Spolorm Spolorm
Hej, min lille tæve på nu 10 uger, har siden vi købte hende haft kastet orm op og skidt orm ud, første gang jeg så det, var lørdag, dagen efter hun kom hjem til os. Der var en hvid "tråd" i hendes afføring, men jeg tænkte at det nok bare var en snor eller noget andet hun havde spist, for hun havde fået den 4. Ormekur, torsdagen inden vi købte hende.
Nogle dage efter er hun rigtig skidt og dvask, hendes mave rumler og hun kaster op 6-7 gange udelukkende skum, pånær den ene hvor der kom en levende orm ud. Jeg ringer til dyrlægen som siger at det bare er ormekuren der stadig virker. Hun har kastet op ca. Hver anden dag nu, samme som før, 4-5 gange, kun skum og kun én orm, hvor vi har fået samme svar fra dyrlægen. I dag har der både kommet orm ud forfra og bagfra, flere på samme tid og lige efter hinanden. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange hun kastede op på det kvarter det varede.
Hun fik den 4. Ormekur d. 26. Oktober.
Kan det virkelig passe at det stadig er ormekuren der virker? Og burde ormene så ikke være døde når de kommer ud?
De spræller i det sekund de kommer og og bevæger sig så meget lidt indtil jeg får kogt vand og hældt over dem.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Saml lidt orme og gå til dyrlægen igen. Evt. en anden en
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
http://www.xn--sprgdyrlgen-h9a1u.dk/medicinkatalog/ormekur-til-hunde
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.846
Fire kure er helt vildt overdrevet til små hvalpe. 2-3 er rigeligt. Det tyder på at avler er bekendt med et seriøst ormeproblem, når man giver fire kure.
Du må få analyseret ormene og givet én rigtigt god kur målrettet typen.
aug 2006
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
okt 2006
Og så skal du være virkelig OB's på at maven retter sig.
jan 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 66
Så nu får den en der dækker alle orm, ved godt det ikke er en hund men måske det samme problem
okt 2017
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 5
dec 2010
Følger: 88 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 928
nogle af dem er her https://www.ormekur.dk/da/andre-orm-hos-hund/
apr 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 37
Sælger har en godkendt kennel som går meget op i hundenes sundhed. Hun sagde at hun kun én gang har oplevet en af hendes hunde have orm, og det var en hun havde lige havde købt.
Ingen andre af hvalpene i kuldet har hvad jeg ved af, fået orm.
aug 2006
dec 2012
apr 2013
Jeg ringer til dyrlægen om lidt, for at sige at vi må komme der hen noget før
dec 2012
apr 2013
apr 2013
aug 2006
At give dem samtidig er hård kost.
apr 2013
Hun fik pillen ved 16.00 tiden. Ved 19.00 tiden lå der orme på gulvet, ikke andet end orme, så hvordan de er kommet ud vides ikke. For lidt siden sked hun, normal afføring, men med orme i. Burde ormene ikke opløses inde i maven?
Hun har fået 2 stk. milbemax vet piller
aug 2006
Midlet har maximal virkning få timer efter indgivelsen og så skulle der ikke gerne forekomme levende orme længere.
okt 2006
De hvalpe går jo rundt og bliver ædt op indefra. De risikerer dårlig vækst og skavanker resten af livet fordi kroppen ikke får sin næring - den ædder ormene. Tænk hvor meget den hvalp allerede er vokset, hvor meget kroppen allerede har kæmpet for at udvikle sig- med orm imod sig.
Du ricikerer at stå med en hvalp der aldrig bliver ok i maven. Og derfor heller aldrig bliver stærk i maven eller lærer at optage maden ordentligt.
Du ricikerer fejlvækst. Dårlige knogler og led. Fordi hvalpen ikke får hvad den har behov for.
Det er bare SÅ vitalt for et godt og langt hundeliv at hvalpen får sin ernæring.
Ormekur er simpelthen det vigtigste i opdræt efter udvælgelsen af raske avlsdyr!
Jeg håber virkelig opdrætteren lærer noget her. Og får fat i de andre hvalpe i kuldet og får givet dem alle en ekstra ormekur!
apr 2013
Der er ikke kommet nogen ud i nat, så vi satser på at det virker nu.
Hun har ikke først fået en ormekur, da hun blev vaccineret, det var bare der hun sidst fik en ormekur. Opdrætteren ejer en kennel og har haft adskillige kuld uden ormeproblemer, da hun giver ormekur forholdsvis ofte for at der ikke kommer orme hos alle hendes hunde
aug 2006
Det er krads medicinm som man ikke skal give i overmåde mængder.
Jeg tvivler på at en dyrllge overhovedet vil udskrive så meget medmindre der er konstateret problemer.
Og er der problemer i sådan et omfang, så har kennelen et problem, der skal løses. En smittekilde, der ikke fjernes.
Det der er ikke normalt og forklaringerne er søgte og vage.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 256 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.598
Det lyder til at opdrætter kun kan sige sandheden?
Jeg vil pointere at med mine " få " år i hundeverdenen har jeg allerede oplevet og set, opdrættere komme med den ene historie efter den anden, blot for at sælge deres hvalpe, og ikke komme til at kompensere økonomisk for noget som helst.
Jeg stoler på Alberts opdrætter, og vi er enige langt langt hen af vejen, næsten 100%, men der kan da også være ting som jeg ikke ville gøre.
Og det er helt fint, vi SKAL ikke være enige i alt
Så synes bare at du skal tænke over, at det KAN være, at opdrættere ikke altid fortæller hele sandheden
apr 2013
Vi har fulgt med moderen og hvalpene over nettet fra de blev født, hvor moderen som fik sit første kuld fik livmoderbetændelse hvilket hun åbent og ærligt har skrevet og fortalt til mindste detalje.
Hun har været rigtig flink til at guide os til hvordan vi skulle gøre på forskellige områder osv.
Og jeg tror bestemt ikke det er penge hun tænker på, for vi fik hvalpen hjem med 14 kg kvalitets hvalpe foder, massere af legetøj, massere godbidder, kvalitets shampoo specielt til racen, god værste der passer til racen, snor og halsbånd osv. Hvilket garanteret ikke har været billigt.
Jeg har kontakt med flere af de andre hvalpekøbere som siger at deres hvalpe ikke har fået orm, så det er kun det ene tilfælde åbenbart
Spolorm