1.544 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

linea
linea
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33

penis bløder - what to do?? penis bløder - what to do??

Jeg håber der er nogle herinde, der ligger inde med gode råd eller hjælp smiley

Jeg har en lille hund på 9 år, som har et problem med at hans penis bløder. De fleste gange er det sket når han er blevet lukket ud i haven, og han så sætter sig og begynder at slikke i området og derefter gejler sig selv helt op, så han står med et ekstra støtteben i fuldt vigør. Det begynder at bløde, formentlig fordi den rør jorden. Han er flov når vi kalder ham ind, men vi skælder ham ikke ud. Vi sørger for at spraye med desinficerende spray, for at undgå evt. betændelse. Det bløder ikke kraftigt, men nok til at det drypper lidt når han bliver lukket ind.
Nu har det desværre udviklet sig til, at det også er sket indenfor (1. gang i dag) samt at hans penis drypper blod når han bliver begejstret (hvis nogle af os fx kommer hjem, og han kort forinden har haft gang i slikkeriet).

Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre - dyrlæge har rådet til medicinsk kastrering, som vi har benyttet os af - dog med minimal effekt på den måde, at det stadig skete, men ikke lige så ofte. Vi tænker det er noget med hormoner, men kan det skyldes foder eller andet? - vi er dybt frustrerede, og har snart ikke flere ideer til hvad det kan være, og hvordan vi kan forebygge/undgå det. Han har aldrig været indgået i avl, hvorfor det heller ikke kan komme heraf.
Vi har spurgt hos dyrlægen adskillige gange - som har givet samme svar gang på gang; at han skal kastreres. Dette er vi dog i tvivl om vil hjælpe, da den medicinske aldrig har hjulpet 100%. Jeg har overvejet evt. forhudsbetændelse, men det lugter ikke og ser ikke betændt ud. Men han bliver tydeligt "generet"/"lystig" når han kommer i gang.

Så kære HG'ere - er der nogle af jer, der har stået i lignende situation, eller har en fornemmelse af hvad det kan være? Anbefalinger til andre dyrlæger i nordsjællands-området tages også imod med kyshånd - vi ønsker vores hund skal have det allerbedst, men lige nu står vi på bar bund.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  penis bløder - what to do??
  • #1   1. sep 2017 Har dyrlægen tjekket hans urin for infektion og krystaller?

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#2   1. sep 2017 Nej, det har han ikke. Kan det ses hvis han tisser generet? Når vi går med ham ser han ikke ud til at være generet når han tisser, men vi vil self få det tjekket smiley

• #3   1. sep 2017 Jeg tror det er en god idé at prøve og vende problemet hos en anden dyrlæge smiley

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#4   1. sep 2017 Det vil vi også gerne, men står lidt på bar bund, af hvilken der er værd at give et besøg - vi er ikke tilfredse med den vi har nu, og føler kun at de ønsker at tjene penge, og ikke går op i dyrets generelle helbred. Jeg må prøve at søge videre omkring dyrlæger smiley

• #5   1. sep 2017 Jeg tænker han bør jo ikke bløde, så måske er penis eller urinvejene irriteret så han nulre det og selv skaber skaden. Alternativt er der noget andet (skraben mod underlag, infektion eller krystaller) som skaber skaden.
    Jeg synes klart i skal få det undersøgt ved en anden dyrlæge.

Og nej i kan ikke nødvendigvis se blod i urinen.

Jeg kan ikke forstå den første dyrlæge ikke tjekker urinen som noget af det første. Og da slet ikke at han anbefaler kastreration før han udelukker helt alm. Sygdom..

Jeg kender desværre ikke dyrlægerne i jeres område.

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#6   1. sep 2017 Jeg er helt enig, Ginne. Tak for din hjælp - den er værdsat!

• Sisse L
    Sisse L Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #7   1. sep 2017 Hvis du er glad for at være ved din dyrlæge, synes jeg du eventuelt skal efterspørger en af de andre dyrlæger på stedet for at få en anden mening og måske nærmere undersøgelser. Han skal selvfølgelig ikke gå og bløde, det er ikke normalt. Og hunde kan være gode til ikke at udvise smerte, men synes alligevel slikkeriet og flovheden tyder på det ikke er rart for ham. Tag til dyrlægen igen, og bank i bordet smiley

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#8   1. sep 2017 Sisse, jeg tror min mor har prøvet - men jeg siger det videre smiley Tak

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#10   1. sep 2017 Nej, det er det bestemt heller ikke Caroline smiley Det er ikke sjovt at se på, så nu skal vi altså have fundet ud af, hvad der skaber det.
    Tusinde tak, ham vil vi lige tjekke ud!

• Anne-Marie B
    Anne-Marie B Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Svar: 9
    #11   1. sep 2017 Er hans prostata tjekket? Nogle ældre hanhunde for forstørret prostata og drypper blod. Er det en godartet forstørrelse er det mest effektive en kastration og det er sikkert derfor dyrlægen har foreslået det

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#12   1. sep 2017 Anne-marie: Ikke så vidt jeg ved, nej. Ja, det er da et bud - men så burde dyrelægen vel have forklaret grunden - og have lavet nogle undersøgelser inden - end at have foreslået kastration med det samme smiley Men det er noget vi får tjekket op på, tak smiley

• #13   1. sep 2017 Monty begyndte engang at bløde ud af hans penis, han havde slikket sig for meget pga forhudsbetændelse og fået en lille rift i hans penis.

Men i burde også at få tjekket urinen.

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#14   1. sep 2017 DH: tak, når vi får lavet en aftale med kommende ny dyrlæge, så vil vi få det gjort smiley

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#16   2. sep 2017 Birgitta: Hvis vi får besked på at der skal tages en prøve eller, som du fortæller, skal tages en prøve direkte fra blæren, så er det, det vi gør smiley Jeg ved godt intet er gratis, men synes der er stor forskel på et sted, der kun vil tjene penge, og et sted, hvor man føler sig velkommen.

Jeg har fortalt alle forslagene videre, og jeg er sikker på der bliver ringet rundt til diverse dyrlæger smiley

• #17   2. sep 2017 Jeg har lige nu en hund med forstørret prostata. Eneste symptom var at der var en dråbe blod en gang imellem og så virkede han lidt frustreret.
    Han kom både i røngten og blev scannet og undersøgt nøje og med urinprøve direkte fra blæren (han er kun knap 5 år så det er tidligt at han har problemer med prostata for anden gang). Han er nu på penicillin, Ypozane og fik smertestillende de første 4 dage, han har det meget bedre nu.
    Vores dyrlæge mener at kastration kun er en sidste udvej, der er flere ting man kan prøve før.

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#18   2. sep 2017 Karen marie: Kunne godt lidt minde om det min har smiley Tusinde tak! Helt klart noget vi vil spørge ind til når vi kommer til dyrlæge! Skal de i narkose når der skal tage prøve direkte fra blæren eller hvad gør man?

• #19   2. sep 2017 Nej, dyrlægen fører bare et ultra tyndt rør op i tisseren og ind i blæren. Jeg har en hund, som fik godartet forstørret prostata. Og han HADER dyrlæger. Men han reagerede nærmest ikke på røret- så mest af alt lidt forvirret ud smiley
    Han fik en scanning og dyrlægen kunne se, at prostataen var krafttigt forstørret og faktisk på størrelse med nyrerne. Han fik nogle piller i 5 eller 7 dage og så var det ovre smiley

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#20   2. sep 2017 Julie: smart! Det er ihvertfald helt klart noget vi vil forhøre os om når vi skal til dyrlægen smiley

• #21   2. sep 2017 Hos os der stak dyrlægen bare en kanyle ind gennem bugen, ind til blæren. Det gik hurtigt og uden problemer, trods en lidt utilfreds hyperaktiv hund

• #22   2. sep 2017 Ved mennesker kan man skrælle prostataen ... kan man ikke det ved hunde? Så burde kastration ikke være eneste løsning ..

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#24   4. sep 2017 Sanne og pia: det er helt klart noget vi vil høre dyrlæge om og gerne vil have undersøgt nærmere smiley

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#25   6. sep 2017 Vi har været til dyrlægen i dag, og han har en rift, så vi har fået noget smørelse med hjem, og en skærm i tilfælde af at han ikke kan holde sig fra understellet smiley Der var ingen andre problemer, så nu vi krydser for at det snart er ovre smiley

• linea
    linea Tilmeldt:
    nov 2014

#27   6. sep 2017 Tak, Birgitta! Ja, er rimelige lettet! Vi havde jo frygtet det værste og håbet på det bedste smiley

Kommentér på:
penis bløder - what to do??

Annonce