Hofteoperation {{forumTopicSubject}}
Har ikke været aktiv herinde længe, men da jeg lige har haft min Diablo gennem en hofteoperation, og ikke kunne finde så mange personlige erfaringer, tænkte jeg at det var en idé at dele.
Det hele startede med, at han tumlede med en af vores andre hunde, og der hoppede hoften så af led. Det virkede dog mere som en forstrækning, og han fik lov at hvile natten over, da det skete sent fredag aften. Lørdag morgen har der ingen forandring, så afsted til vagtdyrlæge, med undersøgelse, røntgen og forsøg på at få hoften på plads.
Det lykkedes ikke så vi blev sent hjem med smertestillende og forklaring om operationsmuligheder og besked om at ringw til egen dyrlæge mandag.
Egen dyrlæge lavede ikke operationen, så vi måtte til John dee, da vi bor i viborg.
Det der blev gjort, var at lårbenshovedet blev fjernet og så er det musklerne der skal klare jobbet fremadrettet. Han blev opereret, sendt hjem med smertestillende, antibiotika og genoptræningsplan for de næste 14 dage.
Det har været hårdt, men nu er der snart gået fire uger og jeg har en hund der bruger der opererede 90-95% af tiden og næsten konsekvent i alle gangarter, og vi har fået svært i at begrænse ham fra at hoppe og og ned fra sofa osv.
Vi er i hvert fald så glade for vi valgte operationen og er sikre på det bare bliver bedre og bedre for hver uge
Og lige et billede fra en uges tid efter operationen
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.471
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
Fifi blev kørt ned og brækkede hoften, bækkenet og lårbenet.
Hun fik også opereret lårbenshovedet væk.
Hun er i dag stort set uden men.
Når hun skridter og traver, kan man intet se.
Men når hun galoperer er det ofte på tre ben.
Hun får tilskud af Glucosamin, Msm og chondrotin en pille dagligt i tre måneder og så to måneders pause.
Hun bliver 11 år næste måned og går hver dag en morgentur på 5 km.
Jeg købte sådanne to, så hun komme i både seng og sofa uden at skulle springe.
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/tilbehoer_bil/indstignings_beskyttelse/181727
God bedring med ham
Hofteoperation