{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

MM
MM
Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 99

Sanktion fra DKK? {{forumTopicSubject}}

Hvis en "opdrætter", som ikke har kennelmærke eller lign. laver både blandings, tavleløse og med tavle, har DKK så nogen mulighed for at sanktionere pågældende?

Her er der tale om en mor og hendes søn og svigerdatter der samlet i 2017 har lavet min. 16 kuld, herunder blandings hvalpe, hvalpe med tavle i DKK, hvalpe med tavle i dru, og "ægte" hvalpe men uden tavle.

Hvalpene er solgt fra to adresser, ingen af dem registreret som godkendte kenneler hos Fødevarestyrelsen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sanktion fra DKK?
  • #2   22. nov 2017 Hvis de ikke var medlem af DKK, kunne de vel ikke hente stamtavler i DKK?

• #6   22. nov 2017 DKK kan fremover nægte at udstede stamtavler til hende, men det er hun vel bedøvende ligeglad med.

Med 17 kuld på et år, så har vedkommende jo rigtig mange hunde og det er en hvalpefabrik.
    Jeg er ikke den store tilhænger af at man skal gå og melde hinanden, men sådan en avler skal da stoppes.

Hun har vel hellere ikke tilladelse til at have så mange hunde.
    Så sammel dokumentation om at hun har haft 17 kuld på et år og meld hende til skat, kommunen og fødevarestyrelsen.
    Fødevarestyrelsen har jo sagt, at de vil stoppe hvalpefabrikkerne.

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#8   22. nov 2017 Jeg har dokumentation tilbage til januar 2015, det er rigtig meget, og der er sikkert også kuld jeg ikke har set annonceret. det materiale indtil 2017 er allerede indsendt til div. Myndigheder. Dog har de skiftet salgsmetoder (før kun g&g, men nu også via. FB. Oftest hvor de blot skriver privat på de der "er der nogen der har hvalpe opslag", så er det svært at dokumentere de har kuld. En del hunde sælges fra andre adresser, så det er sværere også at "ramme dem". Alt bliver sendt anonymt ind til myndigheder fordi de er, ja, relaterede til en bestemt type "klub", så jeg ser det ikke som muligt at ringe og følge op på sagen de forskellige steder, da anonymiteten så er på spil.

De er begyndt at udstille og sælge med tavler inden for de seneste 7 mdr. Det var egentlig derfor jeg spurgte til det.

• #10   22. nov 2017 Det behøver ikke at være grelt for at DKK udelukker et ikke medlem, og det er sket en del gange. Blandt andet Talibans opdrætter.

Taliban er opdrættet af et ikke medlem af DKK - teoretisk er hun et Rødkilde opdræt som Inge (kennel Rødkilde) har lavet hos svigerdatteren.

Første gang i mir liv jeg ikke har tjekket baggrunden på en hund, og det er jeg også blevet straffet for.

Nå, men jeg købte en udstillingshund.
    Hunden mangler 7 tænder, den har patella luxation, demodex og allergi.

Det viste sig så, at Rødkilde i mange år bare avlede videre på hunde, velvidende at de manglede tænder, havde demodex og patella.

Jeg var sådanset ikke ud efter at få penge retur for Talibans fejl, men fordi man bare fejede det hen med, at hunden jo ikke havde brug for alle sine tænder og at hvis hunden fik et demodexudbrud, så kunne man bare smøre dem ind i olie indtil udbrudet var overstået, samt at patella da ikke betyder det store hos en lille hund, for det havde de jo næsten alle sammen, samt at man lavede flere kuld på forældrene, så blev jeg godt nok sur og kontaktede DKK.

Svigerdatteren blev dømt til at betale halvdelen af pengene tilbage.
    Dette skete ikke. DKK rykkede for pengene tre gange uden resultat, hvilket medførte, at opdrætteren blev udelukket af DKK i tre år.

Jeg blev så sur, at jeg satte en advokat på for at inddrive pengene, det hjalp, pengene kom og advokaten var faktisk billig. Det kostede 800 kr.

Og gudske tak og lov for hundene, så har Kennel Rødkilde lukket ned.

• #12   22. nov 2017 Maj-Britt når det er for tid og evighed, så har den været slem.

Jeg kan så ikke forstå, at et familiemedlem kan køre kennelmærket videre, for udelukkelsen plejer da at gælde alle familiemedlemmer.

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#14   22. nov 2017 De har lavet følgende jeg ved af:

Engelsk bulldog (u. Tavle)
    Engelsk Bulldog/Old English Bulldog
    Engelsk bulldog/staffordshire Bullterrier
    Staffordshire Bullterrier/ Old English Bulldog
    Staffordshire Bullterrier/ border collie
    Staffordshire Bullterrier/ fransk bulldog
    Staffordshire Bullterrier/ chineese crested
    Staffordshire Bullterrier m. Tavle og u. Tavle
    Russisk toy u tavle (forældrene angivet m fci tavle)
    Russisk toy/ chineese crested

Den ene OEB ligner til forveksling en ren amstaff, håber hun er pensioneret efter de i h formodentlig 4 kuld der er lavet på hende i perioden jan2015-august2017.

• #15   22. nov 2017 Jo Rødkilde havde kennelmærke, hun har opdrættet i ca 60 år.
    Min kommer fra et kuld hos svigerdatteren, men som teoretisk er lavet af Rødkilde.

• #16   22. nov 2017 # 14

Hold da op, fatter ikke folk vil købe hvalpe der.
    Politiet kan jo stå og forlange at få hundene udleveret hvad dag det skal være.
    Samt at Staffordshiren bliver total ødelagt.
    De skal da stoppes...

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#17   22. nov 2017 Anni der er flere staff tæver så vidt jeg ved og med nogle er staffen hannen i blandingen.

Der er flere af kombinationerne der er lavet flere gange, på samme og forskellige forældredyr.

• #18   22. nov 2017 Det er bare så sørgeligt.

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#19   22. nov 2017 Ja. Flere af hvalpene fra de første kuld omplaceres i stor stil, efter sigende er de adfærdsvanskelige og har massive hofte/led problemer.

• #20   22. nov 2017 Hmm, altså man skal indgive navn når man anmelder nogen til kommunen, men måske du kan sende hele skidtet anonymt og håbe de alligevel vil ta' det op?

Vi blev anmeldt til kommunen fordi hundene larmede - og det kommunen reagerede på, var at vi havde 4 hunde - og må ha' 3, og naboen som havde klaget havde fået det til at lyde som om vi har hvalpe konstant (Vi havde et kuld i år - sidst vi havde et kuld var i 2015) - så kommunen kom ud, fordi de iflg. hende damen, "skulle tjekke op på potentielle hvalpefabrikker".

Så hvis vores kommune gider reagere på en mavesur fuld nabos brok - burde en anden kommune vel også reagere på en reel hvalpefabrik!

Ellers prøv at indsend det hvor du kan - DKK kan vel ikke gøre så meget andet end evt. smide folk ud og give en bøde. Men skat og kommune kan vel også være intr i deres 'virksomhed'?

Og nej, jeg er heller ikke for at man går og melder hinanden - jeg synes f.eks. det var spild af tid og penge, at nogen skulle herud fordi vi har én mavesur nabo, og der skulle skrives rapport på det osv. - alt med måde. Men snakker vi reelle hvalpefabrikker, så er det sgu for hundenes eget bedste, at der kommer fokus på dem!

Gid flere fik øjnene op for at køre sager imod de skodopdrættere når der viser sig problemer med hundenes sundhed.

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#21   22. nov 2017 Alt er sendt til den respektive kommune, skat, fødevarestyrelsen samt dyreværnet i Marts 2017. Siden da har vi kunne støve 12 nye kuld op (perioden marts 2017-november 2017)
    Det er sendt som brevpost uden afsender, af de grunde jeg skrev ovenfor.

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#22   22. nov 2017 Jeg tænker heller ikke selv at DKK var et "godt bud", men ville lige høre alligevel, for synes det er vanvittigt det kan blive ved.

• #25   22. nov 2017 Har i også sendt ind til fødevarestyrelsen ?

Hvis det er, så er jeg ikke bange for at lægge navn til en anmeldelse.

• #26   22. nov 2017 Øv, at der så ikke er sket noget.

Jeg kan simpelthen ikke huske lige pt. om der er nogle regler for, om de kan/må reagere på anonyme henvendelser - alle henvendelser burde vel gælde?

Måske prøv at send det igen? Det ER jo PostNord og lets face it, de mister tit ting! smiley

• #27   22. nov 2017 Jeg tror ikke, at kredsdyrlægen tager sig af det.
    Det ser man jo den ene gang efter den anden.
    Bare se alle de sager med Frede. Er der nogen som ved om han lang om længe er stoppet ?

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#29   22. nov 2017 Forstår ikke SKAT ikke gik ind i det. Materialet vi sendte dokumenterede at der var annonceret for over 200.000 kr. hunde i den periode smiley

Planen er at sende det opdaterede materiale til veterinærrejseholdet, under fødevarestyrelsen, og så håbe på de på baggrund af anonymt indsendt materiale tager sagen op til efterforskning.
    Det var så i forbindelse med jeg opdaterede med alle de nye kuld jeg overvejde om DKK også skulle have en anonymt brev nu.

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#31   22. nov 2017 Majbrit - til veterinærrejseholdet?

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#33   22. nov 2017 Sådan forstår jeg nu ikke følgende retningslinje fra SKAT http://skat.dk/skat.aspx?oid=2160859

• MM
    MM Tilmeldt:
    sep 2009

#36   22. nov 2017 Emma- ifølge annoncen i hvert tilfælde

profilbillede
  • #37   22. nov 2017 Fødevarestyrelsen har jo bebudet de har fokus på sagerne pt. Så send igen!
    Og sker der intet så til medierne!

• #39   22. nov 2017 Emma, der er 4 forskellige priser for stambogsføring af hvalp. Kennelmærkeindehavere 305 kr, DKK medlemmer 350 kr, specialklubmedlemmer 475 kr og ikke medlemmer 755 kr.

Kommentér på:
Sanktion fra DKK?

Annonce