5.170 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Mars R
Mars R
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Hvalp i fly (SAS) - rigtig flygodkendt taske og andet Hvalp i fly (SAS) - rigtig flygodkendt taske og andet

Kære alle,

Jeg skal snart ned og hente min nye hvalp i et andet EU land. Når jeg henter ham er han lige akkurat 8 uger, det er en shar pei. Jeg skal flyve med SAS, da de er de eneste da har et direkte fly hvor man må have hund ombord samt ikke gå igennem et andet land (han bliver nemlig ikke rabies vaccineret, og kan ikke rejse transit igennem mange EU lande).
Jeg har snakket med SAS, og er ikke blevet klogere. De skriver meget præcist hvad man skal opfylde for at have en hund om bord. Jeg er i tvivl om hans størrelse når jeg henter ham, men vægten vil være under de 8 kg inkl. tasken. Det er mere selve tasken, jeg er i tvivl. SAS siger at det skal være en flygodkendt taske, også selvom han skal ind i kabinen. Det bekræfter de også over telefonen. De givet et eksempel, som er svær at skaffe i DK, samt koster 3 gange mere end en "almindelig" taske. Jeg har bedt dem om at oplyse hvilke tasker ellers udover det ene eksempel er flygodkendt. Så får jeg at vide, at hvis jeg tager i en af de større dyreforhandler, MaxiZoo etc., og hvis der står, at den er flygodkendt, så er det fint. Jeg kontaktede flere online butikker i går i DK, for at spørge hvad de havde af flygodkendte tasker - men de har ikke noget, der er i den størrelse SAS tillader (det var kun bure). Jeg var også i MaxiZoo i går, og fortalte om problematikken - så fik jeg at vide, at de ikke havde som sådan en flygodkendt en, men de havde nogle taske, som folk købt til at rejse med fly. Fik at vide, at folk ofte også købte lidt større tasker og tog chancer.
Er der nogen af jer, der har fornyligt rejst med SAS og kender til deres procedure? Skal det virkelig være en flygodkendt taske?
Og hvordan er det med størrelsen - Der står mange steder, at hunde skal kunne stå oprejst i den fulde størrelse.
Og har I generelt erfaring med at flyve med en hvalp der knap nok kender jer.
på forhånd mange tak for svaret.

mvh Martin

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp i fly (SAS) - rigtig flygodkendt taske og andet
  • #1   15. sep 2017 Det er meget vigtigt at stærrelsen er korrekt. Dernæst skal den være "vandtæt"
    Jeg har hvalpekøbere som har hentet og de har ikke brugt Sherpa som anbefales. Den der fløj til Californien sidste efterår, kom i en taske jeg havde købt på DBA. Der er rigtig mange brugte til salg. Søg på taske til hunde, hundetaske, flytaske osv. Den til USA købte jeg for en 50'er smiley
    Den var endda lige et par cm for stor på alle led og samlet var hvalp og taske lige 100 gr for meget. Det var også SAS og ingen nævnte noget.
    God tur!

• #3   15. sep 2017 Jeg har rejst rigtig meget til Norge med mine små, og har bare købt en taske som ca er samme størrelse, og selv da jeg havde en der var lidt stor fik jeg ingen kommentar. De måler ikke. Det vigtigste er bare at tasken kan skubbes ind under sædet foran dig.

• #4   15. sep 2017 Jeg flyver også jævnligt med SAS med mine hunde.
    Tasken skal "bare" være en alm. taske.
    Det eneste, de kræver (og det er aldrig nogen sinde blevet tjekket) er, at den er vandtæt.
    Mine tasker er noget i stil med den her:
    http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundetransportbox/rransportboxen_alle/tragetasche/154940
    Jeg kan ikke lige huske de præcise mål SAS tillader, men hvis du vælger en blød taske, er det nemmere at "jonglere" rundt med.
    Det er "kun" i lastrummet, at hunden skal kunne stå op, og at de går op i, at buret skal være IATA godkendt.
    I kabinen er der ingen krav andet end størrelsen.
    Held og lykke med projektet smiley

• #5   15. sep 2017 IATA, som er dem, der typisk henvises til ift flygodkendte transporttasker/bure, har kun størrelseskrav til bure til lastrummet.
    Til gengæld er der krav til at kabinetasker har en fast bund, som ikke lader vand, fx hvis hunden tisser, løbe ud ad tasken.

Men ellers er der ikke noget, der hedder flygodkendte tasker til kabinen. De skal opfylde flyselskabet størrelseskrav, og så skal de kunne indeholde den hund, du vil transportere smiley

• Mars R
    Mars R Tilmeldt:
    sep 2017

#6   18. sep 2017 Kære alle,

Tusind tak for jeres svar:). Så behøver jeg ikke at være bekymret, selvom man er lidt bekymret, hvad nu hvis de siger at den går ikke. SAS plejer også at være ret søde, men synes at info på deres hjemmeside er ret præcis og Call Center stod meget fast ved at det skal være flygodkendt. Jeg tænker også, at det skal selvfølgelig være flygodkendt når det er i lastrummet, men når det drejer sig om "håndbagage" - ja. Jeg prøver at finde et billigere alternativ i de dimensioner, den må være, samt evt. vandtæt bund.
    Nu hvor jeg har et par jer, vil jeg ligeledes spørge jer, der har evt. hentet en hvalp, som ikke kender jer? Er det bedst at hende ham og køre direkte til lufthavnen, så han får mindst stress. Eller hente ham og være sammen med ham i et par dage (problemet er bare, at det bliver hos noget familie, så om ikke det bliver endnu mere forvirrende for ham - at komme et sted i et par dage for blot at rejse igen.
    mvh Martin

• #7   18. sep 2017 Jeg var nær smidt af et SAS fly, fordi de på hjemrejsen ikke syntes min taske var godkendt.

De sagde at det er vigtigt at den kan lukkes helt til, ligesom de der sherpa eller hvad de hedder - af hensyn til allergi smiley (som om det ændrer en fløjtende fis, er selv multi-allergiker) Jeg skulle også demonstrere, at jeg kunne skubbe hunden i tasken helt ind under sædet foran.

• Mars R
    Mars R Tilmeldt:
    sep 2017

#9   18. sep 2017 Det tager 1 time og 15 min, og han vil veje max 4 kg når jeg henter ham.

• #10   18. sep 2017 Hehe, jeg tænkte også lige, hvilket EU land er det lige der ligger 10timers fly fra Dk smiley

• #11   18. sep 2017 Nej, du behøver ikke at være bekymret smiley
    Jeg ville hente ham og køre direkte i lufthavnen og hellere "bruge" tiden bagefter i DK til at nusse og lære ham at kende i vante omgivelser smiley

• #12   18. sep 2017 Vi har en i racen som hentede hvalp i Norge som ikke fik lov at tage sen købte taske med i flyet med hvalpen pga. 2 cm for meget i længden. Hun måtte haste igennem lufthavnen og finde nærmeste forhandler af de der til lastrummet, betale hvad det koster og nåede med nød og næppe at få hunden med ombord. Men så i lasten.
    Kæft hun var stik tosset især fordi hun var oplyst målene var ca. Bare den passede under sædet.
    Så ja 9 ud af 10 gange går det nok og folk er flinke og så møder man lige ham den sure...
    jeg selv fløj også hjem fra Norge med hund i kabinen og du kan tro jeg fandt en taske der passede i mål! Det er så 9 år siden nu.

• #13   18. sep 2017 Fifi bliver 11 år i næste måned og har fløjet mindst to gange (frem og tilbage) om året, altså mindst 44 gange!
    De sidste 4-5 år med SAS, der er ikke andre, der tilbyder "hund i kabinen".
    Fifis taske er ALDRIG blevet målt eller vejet!
    Det skal så lige siges, at de overholder målene, så de ville have kunnet klare et hvert "check".

• Mars R
    Mars R Tilmeldt:
    sep 2017

#15   3. okt 2017 Hej alle sammen,
    Nu er vores tur overstået, og ville lige fortælle hvordan det gik. Hvalpen klarede turen fint uden nogen problemer overhovedet.
    Tasken købte jeg brugt, som var lidt for stor til SAS. Ikke noget med flygodkendt, blot en rejsegodkendt. Tasken blev ikke målt, men den blev vejet, da jeg skulle checke-ind ved skranken (kunne ikke gøre det online). Den skulle vejes med hunden, og vejede under 8 kg. Tasken kunne ikke lige været under sædet foran, men der blev ikke sagt noget.
    Selvfølgelig kan man være uheldig en anden gang, men denne gang gik det.
    mvh Martin

• #16   3. okt 2017 Tak for opdateringen og held og lykke med ham smiley

• #17   3. okt 2017 Dejligt at det gik. Pøj pøj med den nye hvalp smiley

• #18   3. okt 2017 Næ hør lige- skal vi ikke set billeder af uldtotten? smiley

Kommentér på:
Hvalp i fly (SAS) - rigtig flygodkendt taske og andet

Annonce