{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.380 visninger | Oprettet:

Valg af foder {{forumTopicSubject}}

Okay, vi står og skal beslutte om Walther skal fortsætte på det foder vi fik med (kornfri Taste of the Wild) eller skifte over til andet, og hvilket? Han kan godt lide det nuværende, spiser 50% af gangene skålen Tom på én gang. Men min mors labber får olivers, og det snacker han også gerne af hvis han kan komme til det.
Faktorer for mig er ud over at han self kan lide det, også at hans Krop, tænder og pels trives på det, men også at der ikke er al muligt 'unødigt' i, som bare forårsager større og hyppigere afføring.

Læste denne:
https://doc24.dk/hundefoder-test/

De lyder alle rigtig gode, men koster fra knap 30 kr pr kg og op. Kan i anbefale andre gode, måske en tand billigere? Walther er en lab blanding på 10 måneder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af foder
  • #2   17. mar 2018 Her fungerer køteren godt på både Arion, Platinum, Premiere og et par andre jeg også har nået at prøve indtil videre.

Han foretrækker helt sikkert Platinum når det kommer til smag/konsistens, men han virker til at fungere allerbedst på Arion.
    Der kommer nærmest intet ud af ham(3-4 små "kugler" dagligt for 30 kg hund), på trods af et relativt stort indtag, og tænder, øjne og pels skinner om kap, ligesom energien er i top! smiley Hvilket ikke var tilfældet på det Hills han kom med...

Men de ligger også alle mellem 28-39 kr./kg.

For mit vedkommende, så fodrer jeg for ca. 150-200 kr. tørfoder hver måned plus 150-250 kr. diverse i form af rester fra madlavningen, køledisken og Aldi's vådfoder til kat smiley Han har et svagt punkt for det, og det er fantastisk fyld til marvben og kong smiley

Jeg er ikke hellig, og slet ikke når det kommer til foder. Men jeg tror på at varieret fodring fremmer en sund fordøjelse(medmindre der er underliggende sundhedsproblemer), og jeg kan også mærke på kræet at han efterhånden har opbygget en lige så god evne til at tåle alt, som den gamle hund havde smiley

• #3   17. mar 2018 Hvis han fungerer godt ville jeg ikk skifte - det tager desuden lang tid før der ses om de trives på det nye med feks pels - min Mille skiftede foder fra Ca 3mdr siden og det er først indenfor de sidste par uger jeg har fundet ud af at jeg sys hendes pels bliver lidt fedtet af det.. dvs nu skal jeg så skifte igen og vente 3mdr (ihvertfald ikk bare et par uger) på at pelsen igen bliver bedre.. ville ønske jeg ikk havde behøvet at skifte over på det nuværende! Plus det er en jungle - hvor det vigtigste trods alt er at finde noget der virker for hunden - hvilket er MEGET forskelligt fra hund til hund.. så derfor ville jeg ikke skifte hvis han trives smiley

• #5   17. mar 2018 Vores hunde trives bedst på Platinum og Essential. Allerbedst Platinum og det bliver også foretrukket.
    Må indrømme at jeg ikke kender kg-prisen, men det er bestemt ikke det dyreste foder på markedet.

• #6   17. mar 2018 Vores hunde fungere rigtig godt på Olivers.

• #7   17. mar 2018 De mærker nævnt i testen er ikke noget at råbe hurra for, efter min mening.
    Gad vide hvorfor personen lige har taget fat i dem...
    En kg-pris på 30 kr er billigt.
    Jeg fodrer med råt og Essential.
    Det rå koster ca. 14-20 kr pr kg og så skal hunden have dobbelt så meget ift tørfoder, men ædelysten er bare en mio gange bedre.
    Essential giver jeg ca 30 kr for pr kg via opdrætterordning. Det er et mega lækkert foder.

• #10   17. mar 2018 Selvom hunde godt kan tåle at spise kornprodukter, har deres maver langt bedre af at spise foder, der primært består af kød og grøntsager.

Det er der da vist en, der har glemt at fortælle hundene .. aj, jeg gi´r ikke en dyt for den test. Det er så ensidigt, det der ..

Giv min hund ALT - seriøst alt - og han skider fint og flot og det hele. Giv ham Essentials .. og han får splattervom.

Ævl !

• #12   17. mar 2018 Jeg bruger RC som "grundfoder" - og så kører jeg forskelligt ved siden af. Han får en håndfuld i maden dagligt af "noget andet".

Lige nu er det Orijen - bagefter bliver det Olivers .. jeg køber de små poser på en 3 kg og bruger det til ham.

Har ingen videnskabelig evidens for at det virker - men .. ja, så får han da lidt forskelligt smiley

• #14   17. mar 2018 #13

I grunden et interessant spørgsmål smiley

• #16   17. mar 2018 Det har ikke noget at gøre med hvad de er vant til - ihvertfald ikke i mins tilfælde.

Jeg har altid kørt ham med en håndfuld "noget andet" i hans normale mad. Jeg har haft meget i, både med og uden korn uden problemer.
    Men Essentials - bang, så er der åbnet for sluserne ....

Avl .. naaa - så ville han være mere sart og det er som sagt kun Essentials, han ikke kan med.

Jeg læser tit herinde, at en del hunde ikke kan med foder uden korn - men det er jo heller ikke tilfældet her med min.

Jeg ved det ikke ..

• #18   17. mar 2018 Det er underligt .. min får også rester, vådfoder, råt .. alt glider ned uden problemer, men Essentials kommer hurtigt ud igen.

Han kommer så hurtigt over det - det er bare at lade være med at give ham det, så er maven OK igen, så selvom jeg godt ville bruge Essentials pga deres politik med at give til gode formål, så dur det ikke til min hund ihvertfald.

• #19   17. mar 2018 Ja, hvorfor er der de forskelle ?

Jeg har haft dårlig erfaring med tørfoder med lam i, har prøvet flere mærker, og det giver bare alt for blød afføring. Ikke ligefrem splattermave, men så blød så det ikke er ideelt. Første gang jeg prøvede det, var til 4-5 halvstore hvalpe, jeg havde gående. Hver og en af dem fik blød mave og det er det samme med mine nuværende voksne hunde.

Men andre må vel have succes med det, ellers blev man vel ikke ved med at producere foder med lam.

Og nu jeg tænker over det, har jeg faktisk tidligere brugt råt lam, og det var ikke noget problem, så hvorfor giver det et problem, når det er i tørfoder.

• #21   17. mar 2018 Der er altså ikke en daddel galt med korn, ris eller kartofler. Selvfølgelig skal man nok gå uden de aller billigste discount mærker i supermarkederne. I det hele taget har folk en tendens til at gøre det til en videnskab af fodre hund.

Hvis der er mave bøvl, så brug det der virker, og varier lidt smiley Hvis ikke så giv alt godt fra havet smiley

• #23   17. mar 2018 Jeg tænker ikke det er mærkeligt at der er forskel på hundes system, det er der jo også ved mennesker. Alle er forskellige , det samme i forhold til at tage på/tabe sig.

• #25   17. mar 2018 Nej min er jo i forhold til dine, som jo tilhører en ufattelig sund race, ren pakket-ind-i-vat hund smiley smiley smiley

• #26   17. mar 2018 Jeg har på fornemmelsen, at der er for mange curlinghunde og -ejere. Tykkes favoritspise var mad. Grunden til, at jeg mest brugte Orijen var lige dele regelmæssig skidning (tykke) og nogenlunde god samvittighed (min).
    Hendes favorit madskål var af stellet Morgenfrue smiley

• #27   17. mar 2018 Sallys favoritspise er også "mad" smiley

Til morgen har Sally fået en håndfuld Essentials, side skiverne fra en nyåbnet ost, en skive bacon, lidt æg, stegefedt fra bacon, en krydderbolle med smør og syltetøj og ca 1 dc æble juice smiley

• #28   17. mar 2018 Hehe Johnny, ift din steriliseringstråd: mon du her i den her tråd har fundet årsagen til, at du har måttet sætte hende ned i foder? smiley

• #29   17. mar 2018 VI har altid fodret med RC, det fungerer fint til vores hunde.

TIl gengæld får de aldrig menneskemad (rester fra bordet osv), medmindre det er rent kød og grøntsager.

På den måde kan vi styre hundenes vægt uden de store problemer.

En periode var vi lidt for flinke til at give diverse underlige ting, og resultatet var en stor fed Grosser. Det er lidet kønt skal jeg hilse og sige, og var næppe specielt sundt for køteren. smiley

• #32   17. mar 2018 A-S - Ved ikke hvad du mener smiley Hun har ofte fået så meget at hun har kunnet trille, men nu tager hun på af det. Det gjorde hun ikke før. Og så fik hun jo kun ca ½ potion af hvad hun ellers får når hun kun får tørfoder. Så det gik nok nogenlunde op smiley

• #33   17. mar 2018 Trine, jeg har ikke hørt om, at andre med pyreneere skulle have samme problem, men det er da muligt.

• #34   17. mar 2018 Ja, mine spiser nu også alt med glæde, men alligevel kan man godt spore glæden, når de f.eks. får råt.
    Også et nyt tørfoder giver lige lidt ekstra entusiasme. Måske ikke så tydeligt i forbindelse med selve spisningen, for der går det altid stærk, men når jeg hælder det op, og de kan lugte, at det er en ny spændende duft.

• #35   17. mar 2018 Vi bruger Olivers i forskellige varianter som grundfoder, det synes jeg er et godt foder og mine trives på det, og det bringes lige til døren.
    Derud over får de alt muligt andet i - råt kød, kødrester, æg, ris og grønsagsrester.
    Som godbidder og til søg bruger jeg Platinum i forskellige varianter, det gør jeg, fordi de skide godt kan lide det, og så er det blødt, så man kan brække det over i mindre bidder. Engang imellem får de også det som et måltid mad.

• #36   17. mar 2018 Min allergihund får Ziwipeak. Det koster 700kr for 4 kg. Meget dyrt, men han bryder sig ikke om sit allergifoder. Det er også meget dyrt. Så godt han er en lille hund, han får ca 35 - 40 g om dagen. Og hans allergi er helt under kontrol med dette foder

• #39   17. mar 2018 Ham jeg har nu får Royal Canin og fungerer godt men vil skifte når han har spist de sidste kg

.... fordi ???

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #40   17. mar 2018 Jeg forstår det heller ikke. Når det går godt kan det jo næsten kun blive ligeså godt eller ringere.

Hvorfor er det, at man ofte vil betale mere for et foder,man ikke ved om hunden har det bedre med.

Argumentet er ofte, at hunden skal ikke have korn og man får hvad man betaler for. Jeg er sikker på, at man har opdaget at man kan skrue prisen i vejret,så snart der står: uden korn.

• #42   17. mar 2018 Jeg syntes ikke der var den store forskel i Sallys pels på råt, den har altid været glat og blank. Syntes måske hendes grå "blandings hundehår" på bagbene blev en smule mere rød-brune, men om det bare var indbildsk ved jeg ikke.

profilbillede
  • #43   17. mar 2018

profilbillede
Kommentér på:
Valg af foder

Annonce