{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

endnu mere spændene... {{forumTopicSubject}}

for nu er det så jeg spørger: efter at ha læst indlægget(jeg har ikke læst alle svarene) om at stoppe et angreb fra en muskelhund, undre det mig at folk kommer med 35 andre racer, såsom labrador, golden og andre såkaldte familiehunde, HAN spørger om hvordan man stopper en muskel hund. den lægger man sig ikke imellem, eller råber af, for det stopper de ikke af. jeg kan ik forstå at folk ik bare søger under gamle emner, der er en million herinde der drejer sig om dette emne, og det er den gamle klagesang med hvad muskelhundene er blevet udsat for af andre "fredelige racer", drop dog jeres vandring rundt om grøden. sig dog at i ved at jeres race, har et andet sind, når først de bliver "tændte", det skal da nok passe når i skriver jeres hunde er fredelige og kan med dit dut og dat, MEN jeg tager det altså ikke seriøst når halvdelen af jer, har hvalpe eller ung hunde. der er en del gode og fornuftige ejere af disse racer herinde, men jeg er sgu lidt træt af at høre alle ejerne forsvare og forsvare, for alle ved, der er noget om snakken................... der er sjovest på b.... jeg ønsker ikke skænderi over denne tråd. måtte bare ud med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  endnu mere spændene...
  • #1   30. dec 2006 På et eller andet plan kan jeg da godt give dig ret. Jeg har min Ambull på (næsten) 6 måneder, en schæfer på 10 år, og har desværrre lige måtte sige farvel til min gamle Pyreneer på 12 år. Så jeg er ikke førstegangs hundeejer, og jeg vidste også hvad jeg gjorde, da jeg købte den sidste hund. jeg kan tydeligt mærke, at det er en psykisk stærk hund, som allerede nu kan sige fra overfor andre hunde. Og personligt har jeg det sådan, at mine hunde aldrig går løs, hvor der er fremmede mennesker og hunde. Problemet er desværre bare, at der er mange andre der lader deres hunde gå løs. Og ofte hører jeg replikken "den gør altså ikke noget" EFTER at de forgæves har forsøgt at kalde deres hund til sig, og den er henne ved mig og mine hunde. Og det har da et par gange givet skærmydsler, og det er til at blive idot af at hundeejere ikke har mere ansvarsfølelser.
    Og min Ambull er stadig kun hvalp, og ja hun er en bestemt dame og derfor: Når I hundeejere møder andre hundeejere med deres hunde i snor, så tag dem dog i snor....ligemeget hvad race og størrelse det er i møder!!


  • #2   30. dec 2006 Det sjove er at det slet ikke handlede om hvorvidt den type hund er mere eller mindre aggresiv, men hvad man ville gøre over for lige netop den type hund HVIS den gik til angreb..

  • #3   30. dec 2006 søster. ja , men jeg spørger ikke om hvad man skal gøre hvis dette skete.for jeg ville ikke kunne bruge de svar jeg læste i tråden til en dyt. jeg skulle bare ud med noget af min galde. og ? om de er mere aggresive og lettere tænder: har vi set nogle emner der hedder: hvordan gør man hvis jeg møder en labrador, og de kommer op og slås??.

  • #4   30. dec 2006 Kisser: ja de "seje" burde f.... smage lidt af deres egen medicin.

  • #5   30. dec 2006 Mark: Det er da ikke noget med at være modig, du har respekten for det( det ved jeg næsten med sikkerhed også at Kisser har, men hun har også erfaringen osv osv) Jeg lukker da også mine hunde sammen med andre, fordi jeg kan læse dem og kender dem som min egen bukselomme(ikke Bufas endnu), men de får ikke lov at lege med "muskel hunde" mere.( selvom der bor 4 på min vej)

  • #6   30. dec 2006 Kisser C - spørger nok dum her, men hvordan får du hældt vand i næsen på 2 hunde, de er oppe at sloges ? det er fint hvis der er en vandslang i nærheden, men det kan man jo ikke altid regne med .............. jeg læser ofte at folk mener man skal sparke alt det man kan - det skal man ikke gøre ved en basenji, så sidder den i benet på den, der sparker ................ så det råd duer ikke til min race (heldigvis)

  • #7   30. dec 2006 en god ide er at man tager dem i bagbenene, MEN dette gør man ikke med en "muskel hund" og slet ikke hvis den har en anden hund i flaben... der er det eneste at gøre er at lukke for deres luftveje, eller yde direkte vold mod hunden. og Pia P. den har vi vist taget før.

  • #8   30. dec 2006 louise A . ja, der er mange emner, der har været taget mange gange - dog synes jeg i dette emne, at der mangler lidt - nemlig det der sker når man som nogle vil, lukker luftvejen på hunde, der har fat i hinanden .....

    en hånd der holder bagbenet og een, der klemmer om luftvejen ........... og hvad så ? det lyder ikke særlig realistisk og jeg tvivler på at det virker ......... det gør da vist mere skade end gavn - tvivler også på jeg får svar på mit spørgsmål ....


  • #9   30. dec 2006 som sagt, vil aldrig tage en muskel hund i bagbenene, hvis den anden hund er af anden race, da man ganske enkelt vil løfte den anden hund med op, men prøve at lukke for dens luftveje- bid mærke i PRØVE!

Kommentér på:
endnu mere spændene...

Annonce