{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

SodaDog
SodaDog
Emner: 8 Svar: 13

Drægtig tæve - foder {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i vildrede omkring fodervalg til min drægtige tæve. Hun er 40 dage henne nu og så vidt jeg har forstået er det nu der skal skiftes foder.
Jeg har en bog (Hundeopdræt med omhu og omtanke) som siger jeg skal give hende hvalpefoder til små hunde. Nogen siger man bare skal give hvalpefoder, og andre har sagt at RC mother and babydog er det eneste man bør give.

Hvad gør i andre, og hvad anbefaler i?
Lige nu får hun Orijen regional red til voksne.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig tæve - foder
  • SodaDog
    SodaDog Tilmeldt:
    sep 2010

#2   1. nov 2017 Hun vil ikke rigtig spise det, og er også mest til råt. Jeg har bare aldrig fodret fast med råt så jeg ved ikke om det er for risikofyldt at skifte hen til nu, når jeg ikke har helt styr på det. Hun spiser kun tørkosten hvis jeg blander det med hakkekød

• #3   1. nov 2017 Hun skal have hvalpefoder til små racer. Det indeholder den rette mængde calcium til formålet. Mærket er næsten underordnet, bare indholdet er ordentligt.

• SodaDog
    SodaDog Tilmeldt:
    sep 2010

#4   1. nov 2017 Vil Royal canin starter så være fint? Indholdet i small og medium ser ud til at være det samme
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/royal_canin_size/medium/218073

• #5   1. nov 2017 Hvis dit nuværende mærke har en version til hvalpe og diegivende tæver, skifter du bare over til det.

• #7   1. nov 2017 Jeg vil ikke betale for royal canin, men det er jo smag og behag.
    Min holdning er at det er mærket man betaler for - ikke indholdet.

Orijen, Acana og Essential har bedre indhold (mere kød). Prøv at sammenligne indholdsfortegnelserne med royal canin.

• søren D
    søren D Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 4
    #8   1. nov 2017 Det vigtigste er at tæven spiser, om hun spiser A eller B er et eller andet sted underordnet. Når det er sagt er det selvfølgeligt vigtigt at det der kommer ud i den anden ende er i "god kvalitet".

Skal ha kuld nr. 15 eller 16 og har fodret med eukanuba, Marcus-Mühle, Acana og flere.. Det har været sunde og raske hvalpe alle sammen.

• #9   1. nov 2017 Det handler ikke kun om hvalpene Søren.
    Forebyggelse af kalkchok, forhindring af at tæven bliver afpillet eller må stoppe diegivning tidligt og så videre...

Det er en rigtig kedelig anbefaling du giver videre...

• søren D
    søren D Tilmeldt:
    nov 2017

#10   1. nov 2017 Helt ærligt, man må gå udfra at folk der opdrætter stadigt ser på hundens sundhed. Har aldrig haft en hund der går i kalkchok.. Når det er sagt syntes jeg ikke at det er helt usagligt når jeg siger som jeg gør.

Men når jeg siger hvad der kommer ud af den anden ende er det ikke hvalpene, men derimod om lorten ser sund ud!

Der imod mener jeg at hvis du har en saglig holdning og grobund for den tager jeg den gerne til efterretning. men tror nu mere du misforstår min pointe.

• #11   1. nov 2017 Man kan ikke se på en hunds afføring om den får den optimale næring til at sætte et kuld hvalpe i verden.

• søren D
    søren D Tilmeldt:
    nov 2017

#12   1. nov 2017 Du får en guideline, det er stadigt min erfaring, da man kan se om hunden trives. Det var heller ikke et spørgsmål om din eller min hold/erfaring er den rigtige.

Men om erfaringer, deler mine om du er enig eller ej. At vi er uenige er noget der bør tages et andet sted da det ikke har noget med sagen at gøre.

Kommentér på:
Drægtig tæve - foder

Annonce