Sanktion fra DKK? {{forumTopicSubject}}
Hvis en "opdrætter", som ikke har kennelmærke eller lign. laver både blandings, tavleløse og med tavle, har DKK så nogen mulighed for at sanktionere pågældende?
Her er der tale om en mor og hendes søn og svigerdatter der samlet i 2017 har lavet min. 16 kuld, herunder blandings hvalpe, hvalpe med tavle i DKK, hvalpe med tavle i dru, og "ægte" hvalpe men uden tavle.
Hvalpene er solgt fra to adresser, ingen af dem registreret som godkendte kenneler hos Fødevarestyrelsen.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.519
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.482
Med 17 kuld på et år, så har vedkommende jo rigtig mange hunde og det er en hvalpefabrik.
Jeg er ikke den store tilhænger af at man skal gå og melde hinanden, men sådan en avler skal da stoppes.
Hun har vel hellere ikke tilladelse til at have så mange hunde.
Så sammel dokumentation om at hun har haft 17 kuld på et år og meld hende til skat, kommunen og fødevarestyrelsen.
Fødevarestyrelsen har jo sagt, at de vil stoppe hvalpefabrikkerne.
sep 2009
Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99
De er begyndt at udstille og sælge med tavler inden for de seneste 7 mdr. Det var egentlig derfor jeg spurgte til det.
maj 2009
Taliban er opdrættet af et ikke medlem af DKK - teoretisk er hun et Rødkilde opdræt som Inge (kennel Rødkilde) har lavet hos svigerdatteren.
Første gang i mir liv jeg ikke har tjekket baggrunden på en hund, og det er jeg også blevet straffet for.
Nå, men jeg købte en udstillingshund.
Hunden mangler 7 tænder, den har patella luxation, demodex og allergi.
Det viste sig så, at Rødkilde i mange år bare avlede videre på hunde, velvidende at de manglede tænder, havde demodex og patella.
Jeg var sådanset ikke ud efter at få penge retur for Talibans fejl, men fordi man bare fejede det hen med, at hunden jo ikke havde brug for alle sine tænder og at hvis hunden fik et demodexudbrud, så kunne man bare smøre dem ind i olie indtil udbrudet var overstået, samt at patella da ikke betyder det store hos en lille hund, for det havde de jo næsten alle sammen, samt at man lavede flere kuld på forældrene, så blev jeg godt nok sur og kontaktede DKK.
Svigerdatteren blev dømt til at betale halvdelen af pengene tilbage.
Dette skete ikke. DKK rykkede for pengene tre gange uden resultat, hvilket medførte, at opdrætteren blev udelukket af DKK i tre år.
Jeg blev så sur, at jeg satte en advokat på for at inddrive pengene, det hjalp, pengene kom og advokaten var faktisk billig. Det kostede 800 kr.
Og gudske tak og lov for hundene, så har Kennel Rødkilde lukket ned.
maj 2009
Jeg kan så ikke forstå, at et familiemedlem kan køre kennelmærket videre, for udelukkelsen plejer da at gælde alle familiemedlemmer.
sep 2009
Engelsk bulldog (u. Tavle)
Engelsk Bulldog/Old English Bulldog
Engelsk bulldog/staffordshire Bullterrier
Staffordshire Bullterrier/ Old English Bulldog
Staffordshire Bullterrier/ border collie
Staffordshire Bullterrier/ fransk bulldog
Staffordshire Bullterrier/ chineese crested
Staffordshire Bullterrier m. Tavle og u. Tavle
Russisk toy u tavle (forældrene angivet m fci tavle)
Russisk toy/ chineese crested
Den ene OEB ligner til forveksling en ren amstaff, håber hun er pensioneret efter de i h formodentlig 4 kuld der er lavet på hende i perioden jan2015-august2017.
maj 2009
Min kommer fra et kuld hos svigerdatteren, men som teoretisk er lavet af Rødkilde.
maj 2009
Hold da op, fatter ikke folk vil købe hvalpe der.
Politiet kan jo stå og forlange at få hundene udleveret hvad dag det skal være.
Samt at Staffordshiren bliver total ødelagt.
De skal da stoppes...
sep 2009
Der er flere af kombinationerne der er lavet flere gange, på samme og forskellige forældredyr.
maj 2009
sep 2009
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Vi blev anmeldt til kommunen fordi hundene larmede - og det kommunen reagerede på, var at vi havde 4 hunde - og må ha' 3, og naboen som havde klaget havde fået det til at lyde som om vi har hvalpe konstant (Vi havde et kuld i år - sidst vi havde et kuld var i 2015) - så kommunen kom ud, fordi de iflg. hende damen, "skulle tjekke op på potentielle hvalpefabrikker".
Så hvis vores kommune gider reagere på en mavesur fuld nabos brok - burde en anden kommune vel også reagere på en reel hvalpefabrik!
Ellers prøv at indsend det hvor du kan - DKK kan vel ikke gøre så meget andet end evt. smide folk ud og give en bøde. Men skat og kommune kan vel også være intr i deres 'virksomhed'?
Og nej, jeg er heller ikke for at man går og melder hinanden - jeg synes f.eks. det var spild af tid og penge, at nogen skulle herud fordi vi har én mavesur nabo, og der skulle skrives rapport på det osv. - alt med måde. Men snakker vi reelle hvalpefabrikker, så er det sgu for hundenes eget bedste, at der kommer fokus på dem!
Gid flere fik øjnene op for at køre sager imod de skodopdrættere når der viser sig problemer med hundenes sundhed.
sep 2009
Det er sendt som brevpost uden afsender, af de grunde jeg skrev ovenfor.
sep 2009
maj 2009
Hvis det er, så er jeg ikke bange for at lægge navn til en anmeldelse.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Jeg kan simpelthen ikke huske lige pt. om der er nogle regler for, om de kan/må reagere på anonyme henvendelser - alle henvendelser burde vel gælde?
Måske prøv at send det igen? Det ER jo PostNord og lets face it, de mister tit ting!
maj 2009
Det ser man jo den ene gang efter den anden.
Bare se alle de sager med Frede. Er der nogen som ved om han lang om længe er stoppet ?
sep 2009
Planen er at sende det opdaterede materiale til veterinærrejseholdet, under fødevarestyrelsen, og så håbe på de på baggrund af anonymt indsendt materiale tager sagen op til efterforskning.
Det var så i forbindelse med jeg opdaterede med alle de nye kuld jeg overvejde om DKK også skulle have en anonymt brev nu.
sep 2009
sep 2009
sep 2009
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Og sker der intet så til medierne!
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Sanktion fra DKK?