{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

valg af race til hund nr 2 {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe? Vi vil gerne have en hund nr 2, og jeg har altid været vild med de lidt mere robuste racer som rotten,am.bull osv., men er der nogen racer man absolut skal holde sig fra hvis man har en i forvejen? Er der nogen racer der egner sig bedre end andre osv? Eller er det bare et spørgsmål om køn vs den man har i forvejen?
Håber der er nogen der kan hjælpe så vi kan vælge den rigtige race.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af race til hund nr 2
  • #1   7. jan 2007 jeg kender ikke så meget til de racer, så det vil jeg ikke udtale mig om :o)

Men vil da bare lige spørge om du har for overtalt din bedre halvdel nu :o)

• #3   7. jan 2007 Kristine: Tror det ville være dumt med en amstaff da den er let til at sende stærke signaller og en Golden er altså slem til at bide og så kan en amstaff altså let følge sine instinkter... Jeg ville vælge en boxer at gå sammen med golden hvis det skulle være en af de mere robuste hunde..

Julie: Tror ikke det ville være noget problem med en boxer sammen med Gucci, en boxer er god til at kende andre hundes grænser og bider MEGET MEGET sjældent... Har faktisk aldrig hørt om en boxer der har bidt nogen..

• #4   7. jan 2007 Julie: Vi passer lige nu min mor's papillon og det går rigitg rigtig fint. Hun tager fint hensyn til, at det er en lille hund Og hun kan ellers godt være MEGET voldsom når der skal leges.

• #5   7. jan 2007 Jeg ville vælge en hund med samme temperament, da det nok er der de største problemer vil være, nu har jeg to af samme race og jeg kan kun anbefale det. Men har desværre ikke så meget forstand på de racer du nævner.. Held og Lykke
    MVH
    Lykke N

• #7   7. jan 2007 Størrelsen har ingen ting at sige på hunde, det er forskjellig til hund til hund hvordan de opfører sig.

Jeg har 2 rotter og en af grundene jeg valgte af samme rase pag hvor aktiv de er og sind. forskjellige raser har brug forskjellige trening/aktivering. og oplæring.
    Rotter er meget nemlærte hvis du gjør det på rigtig måde. de er jo problemløsende hunde...

Men søg på nettet og finde ud hvilken rase passer best til dig...

• #9   7. jan 2007 Hvis du kan lide store hunde og muskler , så skal du da ha fat i en Boerboel , vi har haft en Cavalier king charles sammen med en Boerboel , der er en vægtforeskel på 60 kg , og det gik ganske fint !!

• #10   7. jan 2007 hunden skal jo ikke blot være god til jeres anden hund, men også passe til jer og jeres aktivitetsniveau.

prøv evt. at tage nogle test via dette link
    http://www.grosserguiden.dk/Hunde-links/hunde-links.html
    næsten nederst på siden finder du 5 teste som du og familien kan tage. og derefter kan I evt. låne nogle bøger på biblioteket og læse nærmere om hvordan de evt. er med andre hunde og lign.

• #11   7. jan 2007 Jeg ved ikke på meget om den anden hund andet at den kan være en hidsig kal.... jeg ved bare at en rottweiler er en rigtig god familie hund... stille og rolig... vi har ikke haft nogle problemer med vores... men der er ikke så meget gang i dem som en golden...

• #12   7. jan 2007 Det kommer også lidt an på om nr 2 skal være han eller tæve?

• #13   7. jan 2007 Bolette N: Nej desværre, men det skal heller ikke være lige nu vi skal have en mere....Men du ved...En kvindes list!!!! Jeg skal nok få min vilje ;0)
    På den rigtige måde!!!!!

• #14   7. jan 2007 Georg Geil: Jeg ville helst have en hanhund, jeg har en eller anden "modstand" mod hunhunde.....Løbetid, blod osv.,men jeg kan godt selv høre det er noget pjat.... Jeg kan ikke rigtigt forklare hvorfor, men jeg er mest til hanhunde!!!!

Kommentér på:
valg af race til hund nr 2

Annonce