753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Snakker/piver Snakker/piver

Halløj:)

Min staff dreng på knap 3 år snakker/piver/hyler rigtig meget. Han gør det i situationer hvor han er spændt, utålmodig eller keder sig. De typiske eksempler er:
-Når vi har været ude på en lang tur og jeg skal handle på vejen hjem. Med det samme jeg går ud af bilen så SKRIGER han! Han er stoppet når jeg kommer ud igen.
- Når vi er ude at gå hvis jeg stopper op så hyler han. Her bli'r han utålmodig.
- til træning når han skal ligge i bur imellem øvelserne, han piver også hvis han sidder ved mig.

Dem af jer der kender staffen ved at jeg ikke bare taler om et uskyldigt piv men en skrigen og hylen som overdøver alt og folk tror jo at han er skør! Det er han vel også lidt;)

Jeg er klar over det er et selvkontrols problem fordi han har svært ved at finde ro. Jeg er bare lidt blank for hvordan jeg skal få ham til at stoppe.
Herhjemme er der aldrig noget.

På forhånd tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snakker/piver
  • #1   5. nov 2017 Har i "alene hjemme trænet" i bilen og buret?

• #2   5. nov 2017 Han har været vænnet til bur fra hvalp af og aldrig været ked af at være der. Det er ikke fordi han er utryg. Til træning sidder han i bur ved siden af mig eller 2 meter fra mig:)

• #3   5. nov 2017 Han gør det fordi han ikke kan finde ro.

• #7   6. nov 2017 Jeg kan ikke sætte mig hos ham, så bli'r det værre.

• #10   6. nov 2017 min venindes bliver kaldt grisen fordi den gør det samme smiley hvordan du vender dem af med det aner jeg ikke.. hun bede hende om at stoppe og roste hende, når hun stoppede..
    men ja det kan lyde som om de er ved at dø. Min sheltie skriger når jeg løber med min Boston terrier, så hun skal være pakket væk så hun ikke kan se mig og dette holder hende rolig.

• #12   6. nov 2017 Han får jo opmærksomhed når han opfører sig på den måde. Enten via mere træning eller skæld ud (negativ opmærksomhed er også opmærksomhed).

Skrigeriet i bur er forventningsskrigeri = vi er ude at køre, når bilen stopper skal jeg ud og lave noget fedt.

Jeg ville køre ture med ham hvor han aldrig kom ud af bilen / kom ud af bilen, gik en kort runde i snor, uden nogen former for sjov og ballade og tilbage i bilen igen. Han skal forventningen ned.

Det samme i træningen. Lad være med at bede hem om at lave noget - det er jo det han vil have! Når han skriger, så stopper al sjov og ballade. tag ham i kort snor, forlad træningen og lad være med at tage kontakt til ham.

Kommentér på:
Snakker/piver

Annonce