{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug af DNA-markører og hundeloven?
  • #1   22. feb 2018 Det kan man da håbe. Hold op de liv, tåre og penge der kan spares ved en hurtig vurdering der faktisk er videnskabelig baseret.
    Man kunne jo forsøge at optimere testen på netop de forbudte racer. Det er jo det vigtige element i den.

• #2   22. feb 2018 Jeg tror ikke det vil resultere i færre tvangsaflivninger, måske tvært imod.
    Men det vil gøre at hundeejere vil kunne undersøge om deres hunde er lovlige før de avler, eller politiet banker på døren

• #3   23. feb 2018 Det lyder som en ret lovende test.

• #4   23. feb 2018 Lidt OT: Skemaet med testen af et hvalpekuld viser med ret stor tydelighed det med at med blandingskuld er der ret stort 'udfaldsrum'. Altså at hvalpene i et kuld blandingshvalpe indeholder forskellige andele af de racer der er blandet af. I pågældende kuld indeholder nogen af hvalpene 25% amstaff, nogen 37,5%. Nogen indeholder 25% ambull andre 12,5%. Det samme med Cane Corso. Nogen af hvalpene indeholder Golden Retriever - andre ikke. Nogen indeholder forskellige mixed-breed andre gør ikke. SAMME kuld smiley
    Noget at tænke over, hvis man planlægger et blandingskuld smiley

• #5   23. feb 2018 Jeg er overbevist om, at den vil blive brugt fremover.
    Jeg kan dog tænke mig til, at nu skal samtlige OEB, hvis de bliver anmeldt - igennem den test.....
    Og det er jo blandinger med noget suspekt ind over..da der med stor nøjagtighed kan racebestemmes ned til 12,5 0/0 svarende til oldeforældre....

• #6   23. feb 2018 Ja det vil være noget rod.
    Hvis man f.eks parrer en 25% "amstaff" med en uden "amstaff" i testen, så må man formode at gennemsnitlig så vil halvdelen af kuldet være lovlige og den anden halvdel ulovlige

• #7   24. feb 2018 Lyder spændende ! Ville være fantastisk, hvis man kunne komme med en brugbar test, så hundeejere med lovlige blandingshunde rent faktisk kunne bevise at hunden var lovlig.

• #9   24. feb 2018 Enig Pia. Folk burde istedet overholde loven og IKKE lave ulovlige blandinger..
    Men som det fremgår tydeligt flere steder, så vil folk have lov til at overtræde loven med både ulovlige hunde og misbrug af diverse stoffer..different law, same sh*t.

• #12   24. feb 2018 Problemet med hundeloven i dag, er jo sådan set at alle med hunde uden stamtavle reelt er i farezonen, også selvom hunden ligner en labrador.
    Så jeg synes da absolut at der er brug for en test, som kan bevise det, hvis hunden ikke er ulovlig, selvom den så skulle ligne noget der er ulovligt.

Men ja, jeg er et eller andet sted enig, i at det er fuldstændigt ligegyldigt at bruge penge på den slags tests. Man kunne i stedet fjernet forbudslisten, så var det problem løst smiley

• #13   25. feb 2018 Hvad ER det for noget vrøvl. EN hund, som ligner en lab vil IKKE ende i farezonen bare pga den er en blanding.
    En hund vil være i farezonen, og helt retfærdigt, hvis den har bidt.
    Eller hvis den ER ulovlig, dvs ligner én blanding af amstaff eller ambull, hvad alle OEB ligner...

• #16   26. feb 2018 Jeg syntes ideen er god fordi den vil stoppe den debat om alle de hunde der ,som påståes ,bliver aflivet uden beviser , jeg tror som Jesper ikke at aflivningerne vil mindske men testen giver de ejere en mulighed for ikke tjekke racerne i hunden inden de køber og derved har de 100% ansvaret for deres valg .

Kommentér på:
Brug af DNA-markører og hundeloven?

Annonce