Hvilket tilskud til led? {{forumTopicSubject}}
Bassen har jo en korsbåndsskade og vi er nu i gang med genoptræning.
Men dyrlægen sagde at der var stor risiko for tidlig udvikling af gigt, så vi på et tidspunkt nok burde starte på et tilskud til led. Men hvad skal jeg give og skal jeg give nu eller vente til Bassen rent faktisk får problemer med gigt? Dyrlægen kommer selvfølgelig ind over hvis/når der kommer et problem med gigt, men han ville ikke anbefale noget forebyggende da han siger det ikke er sikkert det vil gøre forskel.
Men hvad er jeres erfaringer? Skal man give noget nu eller vente til et reelt problem? Og hvad er godt at give?
Der er også det at tænke på at da Bassen ikke tåler ret meget medicin så ville det jo være optimalt hvis man kan gøre noget så han kan slippe for medicin i fremtiden (lige nu skal han have noget antiinflamatorisk og der er vi nu på noget naturmedicin da Bassen ikke kunne tåle det han fik af dyrlægen, selvfølgelig godkendt af dyrlægen, så håber vi det virker).
Er lidt forvirret for er egentlig imod at give alt muligt i foderet, men samtidigt så kan jeg godt se det kan være nødvendigt i nogen tilfælde.
Så, HG, kom med jeres erfaringer og råd
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Så der bliver ikke skiftet foder da han fungere super godt på det han får nu, det er tilskud der skal gives hvis der skal gives noget
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Svenska Djurapotekets Senior er et godt bud, det samme er Solanum Flex Ha som fåes til både hunde og heste, supergodt produkt. Suppler gerne op med lidt syreneutralt C-vitamin, godt for immunforsvaret.
Men selvfølgelig alt efter, hvad bassen kan tåle.
Jeg bruger selv Glucosamin Gold og c-vitamin til min tøs, der også er opereret for to ødelagte korsbånd, og hun er absolut fint gående her 4 og 5 år efter operationerne, selvom hun fik konstateret gigt før den 2. operation.
mar 2008
aug 2009
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
https://www.dyrenesbutik.dk/hund/special-behov/ledlidelser-og-slidgigt/vetpro-aktiv-hund
Da den indeholder både glucosamin, chondroriotin og Msm som er en optimal kombination - især mange produkter mangler at der er Msm i - og msm gør at du får optimal effekt af glucosaminen Så er dumt at vælge produkter uden msm efter min mening.. desuden har jeg set flere hunde ha enormt god effekt af det... Personligt giver jeg en god olie sammen med...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
aug 2009
Så er det bare at finde noget som er godt og han kan tåle samtidigt.
Lige nu er han på Vetrofen, som er inflamations hæmmende og også hjælper med at holde led, sener og muskler flexible. Det får han da han ikke kunne tåle det han fik af dyrlægen, og indtil videre så ser det ud til han kan tåle det her. Har haft brugt det til en hest med seneskade som stod til aflivning og som nu er kommet sig helt så mit håb er at det har samme virkning på Bassen (har også prøvet det på mig selv). Så indtil videre er han dækket ind med ledtilskud.
Men det er ikke noget han skal blive ved med (det påvirker også andre dele af kroppen så tænker det måske skal bruges med forsigtighed og ikke hele livet men ved ikke nok om det).
Så må ind og se på de forskellige tilskud og så prøve mig frem når nu han er færdig med det han får nu Tak for input
mar 2008
Jeg vil godt sende dig f.eks. 15 piller af Glucosamin Gold, han skal have ½ pille om dagen, det er sikkert nok til at se om han kan tåle det.
Hvilket tilskud til led?