{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Kløv {{forumTopicSubject}}

Ja her nogle af jer erfaring med dette? jeg var i Lapland sidste år og gå 400 km. Fantastisk men man får let meget oppakning med.
jeg tager til Lapland igen til sommer og naturligvis skal Salik med. med det med at slæbe hundemad med rundt det bliver hurtigt noget tungt. Derfor overvejer jeg investere i en taste til kløv. Hvad jeg kan læse mig frem til kan en voksen veltrænet hund bære 20-35% af sin kropsvægt i flere dage. og det lyder jo tillokkende for min ryg.
Jeg påtænker at starte træning allerede nu (vi rejser i juli).
Men inden jeg gør Salik til pakæsel vil jeg gerne høre hvad I har af erfaringer. Han vejer 30kg, er eurohound, 6 år, ingen HD, AD eller lignende og er i rigtig fin form. Men jeg er naturligvis hverken interesset i en hund med slidskader eller hængeryg smiley
Hvis nogle af jer har ideer til letvægtsfoder hører jeg gerne. indtil nu har løsningen været orijen frysetørret

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kløv
  • #1   29. jan 2018 Ziwipeak, det er dyrt men hundene skal have mindre i forhold til alm tørfoder.

• #3   29. jan 2018 tak for svar smiley han ser din ud med sin taske på. Det der vejer i min taske er en müsliblanding til mig selv, telt, sovepose og liggeunderlag. og så tøj kompas og kort. Jeg gider ikke gå med meget mere end 15 kg plus de 2 kg tasken vejer. Heldigvis er drikkevand ikke noget man behøver have med i sommerhalvåret er der smeltevand fra bjergene alle steder smiley Men turen tager næsten 4 uger og på den tid spiser Salik 15 kg foder det ville vlre helt umuligt både at bære op o at have plads til i tasken ?? sidst kombinerede jeg frysetørret foder med pemmikan

• #6   29. jan 2018 Lærte lige noget nyt. Anede ikke hvad en kløv var, så det måtte Googles smiley
    Har ingen erfaring på området at byde ind med, men for fa’en hvor lyder det bare som en fantastisk tur smiley
    Håber at Salik bliver glad for at bære sin egen mad selv.

• #7   29. jan 2018 Jeg tror løsningen på foder bliver at få en ration sendt op halvvejs. Vi går på kungsleden fra starten i Abisko og til slut. og det kan virkelig anbefales!... Der er en lille bitte hytte med lidt rationer hver anden dag ca.. og her kan man købe frysetørret mad til mennesker og her får Salik altså en portion af dette også hver dag Det koster en krig men hvad fanden vi er jo på ferie smiley Og så får han en omgang pemmikan så tror jeg kan klarer sig ogsp ude at skulle slæbe på 20kg mad selv. Jeg vil ikke have han kommet hjem og ligner en udtjent rideskolepony smiley

• #9   31. jan 2018 Bare lige en tanke: Ville man kunne transportere mere, hvis man brugte en form for slæde ? F.eks en lille let plastikslæde ? Eller ville det være helt håbløst i forhold til landskab eller holdbarhed på slæden ?

• #10   1. feb 2018 Jeg overvejede faktisk slæde før jeg tog der op. men der er mange sten og klipper (dog også sne nogle steder) så mange gange går man steder som det her og det tror jeg hurtigt ville kunne blive noget værre noget . Jeg er kommet ned på 5kg foder til Salik så det ser ud til det nok er muligt at lave ham slæbe det selv smiley

profilbillede
  • #11   2. feb 2018 Ja slæde duer ikke i det landskab smiley Den ville blive smadret ret hurtigt.

Dejligt at du er kommet ned i vægt af foder, så Salik kan slæbe det selv. Det letter jo gevaldigt på din rygsæk. Håber at I får en fantastisk tur smiley

Kommentér på:
Kløv

Annonce