{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

HD {{forumTopicSubject}}

Ja hvordan skal man nu skrive det her... Kan man på nogen hunde med HD se det på den måde de går på eller ???

Grunden til jeg spørger er at jeg i går ved et tilfælde lagde hånden på Fluffy`s ene hofte i det hun begyndte at gå og jeg kunne så mærke at hoften gik meget ud for hver skridt hun tog og det ligesom kom med nogen svup svup... Den anden hofte var der lidt men slet ikke så meget på.. Og i dag da hun så var ude og løbe uden snor og løb foran mig kunne jeg så se at hun skred lidt ud i den højre hofte når hun løb, jeg har altid synes hun var lidt stiv i sine bagben men har ikke tænkt mere over det da min dyrlæge i sommers gav hende en meget grundig undersøgelse af ryg og hofter, fordi jeg gerne ville gå til agility med hende, nu har jeg heldigvis meldt det fra igen fordi vi hellere ville træne hos Kisser...

Men kan man se det på nogen måde uden at få taget røgten billeder=???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD
  • #1   12. jan 2007 Okay jeg har jo ikke selv haft en med HD før og det skulle da lige passe at hun også har fået det, så kan hun sku da snart ikke blive mere uheldig!!!!

• #2   12. jan 2007 nadja.. man kan ha en formodning om det,men man får ikke et sikkert svar før hunden har fået taget røngten nogle dyrlæger kan mærke,at de er løse men det kan de være med en b hofte.. Hvis hunden har svært ved at rejse sig,halter,går pasgang , kan det være hofterne,men det kan os sidde i ryggen,knæet osv..

• #3   12. jan 2007 Hmm nå vi må nok snart en tur til dyrlægen og få hende undersøgt igen, jeg ved ikke om jeg vil have taget røgtenbilleder da jeg ikke helt kan se hvad jeg skal bruge dem til, hun skal ikke have hvalpe og vi har droppet agilityen igen så... Men så må jeg jo bare sørge for at skåne hende så hun ikke bliver belastet, det skal dog siges at jeg er sikker på hun ikke har ondt.

• #4   12. jan 2007 nadja.. Som min dyrlæge siger.. hunden går på sine ben og ikke sine billeder smiley

• #5   12. jan 2007 Tak Stine smiley hun har ikke svært ved at rejse sig og løber for fuld hammer og hun halter heller ikke men hendes højre hofte skyder en del ud til siden når hun går, hvor den venstre sidder der hvor den skal...

• #6   12. jan 2007 Nadja.. sådan noget rejehop agtigt smiley det gør min hund,men hans bror gør osse.. den ene har A og C... den anden har A A.. så det ville jeg ikke ligge det store i,når du intet andet mærker smiley

• #7   12. jan 2007 Det har du ret i Stine og hun er jo en god rundkørsel fra Grækenland og har indtil nu fået Allergi, svag psyke og har fået fjernet en kræft knude og har stadig hævede lymfekirtler i halsen, jeg har valgt ikke at få taget flere prøver på hendes kræft da jeg har taget en beslutning om at hun ikke skal igennem kemo eller andre hårde behandlinger imod det, hun har det godt nu og er livsglad og legesyg og det ved jeg ville forsvinde hvis jeg gik igang med de behandlinger der er imod det, det vil jeg ikke byde hende, så vil jeg heller sige at hun skal nyde livet her så længe hun har det godt og er smertefri og når den dag kommer hvor hun ikke har det godt længere så skal hun have fred. Hun skal have et værdigt liv og ikke holdes i live pga min egoisme.

• #8   12. jan 2007 Stine nej ikke rejehop, du kan se at hofte benet skyder kraftigt ud til siden mens det andet bliver hvor det skal...

• #9   12. jan 2007 Nadja

Deet lyder som om det er værd at undersøge.. Men jeg håber da på det bedste for jer

• #10   12. jan 2007 hold da op,hun er uheldig.. Puha.. Hvis du føler at hun begynder at blive stiv osv,så ta billeder ellers ser jeg ingen grund til at du skal gi dig selv endnu en bekymring,hvis hun havde det..lad hende være hund,uden at sætte begrænsning..
    Har selv fået tjekket min i hoved og r.. .. Ingen dyrlæger kunne finde noget,men det kunne kiropraktikeren.. jeg kan ikke se forskel,desværre.. jeg syntes stadig han gør mærkeligt,men sommetider får man focus på ting der ikke betyder noget for hunden..

• #11   13. jan 2007 Stine jeg tager det også stille og roligt jeg har ikke tænkt mig at rende til dyrlægen på mandag og få hende tjekket igen.. Jeg ved jo jeg alligevel ikke ville gå igang med den store behandlig af hende pga af alle de andre sygdomme hun har.. Jeg nyder hende hver eneste dag jeg har hende´ og må sige det er faktisk en ret god måde at gøre det på, for jeg sætter endnu større pris på hende når jeg nu ved at hun nok ikke bliver en meget gammel hund... Jeg sidder jo ikke og tænker at nu dør hun i morgen men jeg ved jo godt at hun har tingene imod sig og det er urealistisk at tro hun bliver gammel, men hun har også haft en meget hård start på livet i Grækenland og jeg er så bare glad for hver dag jeg kan give hende her smiley hun er jo mor`s lille Prinsesse *S*

• #12   13. jan 2007 Nu må i endelig ikke tro at jeg ikke ville skynde mig til dyrlægen hvis jeg troede hun havde ondt, for troede jeg det ville jeg stå og banke min dyrlæge op midt om natten smiley

• #13   13. jan 2007 selvfølgelig skal man gøre hvad man føler for,ingen tvivl om det.. Det jeg mener er at har hunden Hd er det værste man kan gøre er at begynde at begrænse den,så længe den ikke udviser tegn på smerter eller andet.. den vil derved miste dens muskelstyrke og så kommer man ind i en ond cirkel..

• #14   13. jan 2007 Stine det jeg mener med at skåne hende er med hensyn til at løbe op og ned af trapper 20 gange om dagen og gå til agility osv.. Hun skal da stadig have lov til at løbe frit og lege osv.. ellers ville hun bare gå på væggene her hjemme *LoooL* Så hvis det viser sig hun har HD vil jeg nok vælge at sætte et gitter op så hun ikke løber op af vores trapper alle de gange om dagen som hun gør nu, hun elsker nemlig at lege tagfat med kattene op og ned af mine trapper

• #15   13. jan 2007 Nadja.. det tror jeg skam heller ikk.. smiley

• #16   13. jan 2007 smiley

• #17   13. jan 2007 Nadja.. er helt enig,er bare dum til at forklare på skrift..

• #18   13. jan 2007 Stine jeg er heller ikke god til at forklare det på skrift smiley

Grunden til man holder den i ro i starten på smertestillende er for at få en ide om det virker...

• #19   13. jan 2007 En rigtig hund.. nu snakker vi hund,der ikke udviser tegn på smerte.. Den ville jeg ikke stille i ro,om den så havde E og E på dens billeder.. Tværtimod ville jeg styrke dens muskulatur endnu mere.. Men selvfølgelig undgå de ting man ved der slider på leddene.

• #20   13. jan 2007 Ups.. en rigtig kvinde..gg .. Ikke hund..

• #21   13. jan 2007 Det smertestillende skal lige ha tid til at virke og når hunden har smerter belaster den det meste af kroppen forkert.. man kan kalde det en slags time out,hvor man så starter stille op igen og derefter trapper det smetestillende ned,til et niveau der passer til hunden.. ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare den smiley ring til mig i stedet..LOOL

• #22   13. jan 2007 smider en kikser til Lucky

• #23   13. jan 2007 nu bliver jeg nok ikke slagtet af Rilou for dette, hun har jo selv skrevet det i en tråd

men den dyrlæge hun havde indtil dette skete sagde dette dengang Caiser var 5 mdr og han haltede

den har løse hofter, smertestillende og ud og cykle lange ture??????

øøøh ok??

det viste sig at den havde vokseværk...

• #24   13. jan 2007 Janne - Altså, jeg fandt jo aldrig ud af om det var vokseværk eller slag (Han havde det ned at trille ud over kanten på sengen, sommetider :| ).

Men det er nu rigtig nok at han anbefalede mig at cykle med Caiser, selvom han lige havde sagt at Caiser havde løse hofter :|

Dr Dyr nr 2 grinte lidt af min historie og sagde at en fuldvoksen mand ikke ville kunne mærke på min hund om den havde løse hofter fordi han har så store muller på bagparten smiley

Og så var Caiser vist egentlig 7 mrd og ikke 5 når jeg nu alligevel er igang med at rette på dig smiley

• #25   13. jan 2007 janne.. Dygtig dyrlæge..

• #26   13. jan 2007 ja ikke, tror han skal tage Tabu´s HD billeder....

• #27   13. jan 2007 Janne.. det kan jeg godt forstå..gg

• #28   13. jan 2007 Jeg tror at du vil gøre dig selv og din hund en kæmpe tjeneste ved at få taget billeder så du i det mindste kan få vished, og derefter kan du så tage dine forholdsregler. Ved ikke at have klarhed vil du højst sandsynligt gå og gøre dig unødige bekymringer og være fokuseret på din hunds hofte, uden det behøver være noget alvorligt.

/ Trine

• #29   13. jan 2007 Nu har jeg selv fået aflivet verdens dejligste hund for et par mdr siden, han var knap et år gammel. Det er Kaiser fra min profil.
    En af de ting jeg bed mærke i ved ham var at når han løb gjorde han det med samlede bagben for at skåne hans venstre bagben, samt at han gik med bagpartiet lidt forskudt imod højre side når vi var ude og gå. Han var virkelig aktiv når vi var ude, spurtede rundt som en skoldet skid, så havde det ikke været pga hans måde at løbe/gå på havde jeg aldrig troet det var HD.
    Jeg siger ikke at det er det din hund fejler, slet ikke. Men det var bare lige en af mine erfaringer med hoftesygdomme smiley

• #30   13. jan 2007 Alma, Hunde der har HD kan godt ligge med benene bagud, altså ligesom en frø. Kender en, der havde en hund med D i hofterne, altså middelsvær HD, den lå sådan altid.

Men ja, der er mange der siger det, men selvfølgelig, hvis hunden ikke har ordentlig muskelmasse til at holde hoften inde i skålen, når den ligger sådan, så gør den det sikkert ikke.

• #31   13. jan 2007 Marthin hun løber stort set altid med samlede bagben, men jeg vil ikke male fanden på vægen endnu, vi tager det stille og roligt og jeg vil prøve at få styrket hendes muskler endnu mere på bagparten så hvis det nu er HD, så har hun masser af muskler til at støtte hende.

Kommentér på:
HD

Annonce