Komme når man kalder {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Sagen er den, at vi har en dejlig hund hjemme på 3, som der er jagthund i. Af og til sætter jagtinstinktet ind, og så lukker hjerne OG hørelse totalt af. Men også bare generelt, er han ret dårlig til at komme når man kalder. Vi bor på en stor gård, så han er ude og blive aktiveret og rende frit, meget af dagen, hvilket han nyder. Han kommer da også når man kalder, men ofte skal man kalde i hvert fald 5-10 gange og er ved at være temmelig træt af det.
Mine forældre er lige blevet skilt nu her og det plejede at være min mor der trænede med ham, men hun bor her ikke længere, så nu står jeg lidt med det, uden den helt store viden om træningsmetoder. Han er generelt en utrolig lærenem og dygtig hund, men lige på det her punkt går det altså ikke helt kanon
Pt. har en tom flaske med godbidder i, som jeg rasler med imens jeg kalder og han får naturligvis stor ros og en godbid når han så kommer.
Giv gerne jeres bedste råd og bud!
jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 24
Jeg har ikke mulighed for at tage ham med hjemmefra og ud at gå hver dag, men bare i snor udenfor vil vel også være ok? Altså her lystrer han pænt. Men vil helt sikkert afprøve det alligevel.
Problemet er, når han render frit ude og kaldes ind. Altså ingen kald, men kan jeg rasle og så rose når han kommer? Og når så han begynder at komme første gang, så kalde også? Eller er det forstået forkert?
jun 2014
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.813
jun 2014
jun 2014
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
Hvis han kommer når du ryster med flasken, så brug det trick.
Du kan evt. varierer godbidder lidt hvis han elsker mad, sådan så han er sikker på en god godbid hver gang han kommer.
jun 2014
aug 2008
Prøv dig frem.
Feks. kyllingpølser.
Hvis han er meget madglad.
Er han det?
jun 2014
aug 2008
Og så træner du indkald og indkald om og om igen og husker at give ham en godbid hver gang.
Mine ville komme rendende igen og igen for den belønning.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Når hunden tænker flæskesteg hver gang den hører fløjten så skal den nok komme;)
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.290
Og nej, der er ingen mirakelmetode. Hvis der var, var det den alle brugte. Men træning med succes er vejen frem, og for at få succes i træning, er man nødt til at, nå ja, træne...
jun 2014
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.290
jun 2014
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
Fx... frikadelle, pølser, lidt ost eller sådan noget. Giv ham det uanset, hvor ofte du må kalde. Du opbygger over tid en lyst til at komme, når du kalder, især hvis det er noget forskelligt eller hans yndlings.
Du kan også prøve at kalde en og to gange, og så gå ind i 10 minutter og gøre det samme igen, indtil det virker - Hvis du altså er træt af at kalde mange gange.
Men det tænker jeg egentlig ikke gør de store forskel.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Han kan vel stadig godt komme ud "og løbe og hygge sig" selvom det foregår i sporline - i skal bare aktivt være en del af det samvær?
Hvis jeres hjem bliver splittet når han ikke får lov til dette, så ville jeg nok nærmere kigge på, om i skulle engagere jer i nogle flere aktiviteter med hunden, hvis det nævnte er hans eneste chance for at blive aktiveret.
Vær villig til at ændre lidt på nogle punkter midlertidigt simpelthen for træningens skyld, og engagerer du dig i det så skal det nok gå hurtigt
Komme når man kalder