948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

lige et spørgsmål om... lige et spørgsmål om...

Jeg har lige et par spørgsmål ang. amerikansk bulldog.
Jeg kunne helt vildt godt tænke mig sådan en hund og læser med stor interesse om alle jeres hunde, nu kan jeg så forstå at hanhunde har svært ved at acceptere andre hanhunde når de er blevet kønsmodne, og derfor ville det nok være smart at anskaffe sig en hunhund (jeg har en golden han i forvejen), men er det så stort et problem hvis hvalpen har været vant til hanhunden fra starten og vores han overhovedet ikke er dominerende over for andre hunde?????
Hvis jeg ikke kan komme til at træne med en am.bull. i vores lokale dch, er der så nogen steder her i vestjylland leg kan komme til et, nogen der ved noget om det?
Og så lige et spørgsmål til jer der har boxer.
Er alle boxere meget flade i huvedet eller kan man få nogen hvor snuden er lidt længere, uden at den er blandet md noget andet??
Ligesom at man i am.bull. kan få bully og standart?
Håber der er nogen der kan svare.
God søndag ;0)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lige et spørgsmål om...
  • #1   7. jan 2007 En boxer er jo avlet til, at have underbid, og bagud skrånet næse. Skal ikke kunne sige om der en gang imellem kommer en med lidt længere snude.

Er der ikke 2 forskellige slags hoveder på de amerikanske bulldogs???
    Et hvor næsen er mere flad?? Synes jeg nogen gange jeg ser...

• #2   7. jan 2007 amr bulldog er også en dejlig hund:) har selv haft en hanhund af den slags. . . Hmm det er bedst for jer at anskaffe en hunhund fremfor en hanhund vil jeg nok nøje tænke over. . . Og man skal også huske at de har et meget stærkt sind og synes at det ville være rigtig aveligt hvis jeres dejlige golden blev nedtrygt...Hvis i forstår!!! Og man kan jo heller ikke vide om jeres golden måske ville blive lidt mere dominerende når der kommer sådan en lille hvalp i huset smiley Jeg ville vælge en hunhund helt sikkert.... Og man skal vel også huske på at selvom at den er iihh og åhh så sød kan det altså slå klik for denne race om man vil det eller ej :).....

• #3   7. jan 2007 Stella A: Jo det er det jeg mener.. Om boxeren altid ser sådan ud eller om der er flere "varianter" som ved am.bull., der er der 2 slags at vælge imellem, bully og standart.

• #4   7. jan 2007 lige noget mere.... Og ved udemærket at det kan slå klik for alle hunde lige meget hunderace :). . .

• #5   7. jan 2007 Michael og Stine H: Misforstå mig kke, men sådan er det med alle hunderacer. Selvom Jazzy er åhh så dejlig og glad for børn, ja så er der altid et ekstra vågent øje på ham og ungerne når de er i samme rum eller leger.
    Det er mig som hundeejer og forælder der har ansvar for hundog børn.
    Jeg kan godt læse mig frem til at de er nogle hunde der kræver......(alt muligt), men det er helt sikkert at hvs vi skal have sådan en, så vil jeg først sætte mig ind i så meget som muligt + gøre alt hvad der står i min magt for at min hund får det godt (opdragelse, stimulation, motion osv). Det er min pligt som hundeejer.
    Det her er ikke negativt ment, det er bare min mening om alle hunde, man skal passe på, og nogen har selvfølgelig en kortere lunte end andre.

• #6   7. jan 2007 Nej, det har jeg ihvertfald aldrig set eller hørt om.
    Men Boxer hanner (og hunner) kan også være ret dominerende smiley
    Hvis det også er en hund du har i tankerne.

• #7   7. jan 2007 Michael og Stine H: Okay, du var hurtigere end mig ;0))
    LOL

• #8   7. jan 2007 )Og ja, selvfølgelig skal vi passer på ALLE hunde smiley

• #9   7. jan 2007 bare helt i orden :). . . Men jeg ville heller ha at mine børn skulle være i ene rum med en golden istedet for en amr bulldog og det er heller ikke negativt ment:).... Og jeg vil mene at en amr bulldog kan gøre meget større skade end en golden.... ja undskyld mig:) men som sagt det er en rigtig dejlig hund helt sikkert og kan sagtens forstå at i gerne vil ha jer sådan en smiley

• #10   7. jan 2007 Jeg laver lige et nyt ? her på tråden, hvis vi skal have en hund mere, og gerne vil have en "maskulin" (robust) hund, hvad er så jeres forslag?
    Har altid været vild med rotten,am.bull. osv, men er også godt klar over at i de forkerte hænder kan det gå galt!!
    Men er det "bare" et ? om man får en han eller hunhund?

• #11   7. jan 2007 Boxerens racestandart siger at snuden skal være kort, men ikke så kort at det giver gener for hunden. Dette er det ønskelige og der falder ofen noge hvalpe ud i et kuld, som har en længere snue. I vores kuld vare der også forskel på snudelængden.
    Når du anskaffer dig en tæve tror jeg ikke at du il få problemer - heller ikke hvis du vælger en boxer

• #12   7. jan 2007 Boxer *gg* (bare en joke)

Jeg er lige med på en lytter.
    Kender ikke så meget til de 2 racer.

• #13   7. jan 2007 Susanne L
    Men er de ikke stadig kortere end andre hunde???

• #14   7. jan 2007 dogue de bordeauxen - den er god i flok

• #15   7. jan 2007 Stella: jo end en schæfer, men ikke end en ambull - ikke dem jeg har set

• #16   7. jan 2007 alså ad ambull'erne

• #17   7. jan 2007 Nå, okay. Men jeg ved som sagt ikke så meget om racen.
    Dejligt, at lære lidt mere

• #18   7. jan 2007 Susanne L.
    Er lidt nysgerrig håber det er ok.
    Hvordan passer en Dogue de bordeaux med en Boxer?? Kan den følge med, jeg mener der er jo ALTID knald på.
    Synes Dogue de bordeaux er en smuk hund, men har altid hørt at de ER så dovne.

• #19   7. jan 2007 Stella:jammen du har da en boxer ;O) udstiller du ikke - din hund ser ud til at have et fint hoved.

jeg vil sikkert kunne finde en del boxer her på HG, der har land næse, men må jeg linke til dem?? Det er vel ikke anderledes end at linke til en bestemt farve...eller??

• #20   7. jan 2007 Uhh, det ved jeg ikke.. men jeg søger lige venskab

Kommentér på:
lige et spørgsmål om...

Annonce