{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Lidt spørgsmål om kastration {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fået afvide gang på gang af min fars kæreste at jeg burde få klippet pladerne på min hund (9½ mrd), fordi hun nu har købt en tæve. Skal lige siges at jeg ikke bor hjemme hos min far, men kommer på besøg en gang i mellem.

Men er det ikke kun i tævens løbetid at det ville være et problem? Der ville jeg selvfølgelig ikke komme på besøg, når den tid engang kommer. Men det har fået mig til at tænke lidt over det anyways.

Har overvejet lidt at udstille ham, og så går det jo selvfølgelig ikke at kastrere ham, men det er ikke besluttet endnu.

Så, hvad er fordele og ulemper ved kastration? Skal det være nu, før han blir rigtig kønsmoden eller senere? Og hvad med kemisk kastration?

Kan jo sagtens læse om det på netdyrlægen osv, men personlig erfaring er også nyttig. Nogen siger jo at det ikke optimalt at gøre det, fordi de ændrer på personligheden, og ikke altid til det bedre.

Så nogen der vil dele deres erfaringer med mig? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt spørgsmål om kastration
  • #1   8. jan 2007 Rilou.. Jeg har haft en han kemisk sprøjtet,ikk pga af tæver men for at se om han ændrede adfærd.. Ingen effekt.. så bollerne blev på.. Men nu gir den kemiske jo ikke helt det samme billed,som hvis man kasterer.. Hvis det ene og alene er pga den tæve,ville jeg ikke gøre det..
    At kasterer,kan være godt for nogen hunde,men der skal i mine øjne være en god grund til det smiley

• #2   8. jan 2007 Stine - det er nu ikke kun pga den tæve hos min far smiley Men har bare tænkt over det, fordi hun nu har sagt det så mange gange til mig :S Jeg ville også mene at der skulle være en rigtig god grund til at kastrere end det, men er bare nysgerrig.

Jeg mener heller ikk at der er en grund til at klippe pladderne endnu, han er jo ikke vild og ustyrlig som min stedmor mener han vil blive hvis de bliver på. Sidst hun havde hund var det så en rotte han, som hun ikke kunne styre - måske derfor hun mener jeg skal gøre det :S

• #3   8. jan 2007 Rilou.. Nok derfor din stedmor,syntes at han skal ha dem klippet.. Men at hun ikke har kunne styre sin hund,skal jo ikke gå ud over din hunds boller..GG
    Så længe du føler at,du har styr på ham og der ingen problemer er,syntes jeg de skal blive.. selv vis han skulle begynde,at udvise lidt dominans eller lign,ville jeg lade dem blive,men i stedet arb med problemet.. Syntes lidt der er gået trend,i at hanhunde skal være klippet,bare de savler efter en tæve.. Ved sygdom ( prostata) eller ekstrem aggrasion (staves) kan det være
    være nødvendigt.. men fungere hunden i daglig dagen og opfører sig som en hanhund nu skal,vil jeg ikke klippe dem smiley men det er så blot min mening.. ss

• #4   8. jan 2007 Klippe pladerne...hi hi hi...
    Dén var go!

Hvis der ikke er problemer i hverdagen med overdreven dominans, strejfen, aggression osv, (og han bare er en dejlig HAN-hund), så ville jeg ikke klippe noget som helst!!!

;o)

• #5   8. jan 2007 min dyrlæge sagde at hvis den kemiske ikke virker vil kastaration som regel heller ikke virke

vores har netop fået en hormon sprøjte - så nu afventer vi effekten

Det har aldrig været meningen at nogle af vores hanner skulle kastereres men pludselig hen over julen er vores dalmatiner da blevet skingende skør - han stresser og ligger og puster og stønner hele tiden, har travlt med at "parre" schæferen og slikke ham heletiden - som besat!!!

intet er ændret i vores hverdag så det er ikke derfor.

Jeg havde ikke fået min hund kastereret fordi et andet menneske syntes jeg skulle!!! hvis du ikke har problemer og hunden ikke har problemer så ser jeg ingen grund til det!

• #6   8. jan 2007 obs

hvis du på et tidspunkt vil udstille går det ikke med en kastereret hanhund...

• #7   8. jan 2007 Stine - Ja, tror det er på grund af den rotte han hun havde, som hun ikke kunne styre - så er hun bare overbevist om at jeg ikke vil kunne styre min hund fordi han har boller smiley Jeg synes ikke jeg har problemer med ham overhovedet (7-9-13), han hverken strejfer eller er aggressiv. De eneste gange hvor er gøer, er pga fyrværkeri eller noget er galt ude foran min lejlighed om aftenen eller natten (slagsmål eller en lurer).

Maibritt - han er bare en dejlig hanhund smiley Jah det er et udtryk min mor brugte dengang hun skulle forklarer mig hvorfor hendes hest pludselig manglede noget bagpå smiley

• #8   8. jan 2007 Stina - Nej, de skal jo ha' pladderne i behold for at kunne udstille smiley Vil nu heller ikke gøre det pga det hun siger, men vil undersøge det alligevel. For at lære noget nyt smiley Hvis det en dag skulle blive aktuelt.

Kan bare ikke forstå hvorfor hun mener at jeg ikke kan besøge dem fordi de har en tæve - Caiser kan da sagtens lege med tæver, selvom han har bollerne i behold :S Hun har nogle mærkelige synspunkte somme tider.

• #9   8. jan 2007 Rilou.. Forskellen på hende og dig er måske at du træner og aktiverer din hund.. måske hun ikke har haft gjort det.. ss..

• #10   8. jan 2007 Stine - det var hendes tidligere mands hund, så det tror jeg ikke hun gjorde - og endnu mindre at han gjorde. Så vidt jeg har forstået på hende, så havde den hund ingen opdragelse. Når hun gik tur, blev hun bare slæbt efter hunden. Det pinte hende vist også lidt at indrømme at min hund gik pænt, mens hendes lille hvalp bare trak aaaalt hvad såen lille slædevapser på 8 kg kunne smiley

• #11   8. jan 2007 Rilou.. så skulle du se mine oppe ved Kisser.. de er ellers nogenlunde opdraget.. de kommer bare ikk igennem en stald,hver dag.. ;.) At flyve,til de ramte en hestelort,der skulle ædes..GG
    Du får helt sikkert en masse svar på denne tråd senere..

• #12   8. jan 2007 Øv heste lort :| Cais gik også i dem hjemme hos min mor :S Og så er han blevet selvbarfer :| Han fandt en død høne i møddingen, som han synes var vældig sjov at kaste rundt med på gårdspladsen smiley Aaaddd

• #13   8. jan 2007 Nogen der har noget erfaring at dele med - diskussionen er ikke ikke så meget om jeg skal kastrere min hund pga det min fars kæreste siger, men bare erfaringer om adfærds ændringer og andet nyttigt smiley

Kommentér på:
Lidt spørgsmål om kastration

Annonce