968 visninger
|
Oprettet:
Gamle hunde.. {{forumTopicSubject}}
Jeg tænker på hvad folk gør omkring de ældre hunde, som er blevet lidt mere stive i kadaveret, og som er blevet mindre glade for vores vinterkulde
Der findes jo masser af foder og tilskud.... men hvor meget af det er noget opreklameret møg?
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 340 Svar: 6.141
sep 2005
Vi har prøvet at give min det osse, men hun kan godt se at maden så ser 'forkert' ud, og så skal hun tivertifald ikke ha det!
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Da hun så fik dårlige nyrer som 12-års, var jeg nødt til at fjerne det hele, og sætte hende over på "skod"-diæt-foder, der ikke indeholder noget som helst ekstra, til den gamle hund.
Mirakuløst nok - ja, så er hun stadig fit-for-fight efter snart tre år på diæt-foder, og jeg kan overhovedet ikke mærke, at hendes tilstand er blevet dårlige, efter jeg tog alle tilskudene fra hende... Det er sgu lidt tankevækkende, synes jeg.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Jeg kan se på Sibbe, når hun skal have det - holder gerne en pause om sommeren og når så hun i løbet af efteråret begynder at se lidt "stiv" ud, så starter vi op igen - det hjælper, det er tydeligt at se.
Og mine knæ gør ondt og knirker som en gammel trædør, hvis jeg selv holder pause - 3-4 dage med pillerne, så holder de kæft igen og generne er væsentlig mindre.
Min mand til gengæld, han siger at han ingen virkning mærker....
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
lakseolie i maden,HVER dag,sammen med sit normale tørfoder,der altid er tilsat grøntsager,eller reven gulerod,samt vådfoder.
Jeg synes,olien hjælper,på div. skavanker,OGSÅ på synet.
og,når det er rigtigt koldt,får han dækken på ,og når der saltes,ballonsko,som selvfølgelig tages af,med det samme,når vi er inde i opgangen.
Olien hedder brit care, han får 4 ml. om dagen, det svarer til 12 kg. han vejer 11 kg ja,han er en stor sort hanmops,som iøvrigt ikke har et eneste gråt hår i sin pels,kun "mulen" er gråmeleret.
Indrømmet,han bliver passet i "hoved og røv",men han skulle gerne have mange mange år endnu,og jeg har lidt på fornemmelsen,at den olie er ihvertfald for min hund, et "vidunder middel"
men jeg må selvfølgelig indrømme,at sammen med olien,får han øjendråber hver dag OG smertestillende for gigten,begge dele dyrlæge ordineret,så "vidundermidlet",ville ALDRIG kunne stå alene,som mopsens eneste "medicin",men altså kun som tilskud.
hilsen
vibeke
sep 2005
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
mar 2009
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 13 Emner: 54 Svar: 1.376
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 502
Derudover har hun altid dækken på i vinter perioden.
Det hjælper hende
Gamle hunde..