1.416 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

HD/AD-foto, alder? HD/AD-foto, alder?

Hej HG

Vi vil have Sif HD og AD fotograferet på et tidspunkt. Der er ingen krav hertil fra opdrætter, men vi vil gøre det alligevel af forskellige årsager. Mange opdrættere der stiller krav til røntgen siger jo normalt omkring 1 års alderen. Men er det optimalt, eller er det bedre at vente?

Og i samme ombæring - der der nogen der er særligt anbefalelsesværdige i (nord)jylland? Vores egen dyrlæge tager godt nok røntgen til DKK, men jeg vælger nok at kigge andre steder.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD/AD-foto, alder?
  • #1   9. jan 2018 Ikke før hunden er fyldt 1 år

• #2   9. jan 2018 About: Det havde jeg skam heller ikke tænkt mig. smiley Derfor jeg spørger om det er bedre at vente til senere end 1 år smiley

• #4   9. jan 2018 Når man siger mindst et år, er det fordi hunden skal være nogenlunde udvokset for at give et mere retvisende billede, så det giver god mening at trække den længere ved større racer (og sådan var det da også for mange racer, dengang der for de fleste var krav om HD-foto). Reiki blev HD-fotograferet da han var lige over 18 mdr. Det var det specialklubben anbefalede dengang.
    Var det min hund ville jeg vente.

• #6   9. jan 2018 Jamen så venter vi. smiley Vi har ikke travlt overhovedet, og når der ikke er krav fra opdrætter, så bestemmer vi jo helt selv. Jeg ved bare alt mange lab opdrættere har krav når de når 1 år. Givetvis fordi de så kan nå at få resultaterne inden/tæt på næste kuld hvalpe på evt. samme tæve.

• #8   9. jan 2018 Jeg skrev når hunden er fyldt et år, fordi du selv skrev omkring et år, og det er jo også når hunden 11 mdr., så det var blot for at præcisere det.

Min egen, mellem race på 16 kg, blev HD fotograferet da hun var 16 mdr.

• #10   9. jan 2018 Hæhæ. Ja, det er det der med at læse hvad der rent faktisk står. smiley Oprindeligt havde vi jo kig på hund fra opdrættere som havde krav om røntgen ved 1 års alderen. Så på en måde er det lidt underligt for mig, at vi havnede hos en opdrætter som ikke stiller krav om det. Sådan er tilfældighedernes spil engang imellem, når den oprindelige plan ikke lykkes. smiley

• #11   9. jan 2018 #7 Isabelle.

Hvorfor inden 24 måneder?

• #12   9. jan 2018 Endelig ikke for tidligt. Hunden kan være løs og det kan derved give et forkert indtryk.
    Jeg har lige fået fotograferet vores tæve her lidt over 3 år gammel. I øvrigt tæt på løbetid (hvilket nogle siger kan være en ulempe)

• #14   9. jan 2018 #13
    Okay. Mina har ikke fået taget officielle fotos endnu. Så jeg går og tænker på hvornår og hvordan. Derfor spurgte jeg smiley

Søger i øvrigt også anbefalelsesværdige dyrlæger på Nordsjælland. Nogle som er gode til at scanne større hunde. Håber det er ok jeg låner tråden lidt Mille smiley

• #15   9. jan 2018 Du låner bare smiley

• #16   9. jan 2018 Jeg fotograferede min som 18 måneders. jeg vil ikke gøre det tidligere, heller ikke fremover.

• #17   9. jan 2018 #14 Mina
    Til røntgen (ved ikke om det var det du mente), kan jeg varmt anbefale Værløse dyreklinik v/ Ib Engelhard. Ved godt det ikke lige er Nordsjælland. Jeg tog turen fra Falster og fortryder ikke. Det var SÅ professionelt og gik meget hurtigt.

• #18   9. jan 2018 Ja røntgenfotografering mente jeg (HD, AD, OCD).

Tak. Det er noteret. Værløse er ikke mere end 15-20 minutters kørsel herfra smiley

• #19   9. jan 2018 Så vil jeg klart anbefale Engelhard. Han.er gammel DKK læser og lader dig ikke gå hjem før hunden ligger helt præcis. Det koster 2500 inkl let bedøvelse.

• #21   10. jan 2018 #19
    Tak. Det lyder godt smiley

• #22   10. jan 2018 Troede det var normalpris. Jens Knudsen (Evidensia Næstved) tog 1900 kr plus bedøvelse afhængig af størrelse. Hernede på Falster tager de vist 1800 kr. Jeg turde bare ikke andet end at tage til Engelhard. Var da også mere end lykkelig, da min 3-årig blev fotograferet til A og 0. Det var nu mere selve oplevelsen under fotograferingen der imponerede mig. Ro og professionalisme. Jeg opdagede slet ikke at hun blev bedøvet, selvom jeg stod med hende ved bordet. Hun vågnede igen ligeså hurtigt som hun blev lagt til at sove. Hurtigt og smertefrit.

Kommentér på:
HD/AD-foto, alder?

Annonce