{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Drømer hunden eller har den mareridt {{forumTopicSubject}}

Lige nu ligger Tjalfe og drømmer...

Han siger de der almindelige drømmelyde, hvor han pruster og kommer med pive lyde.

Alle vores hunde har stort set sagt på samme måde. (vi har haft en puddel, labrador, 2 gravhunde og nu har jeg Tjalfe, min mystiske blanding) men mit spørgsmål er, kan man høre forskel på om de drømmer noget rart eller ubehageligt/mareridt?

Nogen gange små-gør Tjalfe og knurre indimellem, når han drømmer, kan det være mareridt?
Andre gange løber han i søvne og siger almindelige drømmelyde, det kunne tyde på han drømte, han løb og legede, men kan man høre forskel på hundens drømme? Og kan hunde egentligt have mareridt?

Nogen der ved noget om det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømer hunden eller har den mareridt
  • #1   19. jan 2007 jeg ser lige med... ku jeg også godt tænke mig at vide

• #2   19. jan 2007 Så lige overskriften, mener selvfølgelig "Drømmer" og ikk "Drømer"..
    Æv ikke så mange der kommer med facts:-/

• #3   19. jan 2007 Gid der var nogle der kunne svare på det, jeg vil nemlig også gerne vide hvorfor Nala gør som hun gør.. :

Tror hun slås i søvne nogle gange, og løber fra noget smiley

• #4   19. jan 2007 Jeg har desværre heller ingen facts - men jeg tror at hunde drømmer både gode og dårlige drømme...

Baloo gør alt det i har nævnt, og så kommer han nogen gange til at HYLE som en ulv... Det er ret skræmmende når han gør det... Det lyder helt vildt.. Og han bliver selv så forskrækket at han vågner...

• #5   19. jan 2007 Det kan mennesket vel ikke svare på?

• #6   19. jan 2007 Jeg tror nu også godt, at hunden kan have mareridt. Man ser jo nogle gange, at hunden hyler helt ulykkeligt, men den prøver på at løbe væk, andre gange logre den med halen.

Så ja, jeg tror godt at de kan have mareridt lige som alle andre, men hvad de drømmer, finder vi jo nok aldrig ud af:-)

• #7   19. jan 2007 Tror ikke der er nogen der ahr noget helt korrekt og konkret svar på dette spørgsmål.

Jeg tror hunden bare drømmer og man ikke bør vække den.Især børn skal lære at hunden ikke må røres når de er i denne 'drømmesøvn' da der er flere eksempler på at hundene er så langt væk at de bider i forskrækkelse.

I nogle hunde flokke har man også set at de vågne hunde angriber den drømmende hund:(
    Andre hunde bliver bare meget usikre når den anden drømmer, Honey vil f.eks ikke sove med Ninja når han drømmer og går sin vej, hvorimod Ninja er ligeglad med om Honey drømmer.

Men da det er noget helt naturligt opstået og observeret hos næsten alle hunde, går jeg udfra at det har en hvis mening og lader derfor mine hunde drømme.

Kommentér på:
Drømer hunden eller har den mareridt

Annonce