3.554 visninger
|
Oprettet:
Hund i løbetid bløder voldsomt {{forumTopicSubject}}
Hej,
Min hund er gået i løbetid for 4 dages tid siden, og det startede temmelig normalt med blodpletter hist og her på gulvet. Nu er det dog gået over i at der er blod rundt omkring på væggene i op til 1 meters højdes, det ligner nærmest at det er sprøjtet på væggen! Det er flere steder, og jeg bliver selvfølgelig meget nervøs for om der er noget grueligt galt!
Har nogen af jer oplevet noget lignende? Ved nogen af evt hvad det kunne være?
Det skal siges at min hund er en labrador retriever, som snart er 5 år gammel.
Fortsat god dag, og på forhånd tak for hjælpen
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.058
Hvis det ikke er normalt for din tæve, så ville jeg bestemt kontakte dyrlægen
feb 2018
Følger: 6 Emner: 1 Svar: 3
Jeg vil sige at hun udover de vildsomme blødninger ellers opfører sig meget normalt, det virker ikke som om der er noget der gør ondt, men visuelt udefra ser det voldsomt ud...
Men jeg overvejede også at ringe til dyrlægen, men tænker på om det evt kan vente til i morgen, mandag, så hun kan komme hos den dyrlæge hun normalt er hos, hvad tænkes der om den sag?
Tak for hurtigt svar!
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.058
feb 2018
Louise: det har jeg faktisk godt tænkt over, men når jeg har vasket flere vægge, døre, skabe osv. Flere gange, så tænker jeg at det er usandsynlig at hun har rystet sig selv så mange gange - men nu bliver det tjekket og så må vi se, det kan jo teoretisk set godt være det forholder sig sådan!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.460
Store tæver kan bløde en hel del, men hvis det ændrer sig i forhold til pågældende tæves norm, så skal man bestemt være opmærksom på det både under løbetiden og i perioden efter.
Rille var sådan, at da jeg kom hjem og hun rejste sig, løb blodet hen ad gulvet og hun var helt tværet ind i blod på hele den ene side. Hun gik løbetiden igennem med generelt mere blødning end sædvanligt, men specielt 2 omgange med meget voldsom blødning og var egentlig ok bagefter. Jeg havde selvfølgelig kontakt med dyrlæge omkring det, så da hun blev meget hurtig meget dårlig ca. 2 uger efter løbetiden, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, hvad der var galt. Rille var 13 år og jeg valgte aflivning, ingen grund til at trække hende igennem en operation på det tidspunkt.
Havanna's meget voldsomme blødning kom ca. en uge efter afslutning af løbetid, en løbetid, hvor hun havde blødt en del, dog ikke på niveau med Rilles. Havanna blev steriliseret med det samme.
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.280
Jeg fik hende steriliseret efter den omgang. Indvendigt så alt fint ud - ingen tegn på cyster, infektion eller andet. Men jeg var meget letter over at ingen af os skulle igennem det igen
okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
Kan ikke helt overskue tanken om to blodige sprinklere... ??
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.280
Her er min gang. På 21. blødningsdag
feb 2018
Mange tak for jeres tid og svar!
Til sidst skal det siges at hun også blev mærket på mht. underlivet, men dyrlægen vurderet ikke der var noget mistænksomt. Vi blev dog alligevel enige om at få hende steriliseret, så i får ikke flere spørgsmål fra mig om løbetid I hvert fald ikke med den hund (Bounty) jeg har nu!
Fortsat god dag, og igen tak!
Hund i løbetid bløder voldsomt