{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Musik og hundeluftning {{forumTopicSubject}}

Henledt af en samtale her hjemme, kunne jeg godt tænke mig og hører om I hører musik når i lufter hund.

Vi har som sagt haft samtalen herhjemme, og da jeg i dag mødte en ung kvinde der netop gik med høretelefoner og højest sansynlig hørte musik eller andet, ville jeg lige hører hvad jeres tanker om det er.

Min kæreste kan sagtsen lytte til lydbog mens han lufter hunden, dog på lav lyd. Jeg derimod føler det er en skam, og mangel på kontakt til hunden at man gør dette.
Jeg er selv gammel konkurrence rytter, og kunne da godt lytte til musik under træningen, men aldrig når jeg skridtede af. Og har det ligesom med hunden, jeg vil have al min opmærksom på hunde, om ikke andet ihvertfald så mine øre.
For har oplevet flere gå med musik, og først finde ud af at hunden er gået andet vej eks gøene, når flexline bliver for kort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Musik og hundeluftning
  • #1   27. sep 2017 Går med hundene først, musik når jeg kommer hjem.

  • #4   27. sep 2017 Jeg lytter ikke til musik, når jeg går med Chili. Er vi tilstrækkeligt langt borte fra civilisationen, så slippes hun fri, og det kræver min fulde opmærksomhed - føler jeg. Havde jeg en lydig hund, så ville der nok være noget enkelt klavermusik i øret. Bach, Chopin, Satie eller måske Earl Hines, hvis der er regnvejr smiley

  • #5   27. sep 2017 Jeg kan godt finde på det... det må være det der med at kunne multitaske. Jeg slapper bedre af når der blæses metal gennem øregangene.

  • #6   27. sep 2017 Ingen musik, skal kunne høre biler osv. især hvis de render løs.
    Men skyder gerne et par billeder af dem, så telefon er tit fremme.


  • #7   27. sep 2017 Hvis vi bare skal en tur rundt i kvarteret i snor, så lytter jeg ofte til musik. Vi går på fortovet.

    Men går vi i skoven, på markerne/ting i den stil eller hvis hun er løs, så lytter jeg ikke til musik smiley


  • #8   27. sep 2017 Ingenting i ørerne her når der luftes hund - der er fuld fokus på ham.
    Jeg vil gerne kunne høre om der f.eks. kommer nogen/noget bagfra osv.


  • #13   27. sep 2017 Med min gamle hund, lyttede jeg altid til musik, når jeg luftede hende. Da hun så blev syg, og jeg vidste, at aflivning var lige om hjørnet, så ville jeg gerne opleve hvert eneste sekund med hende, og musikken blev lagt væk. Jeg fortrød, at jeg ikke havde været 100% til stede på vores ture.
    Derfor lytter jeg heller aldrig til noget, når jeg går med Atlas. Selvfølgelig gør jeg det også, for at være opmærksom på omgivelserne, men det er mest fordi, at jeg vil være fuldt til stede på vores ture, og opleve den sammen med ham smiley


  • #14   27. sep 2017 Nej.. Jeg er simpelthen for bange for at fjerne for meget fokus fra hunden (har ADD)

    Jeg bruger nemlig normalt musik til at aflede, eller "neddrosle" opmærksomheden (Fx cykler jeg gerne med lav musik i ørene, for at kunne koncentrere mig om at cykle når jeg cykler og ikke kigge alle mulig andre steder hen)

    Jeg vil gerne kunne hører hvor jeg "har" hunden smiley Eller om der skulle komme en anden hund løbende (eller man hører en ejer kalde på sin hund :D)


  • #15   27. sep 2017 jeg hører altid Podcast.. det fungere fint

  • #16   27. sep 2017 Nej, det gør jeg aldrig. Mine hunde er ikke den slags man bare kan daske en tur med og have tankerne alle mulige andre steder: det ville være ret katastrofalt hvis jeg ikke opdager cykler eller løbere, der kommer bagfra og Perle er ude for enden af 10 m flexiline smiley
    Desuden går vi tit og småtræner diverse ting og sager på vores ture.


  • #19   27. sep 2017 Jeg kunne aldrig finde på det! Når jeg lufter hunde, vil jeg have fuldt fokus på dem, hele tiden. Men så var jeg igennem en ekstrem svær periode, både privat og arbejdsmæssigt, og jeg havde simpelthen for mange tanker i mit hoved nogle gange. Så det er sket i den periode at jeg har hørt 3-4 sange meget højt i hovedtelefonerne.

    Det er ikke noget jeg kommer til at gøre fast, og jeg vil helst ikke gøre det, men det var simpelthen den eneste måde jeg kunne slippe for at tænke så meget, og bare gå med hundene uden at smitte dem med min dårlige stemning.

    Nu er jeg også gået fra at have en der luftede hundene af og til, til at det kun er mig. Det betyder også at jeg af of til snakker i telefon imens jeg lufter dem. Jeg har dem altid i snor hvis jeg hører musik eller taler i telefon, og jeg lufter på steder hvor jeg måske 1 gang ud af 25 ture møder nogen på vores vej.


  • #20   27. sep 2017 Nix, aldrig. Jeg er enormt opmærksom på omgivelserne når jeg lufter hundene.

  • #21   27. sep 2017 Hvis de går løs, nej, så er jeg 100% på dem. Er de i snor, eller når jeg er ude at løbe med Wilma, så har jeg ofte en lydbog i ørene.

  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #22   27. sep 2017 Det er hundenes (og min) tur, jeg kunne aldrig finde på at være et andet sted mentalt, når jeg lufter mine hunde

  • #23   27. sep 2017 Nej det gør jeg ikke og min telefon er også i lommen med mindre jeg lige skal tage et billede. Jeg vil gerne kunne registrere alt omkring mig, og være sikker på at kunne høre hvis der kommer en gående eller cyklende bagfra eller andet.

    Erkender gerne jeg bliver VILDT irriteret når man støder ind i en med høretelefoner på, som tydeligvis ikke kan høre en dyt, og derfor ikke får styr på sin hund, før de pludselig er ved at blive væltet omkuld, eller de pludselig opdager hunden er væk ( og jeg så hænger på den) .


  • #26   27. sep 2017 Indica: Haha, det er faktisk også sjældent jeg har min mobil med , jeg tænker slet ikke på at tage den med.

  • #27   27. sep 2017 Never!! Jeg har 100% fokus på min hund. Jeg har dog altid min telefon med mig. Jeg er hjertepatient, så jeg føler mig mere sikker ved at have den med smiley

  • #31   27. sep 2017 Jeg har aldrig gjort det, men kunne da måske godt finde på det, hvis jeg gik et tilbagetrukket sted i skoven med hunden i snor, og så lidt afslappende, mediterende musik i det ene øre. Men jeg har nedsat hørelse og tror måske jeg ikke ville føle mig ordentlig i kontakt med hunden og omverdenen. Hører heller aldrig musik når jeg cykler, uanset hvor og hvornår, for jeg føler mig faktisk ikke helt koncentreret og en smule distraheret.

  • #32   27. sep 2017 Aldrig ! Elsker at lytte til fuglefløjt, vindens susen i træerne og hundene der begejstret halser smiley
    Har stort set aldrig min telefon med når jeg går tur.


  • #33   27. sep 2017 Noget helt andet, er at jeg ville dø af skræk, hvis jeg ikke kunne høre noget, og der pludselig kom et dyr eller menneske bagfra, fra siden osv. Altså bare Ozzy gør hopper jeg 5 meter op i luften, ja eller hvis jeg kommer cyklende om et hjørne og der kommer en modkørende smiley

  • #35   28. sep 2017 Når vi går langs den lille, meget lidt befærdede, vej har jeg af og til musik i det ene øre. Aldrig begge to da jeg jo gerne vil kunne høre hvis der kommer en bil. Hvis Charlie af en eller anden grund er i snor på markerne så kan det jeg godt have det i begge to. Hvis han løber løs så har jeg ALDRIG musik på og heller ikke hvis vi går i byen eller andre steder med mere trafik.

  • #36   28. sep 2017 Aldrig. Når jeg går tur er det mig og hundene, der er ude at hygge os sammen. smiley

    Går jeg herhjemme langs vejen skal jeg kunne høre, om der kommer biler bagfra. Ellers hygger jeg mig bare med at høre fuglene og hvad der ellers måtte være af lyde. Når jeg er på arbejde kører radioen bag mig, men ellers har jeg ikke noget behov for konstant baggrundslyd.


  • #37   28. sep 2017 Nogen gange. Jeg kan sagtens have opmærksomheden på hundene imens... smiley

  • #38   28. sep 2017 Skal vi gå en ekstra lang tur, kan jeg godt finde på at høre musik (på lav styrke) - simpelthen fordi jeg synes det kan være kedeligt i længden, bare at gå og gå og gå. smiley

  • #39   28. sep 2017 jeg har i mange år gået med hunden, og der har jeg sådan 80% af tiden headset i og musik på (på mellem styrke). Jeg holder stadig øje med min hund (som går foran) og alt omkring mig, jeg kan tit ane eller hører at der er bevægelse omkring eller bag mig, og er generalt "mere opmærksom" når jeg har musik i ørene. men har altid hunden i snor når jeg hører musik. hvis jeg tager snoren af hende, så har jeg ikke mit headset eller musik tændt smiley

  • #40   28. sep 2017 Jeg lytter ikke til musik når jeg går tur, men når jeg løber med Dumle, har jeg oftest musik i det ene øre - bruger nemlig musikken meget til at holde tempoet når jeg løber smiley

    Men når jeg løber med hende, så løber hun jo i plads position ved min side, og render derfor ikke rundt og snuser, ligesom når vi går tur smiley så hun skal ikke rigtig "holdes øje med" på samme måde.


  • Emilie R
    Emilie R Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 7 Svar: 1
    #41   8. aug 2022 Meget interessant diskussion. Jeg kan sagtens gå med lydbog i ørerne under gåtur med hunden, så længe det ikke er for højt skruet op. Nogle bøger er også bedre end andre - man kan finde meget god inspiration inde på https://audiobogen.dk/ smiley

  • #42   8. aug 2022 Emilie - tråden er fra 2017 smiley Og du må ikke reklamere i forum, så jeg har selvfølgelig anmeldt dig.

Kommentér på:
Musik og hundeluftning

Annonce