Afrevet klo Afrevet klo
Min dejlige Luna har i tirsdags revet en negl af... Vi tager til dyrlægen hvor han river resten af neglen af, og inden under er der hvad ligner en lille rød knogle som han brænder. Han gav hende en penicillin sprøjte som skulle virke i 3 døgn, og smertestillende. Han binder foden ind.
I torsdags er hun begyndt at halte meget på benet. Hun virker træt og slikker neget på foden der stadig har den samme forbinding om. Hun har ikke feber, og har spist sin morgenmad. Tager forbindingen af, og tager til dyrlæge.
DyrlægeN fortalte at det var lidt betændt, at det er som en betændt neglerod ved mennesker. Luna fik noget antibiotika i en sprøjte, og en fem dags antibiotika kur, som vi skulle starte med i dag. Ligeledes fik hun en beroligende sprøjte - mod smerter.
Hun skal have fodbad 2 gange dagligt, en ren sok på to gange dagligt og en gåsok på ugenfor.
Hvad er jeres erfaring med afrevet negle og hvad har i gjort? Hvor længe gik jeres med sok indenfor og udenfor? Og hvor længe blev i ved med at gøre det rent?
Er så bange for at gøre noget forkert. Så er lidt hysterisk, for at det skal gå i knoglerne på hende.
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 154 Svar: 10.638
Bella flækkede en klo sidste år, og fik den trukket af. Hun fik ikke infektion, men det var et meget, meget langt forløb. Jeg tror der gik 8 uger før hun var sådan nogenlunde haltfri. I de 8 uger var hun on/off på smertestillende.
Hun havde sok på indendørs de første par uger (2 uger tror jeg), og så brugte hun Pawz udendørs i hele perioden.
Problemet med sokker og alt mulig andet er, at kloen ikke får luft og ro til at tørre ind. På trods af skærm, kunne hun slikke på den, så det var virkelig op ad bakke.
Jeg ville holde sok på inde og Pawz på ude den første uge eller to, rense det dagligt ihvertfald den første uge, og så se tiden an.
God bedring med hende
mar 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
Det betyder meget, for Sys virkelig det er svært...
Sys som sådan ikke hun halter vildt meget på det. I hvert fald ikke inden for, det er mere ude for når hun har en udendørs sok på der er købt ved dyrlægen.
Hendes klo ser sådan her ud til morgen - dyrlægen brændte i den i tirsdags.
mar 2016
sep 2017
mar 2016
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
Jeg får dyrlægen til rense og afrive negl hvis hun ikke selv når at gøre det. Får en recept til antibiotika. Og så sprayer jeg med noget desinficerende spray der lugter af gran fra dyrlægen så hund ikke slikker på det. Og så pakker jeg det ind i et trusseindlæg og forbinding fra apoteket. Trusseindlæg er sterile
Holder hende i ro 1-2 uger, go så er hun frisk igen
sep 2013
mar 2016
sep 2013
Sally kunne også godt finde på at slikke alligevel. Men så sprøjtede vi bare igen. Det vigtigste et bare at få pakket ind indtil healingen er godt i gang
sep 2017
Jeg skal helt sikkert have fat i noget af Johnny tryllespray, hvis det bliver aktuelt igen. For det var da et værre cirkus med Bella dengang.
Jeg tror nu nok at det hurtigt lukker sig på din hund. Som sagt er der stadig negl og neglebånd, så det tager kun et par uger før den er hel og fin igen.
mar 2016
Men det nederste af neglen er trykket af... Det øvre er der endnu, det nederste er brændt.
Men hvordan kan man se om der er neglebånd?
sep 2017
Med sørg for at skærme poten godt, nu hvor der er frost og salt. Hvis du ikke har Pawz hjemme, så smut afsted efter en pakke. Du kan skylle dem under hanen når du kommer hjem fra tur, og pudre dem med lidt babypudder, så holder de længe. Jeg plejer at skære en lille slids oppe i den tykke elastik, så de ikke strammer så meget om poten
mar 2016
De skulle danne en form for hinde og indeholde pencillin.
Hendes pote således ud i morges, da den var blevet renset. Men syntes inden da at der så ud som om der var betændelse ude i kanten.
mar 2016
Lunas pote ser sådan her ud når vi har sprøjtet den med det vi bruger til kalvene.
Det hedder cyclo spray vet.
mar 2016
Afrevet klo