2.840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Spolorm Spolorm

Hej, min lille tæve på nu 10 uger, har siden vi købte hende haft kastet orm op og skidt orm ud, første gang jeg så det, var lørdag, dagen efter hun kom hjem til os. Der var en hvid "tråd" i hendes afføring, men jeg tænkte at det nok bare var en snor eller noget andet hun havde spist, for hun havde fået den 4. Ormekur, torsdagen inden vi købte hende.
Nogle dage efter er hun rigtig skidt og dvask, hendes mave rumler og hun kaster op 6-7 gange udelukkende skum, pånær den ene hvor der kom en levende orm ud. Jeg ringer til dyrlægen som siger at det bare er ormekuren der stadig virker. Hun har kastet op ca. Hver anden dag nu, samme som før, 4-5 gange, kun skum og kun én orm, hvor vi har fået samme svar fra dyrlægen. I dag har der både kommet orm ud forfra og bagfra, flere på samme tid og lige efter hinanden. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange hun kastede op på det kvarter det varede.
smiley
Hun fik den 4. Ormekur d. 26. Oktober.
Kan det virkelig passe at det stadig er ormekuren der virker? Og burde ormene så ikke være døde når de kommer ud?
De spræller i det sekund de kommer og og bevæger sig så meget lidt indtil jeg får kogt vand og hældt over dem.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spolorm
  • #1   11. nov 2017 Nej, det kan bestemt ikke passe.
    Saml lidt orme og gå til dyrlægen igen. Evt. en anden en smiley

• #6   11. nov 2017 Jo, Milbemax tager også bændelorm...

http://www.xn--sprgdyrlgen-h9a1u.dk/medicinkatalog/ormekur-til-hunde

• #7   11. nov 2017 Med de moderne ormekure kommer der slet ikke levende orm ud. De opløses inden da. Der er vist kun en enkelt kur, der leverer hele orme.
    Fire kure er helt vildt overdrevet til små hvalpe. 2-3 er rigeligt. Det tyder på at avler er bekendt med et seriøst ormeproblem, når man giver fire kure.
    Du må få analyseret ormene og givet én rigtigt god kur målrettet typen.

• #8   11. nov 2017 Det lyder som om tæven har haft et gedigent problem, der ikke er taget hånd om...

• #11   11. nov 2017 Find en anden dyrlæge, hunden skal helt sikkert have en ny ormekur

• #13   11. nov 2017 For fanden stakkels hvalp. Den får jo slet ikke den næring den skal have når der er orm der ædder først.

• #14   11. nov 2017 På mandag tar du fat i en ny dyrlæge og får givet ormekur!
    Og så skal du være virkelig OB's på at maven retter sig.

• #15   11. nov 2017 Jeg har lige fået en ormekur til min kat ved dyrlægen da den første jeg gav ikke dækker alle orm Feks lungeorm
    Så nu får den en der dækker alle orm, ved godt det ikke er en hund men måske det samme problem

• Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 9 Emner: 1 Svar: 5
    #16   11. nov 2017 Find en anden dyrlæge, Kontakt sælgeren, og de vil betale.

• #17   11. nov 2017 ikke alt form for ormekur tag alt orm, det angå helt hvad for en orm det er inde i hunden . da er mange forskelle orm.
    nogle af dem er her https://www.ormekur.dk/da/andre-orm-hos-hund/

• #18   12. nov 2017 Mindes sælger sagde 4 kure, men kan se at der står i hendes hvalpebog at hun har fået to. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men fik at vide at det var en slags "pasta" det skal trykkes ud i hundenes mund, som så får kroppen til at udskille ormene, netop ved at komme ud af begge ender.

Sælger har en godkendt kennel som går meget op i hundenes sundhed. Hun sagde at hun kun én gang har oplevet en af hendes hunde have orm, og det var en hun havde lige havde købt.
    Ingen andre af hvalpene i kuldet har hvad jeg ved af, fået orm.

• #19   12. nov 2017 Ormene får hvalpene fra tæven og det er ikke sandsynligt at kun en hvalp er inficeret.

• #20   13. nov 2017 Der er ikke så meget at rafle om, din hvalp har orm og de skal behandles, ormekur gav i gamle dage opkast og afstødte levende orm, i dag dør ormene i hundes tarme og du vil ikke se dem! Den eller de ormekur hvalpen har fået har altså ikke virket, det er usandsynlig at så stort et angreb er kommet siden du har fået hvalpen hjem, men under alle omstændigheder den hvalp skal have en ormekur og det skal den have nu! Det vil sige du kontakter en god dyrlæge, samler evnt et par af de orme hunden har kastet op eller tager et par billeder og tager med til dyrlægen, det skal gøres i dag, hvalpen har bestemt ikke godt af at gå rundt med så massivt et angreb!

• #21   13. nov 2017 Hvalpen, må ikke få en kur igen før der minimum er gået 14 dage fra den sidste kur, de 14 dage var gået i torsdags, hvor dyrlægen sagde at vi skulle vente til hun skal vaccineres den. 24. November.
    Jeg ringer til dyrlægen om lidt, for at sige at vi må komme der hen noget før

• #22   13. nov 2017 Jeg ville helt sikkert bruge en anden dyrlæge smiley en hund med opkast og afføring fyldt med orm skal behandles straks, den skal ikke gå i 14 dage ;(

• #23   13. nov 2017 Har nu fået købt en pille mod orm, som hun skal have en af i dag, og så tjekker dyrlægen op på det når hun skal vaccineres d. 24.

• #24   13. nov 2017 Opdrætter og jeg er kommet frem til at grunden til at tidligere ormekur ikke har virket, har været fordi hvalpene blev vaccineret samtidig med at de fik ormekuren, vaccinationen gjorde flere af hvalpene sløje hvor af nogle af dem kastede op, det har vores hvalp højst sansynelig gjort og dermed kastet ormekuren op igen inden den nåede at virke ordentligt.

• #25   13. nov 2017 Så håber vi at opdrætter har lært af det..

At give dem samtidig er hård kost.

• #26   13. nov 2017 Ved i hvor lang tid der går fra pillen er taget, til den begynder at virke?
    Hun fik pillen ved 16.00 tiden. Ved 19.00 tiden lå der orme på gulvet, ikke andet end orme, så hvordan de er kommet ud vides ikke. For lidt siden sked hun, normal afføring, men med orme i. Burde ormene ikke opløses inde i maven?
    Hun har fået 2 stk. milbemax vet piller

• #27   13. nov 2017 Var ormene levende?

Midlet har maximal virkning få timer efter indgivelsen og så skulle der ikke gerne forekomme levende orme længere.

• #29   14. nov 2017 Hold op en tosse til opdrætter. Ja undskyld mig men helt ærligt - hvis man kaster medicinen op igen nej så har det sgu nok ikke virket. Og man giver ikke først ormekur til vaccination. Det skulle de fandme gerne have fået allerede løbende som helt små. Det er jo her de mange fordobler deres vækst på få uger og virkelig har brug for ikke at kæmpe med parasitter.
    De hvalpe går jo rundt og bliver ædt op indefra. De risikerer dårlig vækst og skavanker resten af livet fordi kroppen ikke får sin næring - den ædder ormene. Tænk hvor meget den hvalp allerede er vokset, hvor meget kroppen allerede har kæmpet for at udvikle sig- med orm imod sig.
    Du ricikerer at stå med en hvalp der aldrig bliver ok i maven. Og derfor heller aldrig bliver stærk i maven eller lærer at optage maden ordentligt.
    Du ricikerer fejlvækst. Dårlige knogler og led. Fordi hvalpen ikke får hvad den har behov for.
    Det er bare SÅ vitalt for et godt og langt hundeliv at hvalpen får sin ernæring.

Ormekur er simpelthen det vigtigste i opdræt efter udvælgelsen af raske avlsdyr!

Jeg håber virkelig opdrætteren lærer noget her. Og får fat i de andre hvalpe i kuldet og får givet dem alle en ekstra ormekur!

• #30   14. nov 2017 Om de var levende vides ikke, da det var min kæreste der fandt dem i stuen efter hun har været i køkkenet og lavet mad. De var døde da han fandt dem.
    Der er ikke kommet nogen ud i nat, så vi satser på at det virker nu.

Hun har ikke først fået en ormekur, da hun blev vaccineret, det var bare der hun sidst fik en ormekur. Opdrætteren ejer en kennel og har haft adskillige kuld uden ormeproblemer, da hun giver ormekur forholdsvis ofte for at der ikke kommer orme hos alle hendes hunde

• #32   14. nov 2017 Det giver ikke mening at give ormekur forholdsvis ofte (4 gange) i et hvalpekuld, det er totalt overkill.

Det er krads medicinm som man ikke skal give i overmåde mængder.
    Jeg tvivler på at en dyrllge overhovedet vil udskrive så meget medmindre der er konstateret problemer.

Og er der problemer i sådan et omfang, så har kennelen et problem, der skal løses. En smittekilde, der ikke fjernes.

Det der er ikke normalt og forklaringerne er søgte og vage.

• #33   14. nov 2017 Jeg er nød til lige at høre, kender du opdrætter personligt inden du købte hvalpen?
    Det lyder til at opdrætter kun kan sige sandheden?
    Jeg vil pointere at med mine " få " år i hundeverdenen har jeg allerede oplevet og set, opdrættere komme med den ene historie efter den anden, blot for at sælge deres hvalpe, og ikke komme til at kompensere økonomisk for noget som helst.
    Jeg stoler på Alberts opdrætter, og vi er enige langt langt hen af vejen, næsten 100%, men der kan da også være ting som jeg ikke ville gøre.
    Og det er helt fint, vi SKAL ikke være enige i alt smiley

Så synes bare at du skal tænke over, at det KAN være, at opdrættere ikke altid fortæller hele sandheden

• #34   14. nov 2017 Jeg har haft kontakt med opdrætter i et stykke tid inden vi valgte at købe hvalpen hos hende, jeg har fået et rigtig godt indtryk af hende, især fordi hun var den eneste af 5 kenneler der ikke snakkede dårligt om "konkurrenterne".
    Vi har fulgt med moderen og hvalpene over nettet fra de blev født, hvor moderen som fik sit første kuld fik livmoderbetændelse hvilket hun åbent og ærligt har skrevet og fortalt til mindste detalje.

Hun har været rigtig flink til at guide os til hvordan vi skulle gøre på forskellige områder osv.
    Og jeg tror bestemt ikke det er penge hun tænker på, for vi fik hvalpen hjem med 14 kg kvalitets hvalpe foder, massere af legetøj, massere godbidder, kvalitets shampoo specielt til racen, god værste der passer til racen, snor og halsbånd osv. Hvilket garanteret ikke har været billigt.
    Jeg har kontakt med flere af de andre hvalpekøbere som siger at deres hvalpe ikke har fået orm, så det er kun det ene tilfælde åbenbart

Kommentér på:
Spolorm

Annonce