Så var Bassen til røngten Så var Bassen til røngten
Opdatering til dem der var så flinke at komme med gode input og råd og støtte da jeg skrev om hans gakkede gangarter (og til andre der kunne være nysgerrige)
Så har Bassen været til røngten af lænd/bækken og hele vejen ned gennem bagbenene., samt blevet tjekket af en orthopæd dyrlæge.
Røngten var heldigvis fin og der var ingen forandringere eller andet unormalt. Til gengæld er der et skadet ledbånd i højre knæ, dyrlæge samlignede det lidt med en slem forstuvning, så nu hedder den ro i 3-4 uger og tjek igen om 3 uger, derefter genoptræning hvis alt går som det skal. Og han får smertestillende de første 14 dage.
Så nu håber vi bare det går den rigtige vej, så vi snart får vores glade overfriske hund igen.
Og så blev han også kastreret når nu han var bedøvet, så vi forhåbentligt også kan slippe for han får problemer med prostata igen.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 332
Men er "glad" for de fandt problemet så vi kan gøre noget ved det (så glad som man nu kan blive for en skade
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 154 Svar: 10.646
Hvordan er udsigterne til heling, når han har gået med det så længe?
Jeg håber han kommer sig helt
aug 2009
Dyrlægen mente at det nok skulle hele fordi Bassen stadig er ret ung, men at det godt kan tage lang tid. Med mindre selvfølgelig at Bassen laver et eller andet dumt, hvilket godt kunne ske da Bassen jo er en hund med fut i. Men så må det jo være op til mig at gøre mit bedste for at det ikke sker, bl.a. ved at holde ham i kort snor de næste 4 uger og i starten af genoptræningen. Det bliver hårdt, men ikke umuligt
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 3.377
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.478
Og vil da lige hive denne tråd op. Nu bassen ikke må løbe og fræse rundt, så må man jo trætte kræet med hjernegymnastik.
https://www.hundegalleri.dk/forum/traaening/737759-aktivering_af_hund_billedtraad#lastViewed
aug 2009
Salla - Jeg husker skam godt den tråd og den er rigtig god med mange sjove øvelser. Det er bare at finde dem af dem som Bassen kan lave uden i sin iver at lave sidelæns hop
Så var Bassen til røngten