Import af hund {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg har fundet en Cane Corso hvalp fra USA, som vi meget gerne vil have til Danmark, men er lidt i tvivl om, hvad det kræver at få en hvalp til Danmark fra udlandet.
Vil en AKC stamtavle kunne blive godkendt, eller skal det være en FCI stamtavle? Og hvilken erfaring har I med selve transporten?
Kom gerne med gode råd, eller hvis I kender til en god transportservice
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Det må da være meget billigere og udvalget så meget større, og desuden er I sikre på, at den også ligner en CC.
Og så har hvalpen en FCI tavle.
Prøv at søg på "allevatori cane corso".
http://www.deidauni.it/
Skulle være en "god" kennel.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.610
I kan flyve hvalpen hjem til Danmark fra den er 8 uger uden rabies... eller vente, få den rabiesvaccineret når den er 12 uger og flyve den hjem som 15 uger gammel.
Hvalpen skal chippes med en chip, godkendt I Danmark. Det enemmste er at den ledsages. Den skal tjekkes kort før flyaftgang af de amerikanske veterinærmyndigheder og der skal laves et veterinærcertifikat af denne.
Lyder besværligt men det er ikke så svært og fødevarestyrelsen er gerne behjælpelig
nov 2017
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 5
nov 2017
nov 2006
nov 2017
nov 2006
Jeg har altid ledsaget da det, efter min meing, er billigst og nemmest.
Du skal huske at du oveni prisen på hvalpen, omkostninger ved at få hvalpen hjem også skal betale moms af hvalpen ved ankomst i DK - gælder i begge tilfælde - så det er en dyr fornøjelse at hente udenfor EU
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser-valpkullar/cane-corso/?show=breeders
Ved ikke hvor meget I kender til racen ? Men vær obs på at parring af blå (grå) med blå, kan give diverse hudproblemer, så hvis I ønsker CC i den blå farve, vil det være en fordel at gå efter et kuld hvor forældrene er sort/blå.
Vær desuden obs på temperament. Hvilket er ret vigtigt med så stor en hund. Det vil være voldsomt meget nemmere at finde og udvælge en dygtig opdrætter i Europa, hvor I har mulighed for at besøge opdrætteren, inden hvalpen hentes, samt selvfølgelig hente hvalpen selv. Vær obs på HD og AD status.
Husk at det er en 4-benet ven I skal have, i de næste mange år, så det kan godt betale sig at gøre sit forarbejde ordentligt, så I får en sund og harmonisk hund.
Held og lykke med projektet
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
Jeg har fået uledsagede katte samt hund hjem fra USA.
Den første jeg fik , en kat ordnede jeg det hele selv med hjælp fra en som havde prøvet det selv.
Indrømmet, det var noget besværligt.
De næste gange kontaktede jeg et cargofirma, som ordnede alt. Jeg skulle bare betale og være i lufthavnen og modtage .
Min hvalp jeg fik hjem var 10 uger gammel og ikke vaccineret mod rabies, men det er jo en del år siden, så det kan godt være, at reglerne er lavet om.
Prøv at kontakte et cargofirma og forhør dig om, hvad det koster i dag.
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
nov 2006
Nu er det jo tilladt at importere ikke-vaccinerede hvalpe (yngre end 3 mdr) til DK så man kan altså godt følge loven uden at hvalpen er vaccineret...
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
nov 2006
Du skriver: "Rabiesvaccinen er i hvert fald påkrævet." _ det er så ikke helt korrekt
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
nov 2017
nov 2017
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Rejsetiden afhænger meget af, hvor den skal sendes fra.
Og selv en discount hvalp vil nok komme til at koste det samme efter moms, transport, grænsedyrlægen osv.
maj 2009
Men jeg tror at det bliver alt for dyrt at hente en hund i USA når "kun" det skal være en sofa klappe hund.
Hvis du importerer noget fra et ikke EU land, så skal du betale moms og told af varens værdi over 80 kr.
Jeg kan ikke lige huske, hvad flybilletten kostede da jeg fik min AmStaff hjem, men jeg husker, at jeg var lige ved at få åndenød og jeg kan ikke forestille mig, at det er blevet billigere.
Skal jeg komme med et gæt, så vil jeg tro, at billetten i dag alene vil ligge på omkring 7-8 tusind kroner.
Og når nu der ikke er andet formål med hunden at den skal have en bestemt farve, så synes jeg godt nok at det vil være tåbeligt at betale så mange penge for en hund.
Hvis der var et formål med, at det kunne bidrage med forbedring af avlen, så kunne jeg bedre forstå det.
Hvis jeg var dig, så ville jeg købe en i en anden farve her hjemme, i Tyskland eller Sverige, det kan sandsynligvis gøres for under halvdelen af, hvad en amerikaner vil koste.
Ikke kun at det bliver meget billigere, så kan du også følge med i hundens opvækst og endnu bedre, du kan bedre tjekke op for hvilke arvelige sygdomme der ligger bag.
Vælger du alligevel den blå amerikaner, så kan du eventuel komme til at betale dyrlægens nye Mercedes, da farven blå mange gange giver genetiske hudsygdomme.
maj 2009
For mange år siden var det jo vældig populær at hente katte fra USA.
Jeg kan give dig navne på opdrættere, som har betalt rigtig mange penge for en kat. Nogle venter stadig på deres kat, selv om det nu er 20-25 år siden de har bestilt og betalt for den.
Og det er ikke anderledes indenfor hundeverdenen.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.230
Der er faktisk en del opdrættere af CC i Sverige - og som du kan se, hvis du klikker ind på annoncerne, også grå hvalpe imellem.
Ikke at jeg skal blande mig i dit valg, men de grå CC´er findes altså indenfor rækkevidde
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
For så vil du opdage, at rigtig mange af opdrætterne har også skriver på engelsk på deres hjemmesider.
Bl.a den kennel, jeg linkede til længere oppe.
Ellers som flere skriver Sverige og linker til den svenske kennelklubs hjemmeside.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Med andre ord find hellere en hvalp et sted i kan møde opdrætteren, møde forældrehundene og hvor i kan stole på sundhedsresultater.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
Men jeg tvivler på en avler, der sælger så billige hvalpe, har interesseret sig i at lave de undersøgelser, som ansvarlige opdrættere vil lave
Import af hund