1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hank J
Hank J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Wuhu! Mit projekt - bæredygtige godbidder! Wuhu! Mit projekt - bæredygtige godbidder!

Hej alle hundeejere på siden!

For ca 1 år siden, hjalp en masse af jer er på siden ved at svare på et spørgeskema om godbidder og bæredygtighed. Med bl.a. jeres hjælp har jeg nu udviklet et produkt, som jeg lancerer på crowdfunding platformen Kickstarter.

Jeg har brug funding til at realisere mit projekt, man kan støtte projektet og modtage en tilsvarende belønning i form af produktet. Kickstarter er en platform, som kører med alt eller intet princippet, hvilket betyder at støttebeløbet først bliver trukket hvis projekt når sit mål 100%. læs mere på min facebook: Entoma petfood. I er velkommen til at like og dele.

Her er et link til kampagnen hvor der er video og beskrivelse:
https://www.kickstarter.com/projects/171479239/12481619?ref=330652&token=3d9adac3

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wuhu! Mit projekt - bæredygtige godbidder!
  • Hank J
    Hank J Tilmeldt:
    maj 2016

#2   29. aug 2017 Mange tak!

• #3   29. aug 2017 Ser spændende ud. Go' vind i sejlene

• Hank J
    Hank J Tilmeldt:
    maj 2016

#6   29. aug 2017 Ja der er 90g i poserne smiley

• #7   29. aug 2017 Jeg synes det er en rigtig god ide.
    Men forstår ikke valget af banan og peanutbutter ?

Men held og lykke med projektet smiley

• #8   29. aug 2017 Jeg forstår heller ikke det med det peanutbutter i godbidder, som markedsføres som allergivenlige

• #9   29. aug 2017 Ginne - hvorfor ikke banan, hvis jeg må være nysgerrig at spørge? smiley

• Hank J
    Hank J Tilmeldt:
    maj 2016

#11   29. aug 2017 Hej alle sammen og tak for feedback og spørgsmål

Valget af banan og peanutbutter er valgt ud fra at give godbidderne en ekstra lækker smag kombineret med smagen af insekerne! Banan og peanutbutter er faktisk en klassisk kombination når det kommer til ovnbagte hundekiks (mest i udlandet og USA)

Protein kilden fra insekterne er allergivenligt i sig selv, da ingen hunde har udviklet allergi overfor det, men du har helt ret i at peanutbutter kan indeholde spor af nødder og derfor ikke er 100% allergivenligt. Problemet med allergi ser vi ofte over for korn produkter eller proteinkilden.

Vi har derfor også lavet en version med æble og honning som er 100% allergivenlig!

Spørgsmålet omkring 25% insektkødmel, er helt forståeligt. Forskellen ligger i kvaliteten af protein og protein % i det anvendte kød.

Insekterne har en utrolig høj protein % i forhold til kød eller animalske bi-produkter, som ofte anvendes i godbidder og derfor er der kun anvendt 25%, da produktets protein % ellers ville blive alt for højt.

Ingredients listen er lige blevet fuldt opdateret, så man kan se præcis hvad produktet indeholder.

Tak for input.

• #12   29. aug 2017 Jeg tænker mere bare for at gøre det endnu mere bæredygtigt hvorfor så vælge ingredienser fra den anden side af kloden. Derfor jeg synes æble og honning er super. Det kan man få herhjemme i god kvalitet.

Peanutbutter er en amerikansk ide.. men jeg er nok også farvet af jeg synes det er noget så grusomt.

• #14   29. aug 2017 "peanutbutter kan indeholde spor af nødder".....

Skal vi ikke lige lade den stå et øjeblik? smiley

• Hank J
    Hank J Tilmeldt:
    maj 2016

#15   29. aug 2017 Hej Mille, der var du hurtigere end mig! Du har helt ret, peanutbutter er jo lavet af jordnødder og indeholder derfor selvfølgelig også nødder og spor af nødder!
    Man bruger ofte betegnelsen "kan indeholder spor af nødder" til peanutbutter, da man ofte anvender en "smooth" jordnøddersmør (peanutbutter) som er uden nødde stykker men derimod et sammenrørt/most produkt som kan indeholde små stykker)

• #17   29. aug 2017 Ja, jeg beklager at jeg er lidt miljøskadet og spotter de ting selvom jeg ikke er på job. "kan indeholde spor af nødder" er i øvrigt ikke tilstrækkelig mærkning - på fødevarer. Jeg kender ikke meget til foderområdet men der findes helt sikkert også nogle regler.

• Hank J
    Hank J Tilmeldt:
    maj 2016

#18   29. aug 2017 Det er helt ok! Er kun glad for du gør mig opmærksom på det! Jeg har stadig meget at lære endnu, så jeg tager imod alt ris og ros, og kan bruge det fremadrettet, så jeg ikke kommer til at sige noget forkert til forbrugeren, så jeg takker smiley

og som Radar nævner, så har hun også ret i at jordnødder faktisk ikke er nødder, men faktisk en plante smiley

• #19   30. aug 2017 Sjovt er det, at jordnød slet ikke er en nød smiley

• #20   30. aug 2017 ... som der lige var blevet skrevet smiley

Det er en bælgfrugt smiley

• #21   30. aug 2017 Derfor er der heller ikke punktafgifter (nøddeafgift) på jordnødder smiley
    Lidt misvisende faktisk at kalde dem nødder smiley
    Men et meget spændende projekt.
    Jeg ønsker jer al mulig vind i sejlene smiley

• #22   30. aug 2017 Mille R - de har fjernet det, men for bare nogle måneder tilbage - max et år stod der bag på Bukos rejseost "kan indeholde spor af skalddyr" .. smiley

• #23   30. aug 2017 Det undrer mig ikke. Jeg har set rigtig mange spændende måder at mærke varer på efterhånden smiley

• #24   30. aug 2017 25% kødprotein er super for en foderallergiker som min hund. Den skal ikke være højere ...

Jo mere "rene" produkterne i dag bliver, jo højere proteinindhold har de også, og jo mindre chance er der så for, at min allergihund, kan tåle dem. Kommer man meget over 25% protein per 100 gram, så begynder min hund at reagere, og de fleste "naturlige" produkter har mindst 28%.

Så om hun stadig kan tåle det, når det ender ud i 34% protein (med protein fra æg etc.) per 100 gram kan jeg blive i tvivl om ... på trods af hovedproteinkilden ...

Det kan komme an på en prøvning smiley

MEEEN smagen? Hvad skulle lokke min hund til at æde noget der smager og lugter af frugt og jordnød? Der er INTET af det hun gider sætte tænderne i, hvis ikke det er helt most og blandet med en hel dåse flødeskum ...

Jeg forstår ikke hvorfor man til hunde, vælger de smagsvariationer. Til mennesker, klart ... men det her er jo til hunde/katte?

Men projektet lyder spændende. Jeg håber det lykkedes for dig smiley

• #25   30. aug 2017 Banan skulle så vidt jeg har forstået være ret gavnligt for nogle hunde. Det var i hvert fald hvad jeg lærte til et foredrag med Hallgren i lørdags. Så jeg købte en pose tørrede bananer med hjem til min vuf, og hun vil gøre ALT for de banangodbidder. smiley Sådan er hunde så forskellige. smiley

• #26   30. aug 2017 #26 Ziva fik tvunget foderskifte pga krystaller i blæren, og blev anbefalet en banan til at hjælpe maven (pas på med dem - de kan give forstoppelse) men vores problem var bestemt ikke forstoppelses-risiko. Ziva elsker dem. Hun bliver helt energisk og slukker for alt hørelsen mens hun kæmper for at sætte sig, dække, komme på plads, give pote - hvad som helst i et desperat forsøg på at gætte hvad der udløser et nyt stykke banan.

• #28   30. aug 2017 Jeg synes det lyder lækkert. Helt sikkert noget mine hunde ville få tilbudt, hvis jeg selv købte godbidder. smiley

• #29   30. aug 2017 synes det ser vildt spændede ud! smiley
    vil bare lige komme med en bøvs.. den bulldog i din video med cherry eye, få den et smut forbi doktor dyr og fjern det! smiley

• #30   30. aug 2017 Det var også noget jeg lagde mærke til - ikke så indbydende, slet ikke i en salgsvideo smiley

Det bør blive fjernet. (altså kirtlen der popper ud)

• #31   30. aug 2017 nej og det gør altså ondt på hunden, øjet er irriteret!
    nogle kan faktisk blive blindr af det, så synes virkelig det skal fjernes (ikke øjet selvfølgelig! smiley )

• #32   30. aug 2017 Jordnøder er rigeligt sunde på diverse fedtstoffer smiley De indeholder bare mere kulhydrat end rigtige nødder.

Det eneste jeg stiller spørgsmåltegn ved er valget af banan og jordnødder, det kan vel umuligt være bære dygtigt at transportere tonsvis af bananer og jordnødder til DK for at lave hunde godbider smiley For at bære dygtigheden er til fulde, så skal du ud og bruge mere lokalt. Og så skal det jo være foder før det batter bare minimalt smiley

Ang protein, så kommer man ikke uden om at man skal skrue ned for protein for at imødekomme bæredygtighed. Og jeg orker næsten ikke protein debatten ang sundhed for hund smiley

• Hank J
    Hank J Tilmeldt:
    maj 2016

#34   30. aug 2017 Insekt melet indeholder 63,02% protein pr 100g
    til sammenligning er der mellem 25-30 % i oksekød, hvis jeg ikke tager helt fejl. (Du mu ikke lige hænge mig op på det præcis tal)

Kommentér på:
Wuhu! Mit projekt - bæredygtige godbidder!

Annonce