{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Pandelampe og synlighed på hund {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

I er så gode til at hjælpe herinde, så har i nogle gode bud på en pandelampe der lyser godt/langt og er behagelig at have på?

Jeg har kigget lidt rundt selv, men synes det er svært, jeg fandt en der lød helt fantastisk, jeg havde så bare ikke lige opdaget at den koster 4000 kr smiley
Det er ikke lige det beløb jeg havde tænkt mig at bruge på en pandelampe smiley

Jeg havde en billig en for et par år siden, den var elendig og sad dårligt hele tiden, den havde vippe funktion, men vippede ofte ned af sig selv, Wups! Den gav jeg 150-200 kr. for, så jeg ved ikke hvor langt jeg skal op, for at få en god lampe?

Hvad bruger i af lys på jeres hund?
Jeg tænker Sam skal have både lys halsbånd på og en eller anden lygte i selen, så han kan ses.
Vi bor ude på landet og morgenturen er altid herude på markerne, og ad vejen, så her bliver mørkt og bilerne kører stærkt, så vi skal kunne ses godt.
Jeg har også selv en refleks vest på.

Hilsen Mathilde

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pandelampe og synlighed på hund
  • #1   20. okt 2017 Hvis du går på en landevej uden lys, bør du nok overveje en af dem hvor der er lys både foran og bagpå, så bilister kan se dig bagfra også.

Desto højere lumen, desto kraftigere lys. Men prisen stiger også med antal lumen. Du skal have absolut minimum 200 lumen hvis der ikke er lys der hvor du går vil jeg mene. Og gerne mere.

Sørg også for at remmene er ordentlige, der er ikke noget mere irriterende end en pandelampe der ikke sidder ordentlig fast!

Jeg løber trailløb på skovstier og der siger de kloge at man bør have mellem 300 og 3000 lumen alt afhængig af hvor vanskeligt terrænet er, for at undgå skader når man løber i mørke.

• #3   20. okt 2017 pas på ikke at blænde bilister når de kører forbi.. jeg oplever desværre tit at blive blændet af folk med pandelamper, fordi de jo lige kigger på chaufføren

• #5   20. okt 2017 Lens, 300 meter er vist i overkanten - den er opgivet til at lyse 95 meter smiley

TS, du skal ikke vælge ud fra lumen alene. Med mindre du har genopladelige batterier, er det en god ide at vælge en lampe der kan lades op. Jeg har købt en med 300 lumen, som kan alt muligt fancy. Men den lyser bare ikke kraftigt nok i forhold til hvad jeg er vant til. Så nu har jeg bestilt den genopladelige version af mine gamle og meget effektivt. Den er lidt dyr, men den lyser altså godt! ÆPå trods af at den "kun" har 190 lumen smiley

https://www.prolamps.dk/lamper/pandelamper/sunree-pandelamper/sunree-youdo-3-opladelig-pandelampe-160-lumen-sort.html?___SID=U

• #7   20. okt 2017 Sjovt: A med Bomstærk. Jeg har den samme, jeg synes den er elendig... så efter at have læst lange tykke afhandlinger om lumen bestemte jeg mig for at jeg måtte punge ud... men hvis det siger at det ikke er nok, så er jeg på bar bund igen. SUK.

• #8   20. okt 2017 Har nogle venner der har denne, men altså... over 1000 kr for en pandelampe! Den er dog sindssygt god, det må jeg give dem

https://www.pande-lampe.dk/led-lenser-h14r2

• #10   20. okt 2017 bor selv på landet. hunden får refleks vest på, ligesom jeg gør.
    og så har jeg købt en pandelampe, fra Wish, små 200,- dem bruger jeg også når jeg løber Trailløb eller cykler i mørke. vanvittig kraftig lygte.

• #11   20. okt 2017 Anna, det er den her jeg har købt først:

https://www.bergfreunde.dk/black-diamond-revolt-pandelampe/?aid=314d6f4fd40b47788ae2cad6e38731e3

Den skulle altså være the shit! Den har også et godt bredt lys, men jeg savner den mere smalle og koncentrerede lysstråle som Sunree har smiley

• #12   20. okt 2017 Mange tak, så ved jeg hvad jeg skal gå efter smiley

Denne lampe har en lumen på 400, men den er billig, er den så overhovedet god? smiley

https://www.harald-nyborg.dk/p4235/pandelampe-10w

• #13   20. okt 2017 Jeg gav 60 kr for min i Biltema.. Den har overlevet flere ture i sneen, tabt utallige gange ogf været 14 dage med i Amazonas. Virker stadig efter 4 år.. den kan skubbes ned når der kommer modkørende billister, og har både blink og alm. lys smiley

http://www.biltema.dk/da/Fritid/Friluftsliv/Belysning/LED-pandelampe-2000022683/

• #14   20. okt 2017 Jeg har den fra Harald Nyborg og er rigtigt glad for den. Man skal MEGET højere op i pris for at finde noget der lyser bedre efter hvad jeg har erfaret.

Jeg bor også på landet, og har heste i vandrefold. Jeg går ud hver morgen i bælgmørke og fjerner hestepærer på folden og giver hø og halm, og den giver fint lys til mig arbejde.

• #15   20. okt 2017 Super, så tror jeg faktisk jeg prøver den fra harald nyborg smiley

Mange tak for svar alle sammen smiley

• #16   20. okt 2017 Jeg har også haft den der Greenfield fra Harald Nyborg, og var rigtig glad for den. Desværre fik ledningen et knæk, så den ikke længere kunne oplades, og jeg kunne ikke købe kun en ny oplader, jeg skulle have en helt ny pandelampe for at få ny oplader.
    Det gad jeg ikke, så jeg købte en ret billig også i Harald Nyborg, en af dem med batterier i. Den lyste udmærket, men sad ikke særlig godt, så den faldt let ned i panden. Jeg endte med at tabe den i skoven og den gik i stykker.

Nu har jeg fået en Duracell, som umiddelbart virker god at have på.

Jeg bor også på landet, hvor der ikke vejbelysning og går ofte tur i mørke, og alle 3 har givet rigeligt lys til mig. Ofte har jeg den slet ikke tændt, men tænder bare hvis, der kommer en bil.

Og så vil jeg godt slutte mig til koret om at være opmærksom om ikke at blænde andre trafikanter. Jeg er så træt af som bilist at blive blændet af pandelamper. Jeg tror, at mange ikke er opmærksomme på hvor stærkt de lyser.

• #17   20. okt 2017 Jeg vil bestemt være opmærksom på ikke at blænde bilister osv.
    Det skal lige siges at vi kun skal krydse over en lille vej, for at gå på markerne og stierne der ligger mellem naboens mange folde, så vi går slet ikke ude ved vejen.
    Men det kan være vi måske skal gå derude til næste vinter sæson, da vi så kan gå ned til byen og gå morgen tur, men det er for lang en tur til Sam lige nu, når han kun er 6 måneder. smiley

• #18   20. okt 2017 selvom ikke går ude ved vejen kan lys der kommer ind over marker også blænde smiley

• #19   20. okt 2017 Jeg kan anbefale Petzl Tikka plus 2 smiley

(3-400kr tror jeg..)

profilbillede
  • #22   22. okt 2017 Jeg har købt en super fin, og billig pandelampe i Netto, til sølle 50 kr. Og den virker bare perfekt smiley
    Jeg sætter den altid på den mindste lysstyrke, som lyser ca. 15 meter frem, hvilket er rigeligt til at jeg kan se hvor jeg går, og skulle der være en forhindring, så går jeg ikke stærkere, end jeg kan nå at "bremse op" på 15 m. smiley

Jeg ville personligt have langt mere fokus på at blive set, fremfor at se. En hvid pandelampe kan enten blænde en bilist, eller ligne en stationær lampe (f.eks belysning på hus).
    Jeg ville købe nogle blinkende lygter til dig selv og hunden, og udstyre jer begge med masser af reflekser.
    Jeg har adskillige gange måtte meget tæt på cyklister, gående, løbende med pandelamper, før jeg fik øje på dem. Pga. den lave fart, er det svært at opfange at der er bevægelse, når folk kun bruger fast lys.

• #23   22. okt 2017 Det kommer jo an på hvad man skal. Jeg skal bruge min til at se i skoven efter mørkets frembrud, så jeg ikke falder over trærødder o.lign. Der duer blinkende lys ikke.

• #24   22. okt 2017 Anna: Selvfølgelig skal man også have en lampe, som lyser med fast lys, så man kan se hvor man går smiley Beklager hvis ikke det fremgår tydeligt nok af mit indlæg.
    Jeg går selv med en pandelampe, da jeg bor langt ude på det mørke Lolland. Men det jeg mener er bare, at der skal ikke ret meget lys til, før man selv kan se hvor man går. Men der skal ret meget lys til, før man kan blive set.

Kommentér på:
Pandelampe og synlighed på hund

Annonce