penis bløder - what to do?? penis bløder - what to do??
Jeg håber der er nogle herinde, der ligger inde med gode råd eller hjælp
Jeg har en lille hund på 9 år, som har et problem med at hans penis bløder. De fleste gange er det sket når han er blevet lukket ud i haven, og han så sætter sig og begynder at slikke i området og derefter gejler sig selv helt op, så han står med et ekstra støtteben i fuldt vigør. Det begynder at bløde, formentlig fordi den rør jorden. Han er flov når vi kalder ham ind, men vi skælder ham ikke ud. Vi sørger for at spraye med desinficerende spray, for at undgå evt. betændelse. Det bløder ikke kraftigt, men nok til at det drypper lidt når han bliver lukket ind.
Nu har det desværre udviklet sig til, at det også er sket indenfor (1. gang i dag) samt at hans penis drypper blod når han bliver begejstret (hvis nogle af os fx kommer hjem, og han kort forinden har haft gang i slikkeriet).
Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre - dyrlæge har rådet til medicinsk kastrering, som vi har benyttet os af - dog med minimal effekt på den måde, at det stadig skete, men ikke lige så ofte. Vi tænker det er noget med hormoner, men kan det skyldes foder eller andet? - vi er dybt frustrerede, og har snart ikke flere ideer til hvad det kan være, og hvordan vi kan forebygge/undgå det. Han har aldrig været indgået i avl, hvorfor det heller ikke kan komme heraf.
Vi har spurgt hos dyrlægen adskillige gange - som har givet samme svar gang på gang; at han skal kastreres. Dette er vi dog i tvivl om vil hjælpe, da den medicinske aldrig har hjulpet 100%. Jeg har overvejet evt. forhudsbetændelse, men det lugter ikke og ser ikke betændt ud. Men han bliver tydeligt "generet"/"lystig" når han kommer i gang.
Så kære HG'ere - er der nogle af jer, der har stået i lignende situation, eller har en fornemmelse af hvad det kan være? Anbefalinger til andre dyrlæger i nordsjællands-området tages også imod med kyshånd - vi ønsker vores hund skal have det allerbedst, men lige nu står vi på bar bund.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
nov 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.715
nov 2014
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Jeg synes klart i skal få det undersøgt ved en anden dyrlæge.
Og nej i kan ikke nødvendigvis se blod i urinen.
Jeg kan ikke forstå den første dyrlæge ikke tjekker urinen som noget af det første. Og da slet ikke at han anbefaler kastreration før han udelukker helt alm. Sygdom..
Jeg kender desværre ikke dyrlægerne i jeres område.
nov 2014
aug 2017
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
nov 2014
nov 2014
Tusinde tak, ham vil vi lige tjekke ud!
feb 2012
Følger: 1 Svar: 9
nov 2014
jun 2016
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 348
Men i burde også at få tjekket urinen.
nov 2014
nov 2014
Jeg har fortalt alle forslagene videre, og jeg er sikker på der bliver ringet rundt til diverse dyrlæger
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 332
Han kom både i røngten og blev scannet og undersøgt nøje og med urinprøve direkte fra blæren (han er kun knap 5 år så det er tidligt at han har problemer med prostata for anden gang). Han er nu på penicillin, Ypozane og fik smertestillende de første 4 dage, han har det meget bedre nu.
Vores dyrlæge mener at kastration kun er en sidste udvej, der er flere ting man kan prøve før.
nov 2014
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Han fik en scanning og dyrlægen kunne se, at prostataen var krafttigt forstørret og faktisk på størrelse med nyrerne. Han fik nogle piller i 5 eller 7 dage og så var det ovre
nov 2014
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 332
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.309
nov 2014
nov 2014
nov 2014