{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

dit kæledyr risikerer at få kræft. {{forumTopicSubject}}

læste for noget tid siden i et blad, hvor en forsker udtalte sig omkring hunde og kræft pga rygning.

der blev sagt at vi mennesker pga rygning var skyld i at mange hunde endte med at få kræft..

de flad snudede hunde fik oftes snude kræft, og de langsnudede fik en anden form for kræft

nu er jeg ikke selv ryger, men at vide at min bedste ven kan risikerer at få kræft pga rygning, synes jeg er lidt skræmmende..

ved også godt man siger mennesker kan få det af passiv rygning.. og mange andre ting snart..

men synes da folk skal huske at tænke på deres hunde næste gang de ryger, har set mange mennesker hvor hunden sidder lige ved siden af, eller et lokale fuld med røg, hvor der også er hunde..

så måske man skulle gøre ligesom når man har små børn, ryg et andet sted end hvor barnet/hunden er..
så har vi da gjort vores for at prøve at undgå det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dit kæledyr risikerer at få kræft.
  • #1   4. jan 2007 så er det godt at min kæreste er ved
    at stoppe med at ryge. puha..

• #2   4. jan 2007 Hunde lever ikke længe nok til, at tage skade af ejers rygning. Det fik jeg fortalt både af en læge og en dyrlæge.

• #4   4. jan 2007 Sådan kan man da ikk bare sige..
    man sidder da heller ikk og ryger sin lille baby ned i hoved..

• #5   4. jan 2007 altså folk må jo selv om, at de vil puste røg ned i hoved på deres hund / barn. men nu kan det være flere er opmærksomme på det, og vælger ikke at gøre det, når de så ved at der er risko for kræft hos deres kæledyr...

vælger man alligevel at gøre det, og hunden ender med kræft, ville jeg nok fortryde så meget at jeg ikke gad tage hensyn..

• #7   4. jan 2007 sugar,

det var en førende forsker i samarbejde med en dyrlæge som havde forsket i det..

stoler nok mere på en forsker en hvad en dyrlæge siger, som ikke har forsket i det..

• #8   4. jan 2007 Hvis man som mor sidder og puster røg direkte ned i hovede på sin baby.. er man ikk egnet som mor...

• #9   4. jan 2007 sanne- at din hund blev 15 år er da en meget flot alder... så der vil jeg sige at selv om hun ikke havde kræft er det ikke alle hunde som lever så længe.

vores gamle kat døde også af kræft den var 16 år. min mor røg også rigtig meget.. men 16 år er også en flot alder vil jeg mene..

• #10   4. jan 2007 Jeg har nu ikke skrevet noget om, at der ikke var forsket i det?? Hvor fik du det fra?

Der er flere dyrlæger samt læger der forsker i det. Det er bare deres konklusion. Jeg skal ikke gøre mig klog på det, da jeg ikke har forstand på hundekroppen.

• #11   4. jan 2007 mikkel-L

nej det er man bestemt ikke.. men tror bare der er mange mennesker som ryger meget omkring børn alligevel. måske ikke direkte ned i hoved på den. men har da set folk ryge imens de holder deres barn.. synes jeg heller ikke er okay

• #12   4. jan 2007 sugar- nej du skrev bare at din læge og dyrlæge havde fortalt dig det..

så ville jeg bare sige at artiklen blev skrevet af en forsker og dyrlæge som ja havde forsket i det. og vælger at stole mere på det, end folk som nok ikke har forsket i det

• #13   4. jan 2007 Der er vel heller ikke nogen der ryger deres hund direkte i hovedet? Det kan jeg ikke tro...

• #14   4. jan 2007 kirsten- ja man siger jo passiv rygning er være en rygning..

det ved de fleste mennesker, men tror bare ike alle ved at det også gælder passiv rygning med hunde.. jeg vidste det da ikke selv, før jeg læste artiklen..

men synes da kun det lyder fornuftigt kan mennesker få kræft af det, hvorfor så ikke hunde..

• #15   4. jan 2007 De har forsket i det, men det er ikke min egen dyrlæge eller læge. Det er nogen jeg har mødt i en anden sammenhæng.

• #16   4. jan 2007 sugar, hmm nej det håber jeg da ikke,, men mange ryger hvor hunden måske sidder lige ved siden af, som den trofaste følger de nu er.

det er stadig passiv rygning, så hvis folk bare er opmærksomme på det, kan de prøve at gøre noget ved det.

ex. åbne nogle vinduer, fjerne hunden væk fra en når man ryger. gå ud i køkkenet eller sådan noget..

• #17   4. jan 2007 Jeg ryger selvom Bella ligger ved mine fødder, det må jeg da indrømme. Det har jeg det helt fint med.

• #18   4. jan 2007 kirsten- flot af jer..
    det er altid svært at stoppe med at ryge..

og dejligt i har nogle som kan accepterer man ikke ryger i jeres hjem--

• #19   4. jan 2007 sugar-

men det er jo så også bare det valg du vælger at tage,

ville bare gøre folk opmærksom på det, kan ikke bestemme hvordan du eller andre skal gøre.

• #20   4. jan 2007 Det er helt fint at du oplyser om, at muligheden kan være der. Så må folk jo bare tage den derfra.

• #21   4. jan 2007 Karina- Ja det er jo ik så godt, heldigvis er min hund stort set aldrig sammen med storrygere:-)
    God tråd, men den har nok nogenlunde samme effekt, som at oplyse om at nogle stoffer i tørfoder kan gi kræft......ik den helt store

• #22   4. jan 2007 sugar- ja netop..

tråden er ikke blevet lavet for at dømme rygere,, bare for at oplyse..

og ja det er jo kun en risiko, mange dyr lever sikkert fint uden at få kræft selv om de er blevet udsat for passiv rygning, ligesom med mennesker...

• #23   4. jan 2007 Der er flere og flere der respekterer et røgfrit hjem.. Jeg går også hellere udenfor end at de skal sidde i røglugten når de ikke er vant til den...
    Det er noget andet hvis det er hjemme hos mig selv.

• #24   4. jan 2007 kirsten-

ja kender det så ikke fra mig selv men familie og venner, som prøver at stoppe eller er stoppet..

Min søster har også røgfrot hjem, mest fordi hun har astma men hun gider det bare heller ikke, så folk kan pænt få lov til at gå ud på altanen, de fleste tager det fint, mens andre synes det er noget pjat man ikke må ryge

• #25   4. jan 2007 altså nu bor jeg selv på tredje sal, og kan ikke lide at sende folk ned på gaden

kender ikke så mange rygere, men de enkle gange der kommer nogle må de gerne ryge. bare de tager hensyn, for min kæreste har også astma og kan ikke fordrage røg, har desværre ingen altan folk lige kan gå ud på. og at stå på trappen er nok også lidt mærkeligt,

• #26   4. jan 2007 Ja det er nemmere når man har en altan eller en have...

• #27   4. jan 2007 Tja.. jeg tror også at det hænger sammen med hvor meget man ruger.
    Hjemme hos mig tændes der en eller to cigaretter om ugen (gennemsnit), det foregår næsten altid m åbent vindue.
    Når man ryger så lidt, ror jeg ikke på at hunden lever længe nok til at blive påvirket. Har godt nok aldrig hørt om en hund der fik lungekræft, ej hellere et barn under 12-15 år, som følge af rygning (og kun rygning).

• #28   4. jan 2007 Søster- kræft er ik en helt ualmindelig sygdom hod hunde idag. Men om rygning kan være en af årsagerne ved jeg ik

• #29   4. jan 2007 Camilla,

ganske givet, men der findes mange typer kræft, hvor rygning oftest er forbundet med kræft i luftveje, lunger og svælg.
    De typer kræft har jeg ikke hørt så meget om som f.eks bryst, mave, tarm, underlivs-kræft.
    Jeg påstår ikke at det ikke findes, men at jeg ikke har hørt om det.

• #30   4. jan 2007 Hør her.... rygere er efterhånden det mest jagtede folk (de få der efterhånden er tilbage).... tag det roligt, de sidste bliver der snart gjort kål på også....så skulle vi ikke lade dem have et frirum herinde, hvor deres rygning ihvertfald ikke generer nogen.....

Lykke

• #31   4. jan 2007 Lykke - :0)) Hørt :0)

• #32   4. jan 2007 lykke- igen denne tråd var ikke for at træde på rygere, det var bare for at oplyse folk om risikoen ved passiv rygning for hunde..

at en forsker altså har fundet ud af at det er kræft fremkalende hos hunde.. vidste jeg ikke selv og ville bare vider give det..

mere var der ikke i tråden..

søster- og ja det hænger sikkert også sammen med om hvor meget man ryger.. og sikkert mange andre ting.

Kommentér på:
dit kæledyr risikerer at få kræft.

Annonce