511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

I buret for første gang… I buret for første gang…

Taylor min lille unghund er ved at få en hel del uvaner når ham og Simba er alene. Jeg er blevet rådet til at prøve og sætte ham i bur når jeg ikke er hjemme.

Nu har jeg så købt buret, og hvad gør jeg så? er der nogen der kender en metode til at få ha til at være fortrolig med buret?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.
  • El tavle 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I buret for første gang…
  • #1   24. jan 2007 MGP - skal jeg vente med at lukke ham der inde, indtil han f.eks selv søger der ind for at sove?

Sabrina - jeg var i jem og fix, de havde tilbud på dem i sidste uge

• #2   24. jan 2007 hvordan reagere jeres anden hund på at den ene er i bur..? kunne forestille mig at hvis den ville lege med noget, at den anden så satte sid til og hyle for vildt...

• #3   24. jan 2007 Lise - lol... nu er mine hunde lidt små og ja.... det er jeg ikke, men idéen om at det skal være rart at være der, den kan jeg klare

• #4   24. jan 2007 andreas og heidi - jeg har tænkt på det samme og overvejede at købe at bur til hver, men min "gamle" hun ligger sige til at sove når jeg ikke er der, så han kommer ikke til at løbe runde.

Jeg er så nervøs for at det skal blive en dårlig oplevelse for Taylor, da jeg virkelig godt kunne tænke mig at det kommer til at fungerer

• #5   24. jan 2007 vores gør det samme,, da vi fik tyson var han osse ekstremt ødelæggende fra de tidligere ejere. er dog meget begrænset hvad han har fat i her.. småting..

men efter den lille djengis er kommet bliver han gejlet op hvis djengis får fat i noget "ulovligt" og skal straks ødelægge det osse.. lidt ligesom at det altid kun er den andens legetøj som er mest spændene..

så ville gerne have en bur/hule enten kun til djengis som han kan ligge sig i, eller til dem begge.. bare lidt træls for tyson når han er så stor og egentlig ikk bider i ting normalt..

• #6   24. jan 2007 Er kæmpe modstander af at sætte en hund i buret mens den er alene. Prøv at forestille dig selv at sidde på en meter x en meter i feks 8 timer og vente på at der kommer nogen hjem.

• #7   24. jan 2007 hvem siger at lågen skal lukkes da..?? der er så vidt jeg ved mange som bare lægger tæpper over med lågen åben, så de har en hule de kan føle sig trygge i mens man er væk...

• #8   24. jan 2007 Jeg ville lade den spise derinde de næste mange dage.. og så lige så stille lukke lågen, mens den spiser og åbne igen få sekunder efter.. Dette øger du så med lidt tid af gangen..

Sabrina: Du kan købe bure i Harald Nyborg bla, til en billig penge.. Jeg gav 350 kr for Luna's..

• #9   24. jan 2007 Hej Heidi J. Husk på at det kun er en symptombehandlig du overvejer at gøre og få ikke løst problemet. Er selv stor modstander af at hunde skal være i bur i sit eget hjem. Få en adfærdsbehandler ud til dig som har nogle bruger nogle metoder der hjælpewr din hund også i fremtiden, så han ikke altid skal leve i et bur.

• #10   24. jan 2007 Hmm. . . lidt mange fejl i , det gik lidt stærkt ..sorry

• #11   24. jan 2007 Åh MGP, hvad gør man ikke for sine små pus...

Jeg har ladet Athene selv bestemme, men har da i starten fodret hende i buret, givet hende ben, og ligget med hende derinde så hun ikke synes det er en dårlig oplevelse. Hun skulle trænes i at være i buret til vi skulle på bustur til Polen, hvor hundene skulle være i bur, og på selve turen var der ikke det mindste.

Du kan evt også forsøge med klikkertræning, hvilket jeg blev anbefalet da jeg var på klikkerkursus.

Held og lykke.

/ Trine

• #12   24. jan 2007 Nu ikke så sart.... Athene graver også hule med det er i min seng og det går ud over min kæmpe dyre gåsedunsdyne, men det ser så festligt ud med dun allevegne. hi hi, men knap så hyggeligt at støvsuge det hele op.

/ Trine

• #13   24. jan 2007 Dina

nogle adfærdsbehandler anbefaler også buret da det giver tryghed, hvilket var præcis det Lilo havde brug for, hun kan gå ind og ud af sit bur når jeg ikke er hjemme, men hun ligger altid i det når jeg kommer hjem og intet er blevet ødelagt,

symptombehandling eller ej, det virkede hun fik et bur,

• #14   24. jan 2007 Har også bygget en hule til Fie, hun går dog sjældent derind og sover frivilligt, men hun går glad ind hvis jeg giver hende kommandoen til det smiley

Søges der godbidder er det første sted hun leder *GG*

• #15   24. jan 2007 Ja, Sabrina, det var nemlig billigt.. Og jeg vil mene at Simba sagtens kan være i det:-)

• #16   24. jan 2007 .Jeg har lige været ude lidt, så det er ikke fordi jeg ikke vil svarere.

Dina T - du drømmer ikke om hvor meget jeg har imod at sætte min lille Taylor i bur, der er flere forskellige årsager til at han skal i bur, han spiser hvad han kan komme i nærheden af - sko, stole, papir osv. Det problem kan jeg klare ved at ligge dem i gangen når jeg ikke er hjemme, også bare flytte mine ting. Men Taylor er ikke renlig, han har haft en tarminfektion i lang tid, og har det nu bedre, men det har også bidraget til at han ikke har fundet d af hvor man tisser og hvor man ikke tisser. Af de 2 årsager vil jeg forsøge med et bur, selvom det ikke er noget jeg er vild med

• #17   24. jan 2007 Her kan du købe gode og billige bure, jeg har selv lige bestilt 2 stk hos hende :-))

Hun har også en profil med sine hunde herinde :-))

(link fjernet)

• #18   24. jan 2007 Jeg har tænkt på, når jeg får nr 2 engang, at jeg istedet for et bur, ville give den en hvalpegård.. Så har den lidt mere råderum, men er stadig afskærmet.

Det ved jeg ikke om kunne være en ide du kunne bruge..

Jeg så også at der var en herinde, der lige har fået sin lille hvalp hjem, hvor de har lavet et lille hjørne til hende..

(link fjernet)

Det var også en ide, jeg kunne finde på at tage til mig:-) Hvis det kunne blive muligt..

• #19   24. jan 2007 Mmm ja.. man kan jo få dem i forskellige højder.

Jeg havde Luna lukket ude i en stor T-gang da hun var hvalp. Istedet for børnegitre havde jeg nogle hjemmelavet sat i.. Blomster espalier i træ. Dem har hun aldrig sprunget over.. Har endda lige haft et sat op ud til køkkenet i en periode.

Se billede 12 i min profil

• #20   24. jan 2007 har da osse tænkt på og sætte sådan et børnegitter op, så de er lukket ude i køkkenet.. men er bange for at tyson bare ville gå lige igennem den, eller tygge den i stykker..

vi har prøvet og lukke dem derude, og der har intet været af spiste eller ødelagte ting..,
    der satte vi en plade for, den har tyson så tygget lidt i.. og enda fået den væltet et par gange.. selvom den sidder i spænd og et par stole bagved...

det er nemlig så rart med flisegulv da den lille ikke er 100% renlig når vi er væk, den har ikk helt lært og holde sig endnu... :o/

• #21   24. jan 2007 Prøv og give den en på opleveren istedet for. En håndfuld godbidder i en 1½ liters flaske er et godt stykke legetøj og den bliver træt inde i hovedet af og lege med den. Der skal også gerne være noget og tygge i til din hund vores spiser ikke alting mere. Men går også tur med ham hver morgen inden jeg tager afsted. Sørg for den er træt inden du gør fra den og så skal der være noget at lege meed imens man er væk.

Kommentér på:
I buret for første gang…

Annonce