hunde blodoner?? hunde blodoner??
så lige at kbh´s dyrehospital tilbyder hunde som giver blod. hver tredje måned, gratis mad til hele året, hver 3 måned gratis sundhedst tjek, gratis vacciner, gratis loppe midler osv. hvert år får de lavet blodprøver.
det kræver bare man skal give blod hver tredje måned, hvor de giver 450 ml.
nogen som har været donere med deres hunde. synes ikke man har hørt om det før.. og har i nogle erfaringer omkring det..
ved ikke lige om jeg ville udsætte min hund for det, men det hjælper selvfølgelig andre dyr. under operationer..
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Det gælder vel ikke for alle størrelse hunde, eller vil de kun have de store dyr ind?
maj 2005
Følger: 64 Følgere: 62 Hunde: 3 Emner: 222 Svar: 2.599
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
feb 2006
Din hund som bloddoner ?
Måske kan din hund være med til at redde liv!
Ligesom mennesker, kan dyr komme i situationer hvor en blodtransfusion kan have stor betydning for dens behandling. Vi har derfor her på Københavns Dyrehospital besluttet at oprette en blodbank, så vi til hver en tid har mulighed for at behandle hurtigt og effektivt.
Læs mere om blodbanker her .
Vi er nu gået igang med at opbygge et donorkorps, og har brug for din hunds hjælp.
Forudsætninger for at din hund kan blive bloddoner og hjælpe andre hunde :
Din hund skal :
- være sund og rask .
- have en vægt på over 25 kg ,uden at dette skyldes at hunden er for fed.
- være mellem 1– 4 år.
- have et roligt gemyt.
- ikke foretage regelmæssige udenlandsrejser.
- tævehunde må ikke have fået hvalpe, idet de derved kan danne uønskede antistoffer i blodet.
- hunden må ikke selv have modtaget blod i forbindelse med en blodtransfusion .
Hvad indebærer det at være donor:
At give blod hver 3. måned.
Tapningen foregår her på Københavns Dyrehospital, og tager alt i alt ca. 1 time, idet der før selve tapningen gennemføres en række helbredsundersøgelser.
Der tappes ca. 450ml blod og selve tapningen tager ca. 10 min.
Hvilke ulemper er der ved at være bloddoner
- Du skal 4 gange om året møde ca 1 time på Københavns Dyrehospital mens undersøgelser og blodtapning foregår.
- din hund mærker kun meget lidt til selve tapningen der foregår gennem en blodåre i halsen idet området omkring dette vil være lokalbedøvet.
- der skal klippes en lille smule i i hundens pels så aftapningen kan foregå sterilt.
- er din hund sund og rask kan den sagtens undvære den aftappede blodmængde.
Hvad får du og din hund ud af at være donor:
• Gratis sundhedsundersøgelse hver 3.måned
• Gratis udvidet sundhedsundersøgelse årligt ( incl laboratorieundersøgelser af blodprøver og fæces)
• Allt det foder som hunden har behov for gratis.
• Gratis loppe og flåt forebyggelse samt de vaccinationer der af den ene eller anden grund vil være nødvendige sålænge hunden er donor.
Hertil kommer glæden ved at hjælpe andre hunde med at redde livet.
Din hund vil kunne være bloddoner op til en alder på 8-9 år ,men det er naturligvis dig der bestemmer hvornår det er tid til at holde op.
Hvis du og din hund er interesseret i at være med i vores donorkorps, så ring til dyrehospitalet på tlf 3617 5711 og tal med Fagdyrlæge Anne Greisen eller mail amg@dik.dk. C
feb 2006
synes lige jeg ville poste det. måske der sidder nogle som godt kunne trænge til at spare de penge.. for at hjælpe andre dyr... smiler..
for det er jo virkelig mange penge bare i foder, hvis man alligevel køber godt foder som koster lidt. store hunde spiser jo hurtigt en sæk om måneden-
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
feb 2006
ja men de giver kun de ting så længe hunden er med i programmet, men ja kan jo være folk vil fortsætte,
ja altså jeg går alligevel til hunde svømning derude, så er jo derude hver anden uge. kun for trænings skyld.. så kunne være man skulle høre nemmere om det næste gang.. da de alligevel beholder ham i flere timer, så han får vandtrænet tre gange. med timers mellemrum
havde bare aldrig hørt om det før...
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Jeg vil overveje det med min, ringe og få en mere oplysende snak med dem. Jeg kan godt lide tanken om at hjælpe andre både hunde og ejere.
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Eneste ulempe er så for mig, at jeg udstiller mine hunde, så det er jo ikke særlig skønt, at de så mangler pelsen på den ene side af halsen. ellers ville jeg nok gøre det.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
^^ MEGET VIGTIGT!!!
(før nogen får nogle gode ideer)
feb 2006
fonz.
ja ikke fedt hvis de ikke kan lide at komme derude, men som jeg skrev er tyson vant til det og er kommet på kbh´s dyrehospital, kun med positive oplevelser pga hunde træningen, de er så søde derude..
tyson bliver gået med tre gange, og bliver vandtrænet 3 gange imens han er der, og de er meget glade for ham.. og er sikker på han har det godt når jeg går..
jun 2005
Jo det var en stolt hundemor der gik derfra kl. l..... om natten en del fattigere ;0)
feb 2006
ang udstilling, vi udstiller også men han har meget kort pels, så tror ikke man vil ligge rigtig mærke til det..
jun 2005
Meeeeeen, jeg skal da først snakke godt og grundigt med dem før jeg beslutter mig!
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
feb 2006
hunde blodoner??