo ingen hemmelighed, at en del af Molosserne er lidt reserverede overfor andre hunde. Det er jo typisk meget selvstændige hunde.
Men lige Grosseren er mega god til alle dyr, også andre hunde.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Okay, nu kommer jeg der ikke rigtig mere, men jeg er kommet der en del i mange år, og troede ikke den blev brugt til ridning mere.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.958
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
mar 2008
Jeg har redet meget med mine to første bernere ved siden af hesten, både på strand, lidt grøftekant, markveje og også træningsmæssigt på bane. En fed ting at kunne, og så havde vi gode naboer(jordejerne) heromkring som sagde ja til at vi måtte bruge deres jord.
Både grosseren og berneren er rigtig gode hunde i omgang med andre dyr inkl. andre hunde. Aggressivitet det er en helt forkert beskrivelse, enkelte er lidt reserverede, det er noget helt andet.
mar 2008
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Nu er det jo så heller ikke det, der er aktuelt her, og hvor må det være dejligt at have egen skov, og da især en der er stor nok til, at man kan ride tur i den.
mar 2018
Jeg skal helt sikkert se mere om Grosseren, det er et super godt bud på en hund til mit behov
apr 2008
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
mar 2018
apr 2008
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
Hvilken hund skal jeg vælge?