{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Solgt pga flytning (gode nok grunde ved salg af hund) {{forumTopicSubject}}

Nu har emnet været op mindst 3 gange på 24 timer, og ingen kan blive enige om noget.
Min holdning er klar: Det er forkert at skille sig af med sin hund uden god grund, MEN, som internetbruger er det næsten umuligt at finde hoved og hale i om undskyldningen er *god* nok, især fordi det ikke er alt der skrives i en annonce.

Derfor vil jeg gerne dele med jer hvorfor 3 hunde har måttet forlade min families hjem i løbet af min levetid.

1. Bear: blandingstæve som min mor og far ejede da jeg blev født. Kunne under ingen omstændigheder lide mig, men tolererede min tilstedeværelse. Da min lillebror blev født (jeg var 3) slog det klik for den, og hun kunne finde på at stå og knurre ad spædbarnet gennem tremmerne i sengen.
Hun kom på en gård hvor hun fik meget bedre kår, mere plads og mere opmærksomhed.
Den grund der ville være skrevet i en annonce (havde det været idag): kan ikke med børn

2. Mario, Golden retriever købt da jeg var 7 år og givet væk da jeg var 10 pga flytning grundet skilsmisse. Flytning og skilsmisse? skriger det vel i jeres indre, men vent, det bliver endnu bedre: Vi mistede samtidig alle vores penge, havde en uge til at forlade vores land, og ejede intet andet end nogle smykker, penge nok til et depositum på en lillebitte lejlighed i dk (husdyr ikke tilladt) og flybilletter til DK. Vi (min mor og hendes to børn på 7 og 10) var hjemløse i et halvt år, og boede hjemme hos mormor, som hellere ikke kunne klare at have hund.
Hunden kom til at bo hos vores dyrlæge som elskede ham, og hendes 3 andre hunde. Han blev 14.
I annoncen havde der stået: Grundet flytning (fordi resten ærlig talt ikke rager folk)

3. Bailey, Hovawart: Min mors x-kærestes hund, som jeg trænede og elskede som min egen. Manden fik kræft da hunden var ca 7 mdr og endte med at miste brugen af benene på under 4 mdr, de gamle gik fra hinanden og jeg flyttede i lejlighed for at læse i kbh. Min mor har for skiftende vagter til at kunne tage så stor og krævende en hund, x-kæresten var ikke fysisk i stand til det, jeg tiggede og bad men fik ikke lov fordi de synes at det var både synd for mig og hunden (tid og plads).
Hunden kom på en gård som tilhører en bekendt. Hun leger med en border collie til hverdag og passer på heste, køer og får.
I annoncen havde der nok stået: grundet sygdom/skilsmisse/flytning, eller sådan noget...


Det giver sig selv at ikke alle har så gennemførte grunde, men jeg håber da at historien giver en smule perspektiv, fordi det netop ikke er hele historien man får i en salgsannonce.
Det er også sk*de hårdt for hjertet at måtte sige farvel til sine bedste venner, og jeg ligger stadig søvnløs over de to sidste fra tid til anden fordi de har betydet så meget for mig. Men de har det altså bedre der hvor de er/var nu/dengang.

(jeg ruller dog stadig refleksivt øjne når jeg ser en muskelhund i lømmelalderen til salg.. en grov fordom, men sådan er jeg åbenbart)

- Annemie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt pga flytning (gode nok grunde ved salg af hund)
  • #1   9. jan 2007 Enig kamprøv............man skal jo ikke øse hele ens privatliv ud for åben skue, blot fordi man skal sælge en hund............

    Bliver lige en smule nysgerrig........hvilket land boede I i da i havde mario ?........bare sig, hvis det ikke kommer mig ved *S*


  • #2   9. jan 2007 Hong Kong.. smiley

    Mor er dansker
    Far er schweizer


    (så nej, jeg er ikke kineser.. *GG*)


  • #3   9. jan 2007 ej Hong Kong.........det lyder vildt spændende..........bare ikke den måde i kom derfra

  • #4   9. jan 2007 Selvfølge kan alle komme i en sit. hvor det under ingen omstændigheder er muligt at beholde sin hund..
    men det der tit får folk op af stolene, er når man ser de samme folk, gang på gang, anskaffe sig hund, for kort efter at afskaffe hunde igen ...


  • #5   9. jan 2007 Susie

    Jep jep.. men sådan er livet jo.. og sådan noget ville jeg synes virkede for *violin*-agtigt til en salgsannonce.

    Jeg gad i hvertfald ikke købe en hund hvor ejerens livshistorie beskrives.
    Jeg kan dog ikke forstå at mange herinde slår plat på hvor ødelæggende en skilsmisse (og efterfølgende flytning) faktisk kan være for et hjem.


  • #6   9. jan 2007 Åh søster kamprøv... lidt kineser er man vel altid?

    Jeg kan kun bifalde dit indlæg og tilføje at det er så nemt at sidde bag skærmen, og være fordømmende uden man har den fjerneste kendskab til årsagen. Men som du også selv er inde på kan der være annoncer der får os til at spærre øjnene op en ekstra gang, men det er jo i bund og grund ikke noget der kommer os ved og mon ikke hunden vil have det bedre af at være et sted hvor den er elsket og trives.

    / Trine


  • #7   9. jan 2007 ¤ Tove ¤

    Fuldstændig enig.. jeg har også selv haft fat i en enkel eller to herinde der har haft... hmm... den ene havde vist 3 hunde i år, hvor de to (den ene købt eften den anden blev solgt) blev solgt inden de nåede at blive et halvt år.. der er det også for groft.. ligesom folk der pludselig ikke har tid også godt kan undre mig

    Det er dem med flytning, børn og skilsmisse jeg ikke kan forstå at man ikke stopper op og tænker lidt over inden man kaster sig frådende over dem


  • #8   9. jan 2007 Jeg tror den dårligste grund jeg har set var ... NYE GULVTÆPPER , så de skulle af med deres 7 år gamle hund.... Hmmmm

  • #9   9. jan 2007 Et rigtig godt indlæg, der måske giver visse stof til eftertanke smiley

    Thumbs up


  • #10   9. jan 2007 Tove

    ...

    seriøst?

    ... *ryster på hovedet*... dét... forstår jeg slet ikke.. nej..


  • #11   9. jan 2007 Jeg kan se, at man kan komme i en ekstrem situation, hvor man ikke har andet valg, men nogle gange må man ryste på hovedet.

    Jeg har svært ved at forstå folk, der ikke har tid til deres hunde, for man tænker det da igennem, inden man beslutter at tage et dyr til sig (selvfølgelig er der undtagelser, men mange gange tænker folk sig ikke om). Og ofte kan man se, at racen har været den forkerte for folk; de forelsker sig i dens udseende og måske også dens væremåde, men glemmer at tænke på, hvilke behov hunden har, og om man vil være den rette ejer for den pågældende hunderace.

    Jeg eeelsker schæfere, men udover at min udlejer ikke er så glad for dyr i min lejlighed, ved jeg, at jeg ikke har det overskud, der skal til for at aktivere sådan en race. De har jo virkelig brug for motion og aktivering, og selvom jeg har masser af hjerterum, og selvom jeg fik lov af udlejer, duede det bare ikke, når jeg ikke har overskuddet til at opfylde hundens behov. Ja, faktisk slet ikke til nogen hund, så det må vente til om nogle år, hvor mit liv er mere stabilt.

    Jeg håber bare sådan, at folk vil sætte sig godt ind i en race, inden de anskaffer sig en hund. Og tænk lidt over fremtiden; hvordan vil den mon se ud, og vil der være plads til en hund, der trods alt lever i en hel del år.

    Jeg vil ikke skælde nogen ud, jeg vil bare gerne appelere til folks sunde fornuft :o)


  • #12   9. jan 2007 *~ Therese ~*

    Det synes jeg er meget fint skrevet, og jeg tror også at du har ret.
    Jeg tror dog at omplacering netop er en god ting i de tilfælde, selvom man ikke kan andet end at ryste på hovedet af ejeren (og håbe at de ikke gentager fejlen).


Kommentér på:
Solgt pga flytning (gode nok grunde ved salg af hund)

Annonce