{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Trolde
Trolde
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Vaccination af hvalp sygdom {{forumTopicSubject}}

Hej min hvalp var syg i går og derfor til dyrlægen, han fik noget saltvand lagt under huden og noget kvalme stillede og i dag har han det heldigvis godt igen smiley (han er på skånekost de næste 4 dage)
Vi har tid hos dyrlægen i morgen hvor han skal have sin 16 ugers vaccination.
Jeg tænker umiddelbart det er bedst at udsætte det nu han lige har været syg. Men pylrer jeg bare?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccination af hvalp sygdom
  • Trolde
    Trolde Tilmeldt:
    aug 2017

#3   1. okt 2017 Det var lægevagten. Ved godt min dyrlæge ikke ved noget om det. Men de sendte vidst noget om det til min dyrlæge.
    Men selvfølgelig ringer jeg, problemet er at de ikke åbner meget før min tid, men må bare prøve indtil nogen tager den smiley
    Ville bare lige være sikker på at jeg ikke aflyser uden grund

Det kommer an på hvad de har fået som 8 ugers om de skal igen som 16 ugers (sådan har jeg i hvert fald forstået det smiley )

• #4   1. okt 2017 Man vaccinerer kun raske hunde. Er den syg, så vent.
    En hvalp behøver kun vaccination ved 8+12 uger.

• Trolde
    Trolde Tilmeldt:
    aug 2017

#5   1. okt 2017 Altså han virker jo til at have det fint i dag, men han havde det ret dårligt i går.
    Tror det er fordi han fik en ekstra ting sidst som han ikke fik som 8 ugers. Det er dyrlægen det har sagt vi skal komme igen.

• #6   1. okt 2017 Ja vent hellere, de må kun vaccineres når de er raske smiley

Min vovse blev også vacc. 3 gange.
    Årsagen var at opdrætter ikke havde valgt en vaccine indeholdende L4 ved 8 ugers vaccinationen og derfor skulle min vaccineres både ved 12 og 16 uger smiley

• Anna D
    Anna D Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
    #7   1. okt 2017 De nye internationale retningslinjer fra WSAVA for basisvaccine er den sidste ved 16 uger, da studier viser at 10% af hvalpene stadig har maternelle antistoffer ved 12 uger og derfor ikke responderer på vaccinen.

Nogle giver så 8-12-16 uger (som anbefales). Nogle giver kun parvo ved 8 uger og så fuld ved 12 og 16.

Og ja mange dyrlæger følger ikke disse nye retningslinjer. Hvorfor ved jeg ikke..

• Anna D
    Anna D Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
    #8   1. okt 2017 Og jeg taler om DHP eller DHPPi vaccinen her. Ikke leptospirose, som kun anbefales hvis man bor i områder hvor det forekommer eller har en jagthund.

Mht om man kan vaccinere når hvalpen har været syg, så ville jeg ringe og spørge klinikken i morgen tidlig.

• #9   1. okt 2017 I forhold til leptospirose sagde dyrlægen til mig, at lige så snart en hund færdes på græs skulle den have L4 vaccinen.

• Trolde
    Trolde Tilmeldt:
    aug 2017

#12   1. okt 2017 Tror du har ret i at det der den Birgitta. Jeg udsætter det en uge

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #13   1. okt 2017 Isabelle. Om et par år?. Jeg har en kammerat som skulle have hans hvalp til vaccine. Hunden have fået som 8 ugers. Deres program var følgende. 12 ugers,16 ugers, halv år og sidste som et årige. 5 gange på et år.

Det er kun et ? Om at få penge i kassen.

• #19   2. okt 2017 Ziva blev vaccineret selvom hun var i behandling for blærebetændelse.

• Trolde
    Trolde Tilmeldt:
    aug 2017

#21   2. okt 2017 Da jeg ringede sagde veterinær sygeplejerskeren at det var bedst at vente en uge. Hun sagde at vaccinen ikke har sin fulde effekt før efter en lille uge fra han var syg.

• Trolde
    Trolde Tilmeldt:
    aug 2017

#23   2. okt 2017 Tak smiley
    Han har det super fint. Han vil både lege, drikke og spise. Så det er super dejligt smiley

• Trolde
    Trolde Tilmeldt:
    aug 2017

#25   9. okt 2017 Han skal i dag kl 15 smiley

Kommentér på:
Vaccination af hvalp sygdom

Annonce