{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Undre mig - hvorfor aflive hvide boxere? {{forumTopicSubject}}

Der er lige noget jeg ikke forstår.
Hvorfor afliver man hvide boxerhvalpe som er sunde og raske.
Vi kender nogle som har boxer, når de får hvalpe afliver de de hvide fordi der må ikke avles vidre på dem (hvorfor ved jeg ikke).
Kan man da ikke bare sælge dem til folk som ikke går så højt op i farven, men som bare kan lide hunden som den er (personligt syntes jeg de er søde at se på).
Et barn der bliver født med en større eller mindre skavank afliver man jo heller ikke.
Nu håber jeg ikke at indlægget er stødende for det er ikke meningen, men jeg syntes bare det er uretfærdigt at aflive en sund og rask hvalp bare fordi den har en forkert farve


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undre mig - hvorfor aflive hvide boxere?
  • #1   7. jan 2007 Helt hvide hvalpe af fx. boxere har en stor risiko for at være blinde og døve - måske derfor man afliver?

  • #2   7. jan 2007 Det kan muligvis have noget at gøre med generne og måske også fordi der tit og ofte er døvhed i forbindelse med helt hvide hvalpe...

  • #3   7. jan 2007 det har helt klart noget at gøre med generne, det er ikke kun boxere, men mange andre racer. Der er en bruger herinde, som kæmpede for sin hund, den var dødsyg hele tiden, og grunden var at den var en såkaldt fejlfarve( det var en GD), så tro mig der kan være gode grunde til det.

  • #4   7. jan 2007 Vi kender 3 som har helt hvide boxere på henholdsvis 3,7 og 9 år, de fejler ikke noget og har aldrig fejlet noget ud over det almindelige, så derfor syntes jeg det er forkert at generalisere og bare sige at alle hvide skal aflives.
    Man har da den mulighed at informere køberen om de gener der evt kan forekomme, det ville da være mere rimeligt


  • #5   7. jan 2007 jeg er enig ,ville selv ha en feljfarve på et tidspunkt, indtil jeg så flere og flere blive aflivet i tidlig alder, men man kan da selvfølig være heldig.

  • #6   7. jan 2007 Det fleste opdrættere vil gerne lave gode og især sunde hunde. De vil hurtigt få (måske velfortjent) dårligt ry, hvis de ikke nænnede at aflive nogle af hvalpene der sandsynligvis aldrig ville blive gode, eller har som helt hvide hunde en tendens til at være døve eller senere blive blinde.
    Jeg ku godt nok ikke finde på at aflive en hvalp kun fordi den har en fejlfarve, men jeg vil hellere aflive en nyfødt hvalp end beholde en der har stor sandsynlighed for at blive syg.

    Det lød måske lidt rodet.... Håber i fanger min mening alligevel.


  • #7   11. jan 2007 fordi man ikke vil have et dårligt ry måske, hvis man afliver dem er det nok tys- tys
    jeg forstår det bare ikke hvis de ikke fejler noget. man skal bare ikke lave den kompination igen


Kommentér på:
Undre mig - hvorfor aflive hvide boxere?

Annonce